Pedraforca, Pollegó Inferior (2444 mts.) per la Cova dels Talibans o Forat Gran de la Feixa Alta i la Gran Diagonal.

La sortida que hem de fer al Pirineu Central l'anul·lem per causes meteorològiques, en principi el bon temps tot el dissabte només el tindrem al Prepirineu i al Pirineu Oriental, per això decidim fer aquesta sortida al Pedraforca però no al cim principal sinó al Pollegó Inferior (2444 mts.). Aquesta és la punta esquerra vista des de Saldes, és una mica més baixa que l'altre però molt més difícil.Per arribar aquí hem de passar el poble de Saldes i pujar cap al mirador de Gresolet o refugi Estasen, quan passem una corba molt tancada de dretes continuem 500 metres i a l'esquerra neix una pista forestal amb bastant mal estat avui en dia, nosaltres hem deixat el cotxe a l'explanada que hi ha tocant a la carretera.Sortim de l'aparcament (1380 mts.) i agafem la pista que ens porta fins a un dipòsit, continuem per la mateixa pista 360 metres i quan arribem a la cruïlla agafem el PRC-127 a la dreta. Continuem aquesta pista en lleugera pujada 500 metres i just en aquest punt hem de deixar la pista per agafar la desviació a mà esquerra (1530 mts.). En pocs minuts la pista passa a ser un petit camí estret i amb forta inclinació, anem seguint unes marques a les roques de color vermell, el camí aquí no està gens definit i diferentes ressenyes que hem mirat no ho deixen massa clar.Nosaltres a l'arribar a la cota 1870 i veient que hi havia una zona a la dreta fàcil per creuar iniciem el franqueig en tendència a la dreta fins a situar-nos al peu d'una canal on s'inicia el tram d'escalada. Ens equipem i la Carme inicia la primera tirada fins al parabolt que assegura una corda fixe en bastant mal estat, són 25 metres de II+. Continuem fins a situar-nos al peu del gran pont fent un franqueig fàcil i amb corda instal·lada per protegir aquest franqueig. Continuem i passem el gran pont, la roca està llisa i una mica humida, al haver-hi una corda fixe ens agafem a ella tot i que no és qüestió de tirar molt pel seu estat. Aquí dins fa molt vent i la sensació de fred és elevada, hem fet reunió a la sortida del gran pont, continuem per una canal herbosa amb pedres descompostes, sempre una mica en tendència a la dreta, és l'única sortida no té pèrdua per què no tens altre lloc per on avançar.Realitzem un franqueig per una repisa herbosa fàcil però una mica exposada per després baixar uns metres i arribar a l'entrada de la Cova dels Talibans. Té uns 82 metres de llargada i 50 de desnivell,  amb força pendent cosa que ens fa grimpar dins de la mateixa Cova, no fa falta frontal i al pujar hem d'anar amb molt de compte perquè hi han moltes pedres al terra de la canal que cauen al pas de les persones. Al sortir de la Cova fem una tirada més de 30 metres, muntem reunió en un arbre i aquí ja podem guardar les cordes de moment.Arribem a la Feixa Alta que talla la cara sud en dues parts, ara anem caminant cap a l'esquerra fins que s'acaba la paret sud i ja veiem la Gran Diagonal, aquí només hem de grimpar per la part central de la canal, en general la roca és bona i en cap moment passa de II, a l'arribar a la part superior trobem una placa més dreta i sense tantes preses, aquí trobarem una cadena per superar aquest pas, continuem i en pocs minuts arribem a un fals coll. Comencem a pujar amb algun franqueig una mica expo per anar a buscar una tartera que baixa des del fals Pollegó, molt important, hem de pujar per la nostra dreta sempre, a l'arribar a la cota 2300 trobem unes fites les quals et treuen de la canal, no sembla lògic però és per aquí. Iniciem una mena de grimpada semblant a la Gran Diagonal sempre en tendència la dreta.Arribem a l'estretament on havíem llegit que hi havia un pitó amb una baga, ara mateix no hi ha res, igual val la pena portar un tascó per assegurar el pas, nosaltres com que no portàvem res ho vàrem fer amb una cinta a un bloc a la part dreta-superior del pas de III+, continuem per una fàcil canal i després un franqueig ascendent fins a un fals coll, ara només queden uns metres per assolir el cim del Pollegó Inferior (2444 mts.), ja fa una estona que...

Avenc gran de les alzines

Avenc Gran de les Alzines (-70 m) El Avenc Gran de les Alzines es una cavidad ubicada en el macizo del Garraf en el término municipal de Vallirana, tiene una profundidad de -70...

Fa temps que no vaig a fer cap avenc, més que res perquè últimament estic poc entrenat a l'esforç que exigeix remuntar verticals, malgrat això en Rafel i la Sónia...

Avenc Gran de les Alzines

L'Avenc Gran de les Alzines és una de les cavitats més conegudes de la zona del Garraf. Té una profunditat de 70 metres, encara que la part més interessant...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Charco Azul. El Risco. Gran Canaria

8 de desembre de 2023 Fent de turistes en familia per Gran Canaria, dediquem el dia a conèixer la part oest de l'illa, la més escarpada i espectacular, que compta...

Roque Nublo. Gran Canaria.

7 de desembre de 2023Les voltes de la vida m'han portat a visitar l'illa de Gran Canaria aquest desembre passat. Com no podia ser d'altra manera, aprofitem per visitar les...

Cova del Gall i Cova del Pi. Montsià

26 de novembre de 2023El dia de Nadal de 2022 vaig encetar un projecte que em rondava pel cap des de feia molt temps: netejar l'antiga sendera que passa per la Cova del...

Cova gran de sant valero

Cova Gran de Sant Valero en Formentera La Cova Gran de Sant Valero o Cova de Sant Valero se encuentra en la isla balear de Formentera al norte de la Punta de...

Cova Gran de Sant Valero

He tornat a Formentera per recórer les cavitats més importants de l'illa. Aquesta vegada no he vingut sol sinó que he programat una estada de quatre dies a...

15 anys de... l'Enxaneta al Pollegó Oest.

Feia poc que havien obert l'Enxaneta al Pollegó Oest de Montserrat i el company frisava per anar-hi, així que avui farà 15 anys vam fer la nostra repetició. Recordo poquetes...