Estany d’Auda (2.160 m) - Refugi dels Estanyols (1.880 m)

26-27-28 de gener de 2024Hora de sortida: Divendres 26 de gener a l’hora que pugueu.  Ubicació: Comarca del Capcir.  Temps aproximat: 5 h 45 min (13,5 km) – 4 h (11,6 km)  Desnivell: 367 m (acumulat) – 339 m (acumulat)  Dificultat (1): Mitjana - Fàcil.Programa: Sortirem divendres 26 de gener, amb temps suficient per estar a sopar a la Cerdanya a les 20 h. al restaurant La Cava de Puigcerdà, Carrer Miquel Bernades, 14, Telèfon: 972 11 19 84. Ens allotjarem a Cal Marrufès https://www.calmarrufes.com/ al poble d’Age, sense excloure qualsevol altra opció que vulgueu triar.  Itinerari dissabte 27 de gener: Estany d’Auda – 2.160 m – 13,5 km – 367 m de desnivell – 5 h 45 min. Esmorzarem i sortirem a 2/4 de nou, passarem la frontera i anirem a l’estació d’esquí dels Angles, a l’aparcament del Pla del Mir (1.840 m) Per arribar-hi passarem per la D-118, passarem Mont-Louis i ens dirigirem fins a Matemale, aquí girarem a l’esquerra fins a Les Angles, creuarem tot el poble i sortirem pel sud per la Route du Pla de Mir fins que arribarem al Pla de Mir on trobarem una zona d’aparcament de les pistes d’esquí, aquí deixarem els cotxes. L’aparcament del Pla de Mir és l’origen de dos circuits marcats per a raquetes. Corresponen als senders “Refuge de Bernardí” i “Lac d’Aude”. Nosaltres farem el del “Lac d’Aude”. Començarem a caminar sortint de l’aparcament pel costat contrari del que hem arribat, passarem al costat de la caseta de fusta on venen els bitllets per les pistes d’esquí, pujarem per l’esquerra de la pista, i sortirem en direcció a Les Voies Blanches de Bernardi i del Lac d’Aude. Recorrerem la vall on neix el riu Auda (Aude en francès) que és paral·lela i enlairada sobre la vall del riu Tet, que neix a l’estany de la Bollosa. Ofereix unes grans vistes sobre el vessant sud de la Cerdanya, cap als cims del Puigmal i Cambradase. Sortirem cap al sud per una pista ampla que volta la base del roc d’Auda i deixarem la tanca del Parc Animalier dels Angles a l’esquerra. Quan la pista encara l’oest, trobarem la jaça del Pla del Buc amb una cabaneta oberta que disposa de llar de foc. Deu minuts més endavant trobarem el trencall dels dos itineraris esmentats al principi. Seguirem a l’esquerra, cap a la jaça de Bernardí. En deu minuts ens trobarem a l’entrada d’aquesta pleta on hi ha una cabana de pastor, nova i ben tancada. 300 m més enllà anirem cap al refugi de Bernardí, una cabana gran i tancada que ofereix a la seva part posterior un aixopluc amb estufa de llenya.Tornarem a la pista i l’abandonarem al cap de 300 m per seguir cap a dins del bosc, els senyals grocs i vermells del GR Tour du Capcir. És una drecera que ens retorna a la pista més amunt en un nou pla. La seguirem al nord i després a l’oest on enllaçarem amb l’altre itinerari que acaba a l’estany d’Auda. Deixarem un trencall a la nostra dreta en forta baixada. En un marcat revolt de la pista  deixarem el circuit per seguir de nou el traçat del GR que ens portarà a uns plans a tocar del roc del Felip. Finalment el GR ens deixarà enlairats al sud de l’estany d’Auda a 2.134 m. Baixarem fins a l’estany que ha d’estar ben nevat en aquestes dates.Tornarem pel mateix camí que hem pujat, fins a un pla, on deixarem el camí de pujada a la dreta i seguirem rectes, seguint les marques grogues i vermelles. Aquest camí ens durà, per dins del bosc, fins ben a prop  del Refugi de Bernardí que hem vist al pujar, després seguirem el mateix camí fins a la estació d’esquí on tenim els cotxes. Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/estany-dauda-159608552 Traça en 3D: https://maps.suunto.com/move/joseppars/65b52099ac3dce64a626e8b2 Vàrem anar a l’estany d’Auda el 19 de juny de 2004. Aquí podeu veure la ressenya: https://maifemcim.blogspot.com/2004/06/estany-dauda-2235-m.html Dinarem al restaurant l’Esquirol de...

Vall de ransol, estany de vall del riu (andorra)

Sortim desde el nostre camp base que tenim establert a la Esació d´Esqui de Grau Roig i direcció Andorra, després de pasar el Tarter. prenem a mà dreta direcció Ransol i...

Vall de incles , estany de juclar (andorra)

La Vall de Incles és un raconet molt tranquil a la part alta de Andorra, just avans d´arribar a Grau Roig i en un ambient familiar i tranquil però que a la vegada és la...

Cim, Ermita i Refugi de Sant Mamet

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

Avui destaquem : La Font del Refugi de Castellar del Vallès

Des de Castellar del Vallès us cal que aneu per la carretera C-1415a, que porta a Terrassa, abans de creuar el riu Ripoll pel pont, cal agafar a l’esquerra el camí de can...

El Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

Avui us presento dos articles El Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, és l’únic parc nacional de Catalunya. El paisatge és d’alta muntanya, amb...

Estany Major de Colomèrs i Refugi de Colomèrs

Estanh Major de Colomèrs, (en català estany Major de Colomèrs)Parc Natural d'Aigüestortes i Estany de Sant MauriciPertany a la comarca de Naut Aran, Vall d'AranAltitud:...

Bisaurin (2670 mts.) des del refugi de Lizara.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Aquest cim el tenia pendent de pujar des de feia molts anys,  l'any 2002 amb el Pedro de Ordizia i la...

GR5: Refugi de Rosuel - Tignes

Amb aquesta etapa del GR5 hem entrat de ple a la Vanoise, una de les zones més atractives dels Alps francesos, on hi ha un gran parc natural que, conjuntament amb el parc...

GR5: Landry - Refugi de Rosuel

Avui el nostre GR ens ha portat a iniciar la travessia de la Vanoise. Efectivament, des que ahir vam travessar l'Isère estem ja en aquesta zona, una de les més atractives dels...

GR5: Refugi de La Balme - Landry

L'etapa d'avui ha estat més fàcil que les anteriors. En realitat ha estat una etapa de transició en la que hem baixat del refugi de La Balme fins a la població de...

GR5: Les Chapieux - Refugi Plan de la Lai

L'estiu passat vam iniciar el GR5, el camí que ressegueix els Alps francesos des del llac Léman fins al mar Mediterrani. En realitat aquest GR ve de més lluny, ja que uneix...