Formiguères (1760 mts.)- Serra de Mauri (2412 mts.)- Refugi de Camporells (2240 mts.)- Pic de Mortiers (2605 mts.)- Vall de Galba (1605 mts.)- Formiguères (1760 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.Hi ha dies a la vida que sense buscar-ho (o si.) tens la sort que moltes vegades se t'escapa, sobretot en l'esquí de muntanya. És un esport molt complicat de practicar a la regió on vivim, que si no neva, que quan ho fa, al moment s'aixeca un vent infernal i s'emporta la neu, que si és de mala qualitat per les altes temperatures i humitats altes al viure en un clima mediterrani i el dia que has de sortir quan hi ha bona neu, treballes i quan pots anar al cap d'uns dies les condicions són totalment diferents.Aquesta setmana ha passat una mica el que us acabo d'explicar, havia de caure més d'un metro de neu, finalment va ser molt menys del que havien pronosticat (com quasi sempre) la nostra esperança de poder esquiar amb garanties al Pirineu Oriental s'esvaiexen, però sempre hi ha un racó en aquesta part del Pirineu que és el Capcir (també conegut com la "petita Sibèria").Divendres, quan vaig fer un petit repàs a les precipitacions caigudes, totes les estacions d'aquesta zona del Pirineu estaven sobre els vint centímetres, però hi havia un lloc on havien caigut més de seixanta. Amb aquesta esperança ens trobem dissabte a les nou del matí a l'aparcament de Formiguères (1760 mts.) amb la Irene, un any més celebrem el seu aniversari al Pirineu, per molts anys, Irene.Mai a la vida en tots els anys (quasi quaranta) que porto fent esquí de muntanya havia vist a aquesta hora del matí tants cotxes a l'estació. Després, això mateix ho vaig poder comprovar a l'esquí de muntanya, quanta gent a la muntanya, al fons de la Vall de Galba (1605 mts.) on fem l'últim canvi de pells, vaig poder contar més de trenta esquiad@rs preparant-se per fer l'última pujada del dia.M'acomiado de la Irene a l'aparcament (1760 mts.) sense saber massa bé que trobaré en el dia d'avui. El primer tram pujo pel lateral de la pista fins a arribar a la base del telecadira de la Serra de Mauri (1950 mts.) on hi han unes traces al bosc de la dreta, les segueixo i em deixen a la part de dalt de l'estació de Formiguères (2310 mts.).Continuo fins a dalt de la Serra de Mauri (2412 mts.) on ja puc veure com està aquesta part del Pirineu, MAGNÍFICA. El que sí que puc veure també, és la quantitat de gent que no treballa els divendres, a aquesta hora del matí (encara no ha arribat ningú al cim) ja es pot veure tota la pala de la cara sud del Mortiers (per on vull baixar jo) plena de traces de baixada, en fi......buscarem un petit tros del pastís de nata per a mi.Baixo fins al refugi de Camporells (2240 mts.) obert els caps de setmana amb una bona neu que ja fa pensar per on anirà el dia. Aprofito per veure una mica i torno a posar pells per segona vegada. Segueixo unes bones traces que passen pel lateral de l'Estany del Mig per després passar al costat mateix de l'Estany Gros. La pujada a aquest cim és molt suau i quasi sense adonar-me'n arribo al cim del Pic de Mortiers (2605 mts.) és un cim que fa frontera amb els departaments francesos dels Pyrénées Orientales i l'Ariège, però pertany al primer departament.Hi ha moltíssima gent al cim, poder més de vint-i-cinc persones i si mires enrere puc veure més de trenta per la traça. Faig un parell de fotos i inicio la baixada, no em vull entretenir ara, ja pararé al final de la baixada. Faig els primers girs amb precaució, però al moment ja puc veure que això d'avui serà per recordar, una bona neu pols que et permet girar on vulguis, sense pensar on fer el gir. Vaig buscant la part dreta de la baixada i així encara trobo racons verges on puc gaudir sense control.En poc més de vint minuts arribo al pont (1795 mts.) que travessa el riu Galba, aquí sí que aprofito per fer la parada del dia, no fa gens de vent i el sol escalfa prou per no fer malbé la neu. Després de menjar i beure continuo, el tram que bé ara és una mica pesat amb trams que pots baixar suaument, trams de remar i petits trams d'escaleta. Passo al costat de la Cabana de la Llaça de Llosa (1760 mts.) i a partir d'aquí...

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

SL-C 79: La vall d’Olzinelles (329 m)

Dissabte 13 de gener de 2024Matinal – Primera sortida de l’any 2024Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.  Temps...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...