Refugi Caro - Refugi Fontferrera

Com cada any, hem aprofitat uns dies de festa entre Cap d'Any i Reis per fer una sortida llarga de mitja muntanya. Aquest any hem tornat al Massís del Port. L'any passat vam fer un recorregut per la part nord d'aquest massís i aquest any hem volgut recórrer la part sud dels Ports, amb un itinerari força interesant. Ahir al vespre vam arribar al refugi nou del Caro; pensàvem que aquest refugi, de nova construcció, era el vell refugi de la UEC que s'havia traslladat però després vam saber que aquest nou refugi no té cap relació amb l'antic, que funciona normalment en el lloc de sempre. Encara era fosc quan hem sortit del refugi; el primer objectiu era veure la sortida del sol des del cim del Mont Caro (1.442 m). Hem pujat per la carretera deserta a la llum dels frontals, suportant un fort vent, i hem arribat al cim quan començava a clarejar, de manera que hem pogut gaudir de l'espectacle de la sortida del sol per sobre del Delta de l'Ebre. Després hem agafat una camí que, carenant per la Moleta Rodona, ens ha portat al coll del Pallers, on hem enllaçat amb el GR7, que en aquest sector coincideix amb el traçat del camí dels Estels del Sud. Seguint el GR per sota de les Crestes del Marturi, hem arribat a la Cova del Vidre, una gran bauma on hem esmorzat una mica. Hem passat per la font de la Llagosta i hem arribat al refugi Mas del Frare, propietat de l'Associació Excursionista d'Amposta i tancat. Al darrere hi ha un refugi lliure, força atrotinat i de poca capacitat. Hem deixat enrere el refugi del Mas del Frare i hem iniciat la fase final del nostre recorregut d'avui; seguint el GR hem arribat al refugi de Font Ferrera, un refugi guardat i molt ben condicionat però que avui estava tancat. Els guardes del refugi, amb els que havíem contactat anteriorment per preguntar si estava obert, ens van indicar que podíem dormir a la part lliure del refugi lliure, molt comfortable. A més, han tingut l'amabilitat de deixar-nos uns matalassos i dues ampolles d'aigua perquè la font que dóna nom al refugi estava seca. Ens hem acostat a la font Ferrera comprovant que, efectivament, no queia ni una gota d'aigua. Ens hem instal·lat al refugi i hem menjat del que portàvem abans d'anar a dormir. La jornada ha estat intensa i dura i cal descansar per a l'etapa de demà. À L B U M   D E   F O T O S   -   T R A C KENTRADES RELACIONADES: El Castell de L'Airosa, 2015 Arnes - Paüls, 2015 Barranc de la Caramella, 2011

Cim, Ermita i Refugi de Sant Mamet

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

Avui destaquem : La Font del Refugi de Castellar del Vallès

Des de Castellar del Vallès us cal que aneu per la carretera C-1415a, que porta a Terrassa, abans de creuar el riu Ripoll pel pont, cal agafar a l’esquerra el camí de can...

Estany Major de Colomèrs i Refugi de Colomèrs

Estanh Major de Colomèrs, (en català estany Major de Colomèrs)Parc Natural d'Aigüestortes i Estany de Sant MauriciPertany a la comarca de Naut Aran, Vall d'AranAltitud:...

Bisaurin (2670 mts.) des del refugi de Lizara.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Aquest cim el tenia pendent de pujar des de feia molts anys,  l'any 2002 amb el Pedro de Ordizia i la...

GR5: Refugi de Rosuel - Tignes

Amb aquesta etapa del GR5 hem entrat de ple a la Vanoise, una de les zones més atractives dels Alps francesos, on hi ha un gran parc natural que, conjuntament amb el parc...

GR5: Landry - Refugi de Rosuel

Avui el nostre GR ens ha portat a iniciar la travessia de la Vanoise. Efectivament, des que ahir vam travessar l'Isère estem ja en aquesta zona, una de les més atractives dels...

GR5: Refugi de La Balme - Landry

L'etapa d'avui ha estat més fàcil que les anteriors. En realitat ha estat una etapa de transició en la que hem baixat del refugi de La Balme fins a la població de...

GR5: Les Chapieux - Refugi Plan de la Lai

L'estiu passat vam iniciar el GR5, el camí que ressegueix els Alps francesos des del llac Léman fins al mar Mediterrani. En realitat aquest GR ve de més lluny, ja que uneix...

Presa Cavallers a Refugi Joan Ventosa i Calvell

Presa de Cavallers - Refugi Ventosa i Calvell (Ruta de la Marmota)Deixem el cotxe a l'aparcament de Cavallers (1784m)Ruta no circular, tornarem pel mateix camí.Distància...

Sectors Totxos del Refugi Coll de Merolla.

Un parell de sectors que a nosaltres ens han semblat d'interès local,recomanble si tenim abortits els bons sectors que hi ha per la zona.Pot ser un bon lloc per treballar vies...