Sant Feliu de Guixols, Pedres Singulars, Cala Urgell, Cova d'en Vitaia, Camí de les Sorres

Dimecres  28 febrer  2024 Distancia            10,3 km Desnivell  +         507 m Avui amb un dia que apuntava rúfol a Pirineu i Pre-Pirineu , ens amaguem al Baix Empordà fent una ruta a prop del mar, on acostumem a trobar temps i temperatures més benignes. Una ruteta amb vistes espectaculars  entre Sant Feliu i Tossa de Mar però sempre més als voltants de Sant Feliu que ens portarà primer a visitar unes roques força singulars on amb una mica d’imaginació podem veure un gos, un cargol i altres imatges en alguna altre roca peculiar. On passarem per un mirador on per arribar ens podrem ajudar d’una corda fitxa, passarem per alguna zona de vies curtes d’escalada, visitarem la Roca del Forat, baixarem per un estret corriol que ens portarà fins Cala Urgell. També anirem al visitar la Cova d’en Vitaia per un camí força sinuós, on tot i el GPS haurem de saber llegir el camí i no tenir vertigen, ja que ens passa per llocs força i força aeris, on no val a badar, un d’aquells llocs on penses “fins aquí no deu arribar massa gent”. I Tornarem a Sant Feliu ara ja per camins més convencionals que ens passaran per darrere del Puig Gros i ens portaran fins a Coll de Portes on tornem a enganxar el camí d’anada que seguirem fins on tenim els vehicles. Una ruteta un pèl diferent al típic camí de ronda, que ens porta a conèixer una part de l’entorn natural i paisatgístic privilegiat del massís de l’Ardenya. Vam ser: Quico, Benet i Gabi. Deixarem el cotxe al Camí de les Penyes, al punt quilomètric 43 de la  GI-682 carretera de Tossa a Sant Feliu Si voleu arribar amb Google maps podeu ferClic aquí. Passem el Coll de Portes i seguim per bons corriols La Pedra del Gos i la del Cargol, o tortuga Arribem a la corda fitxa que ens ajuda a pujar al mirador Pujant al mirador Bones vistes Un altre roca peculiar Passem per una zona de vies curtes d'escalada equipades La roca del Forat Baixant cap a Cala Urgell, al fons sa Punta d'en Bosch Cala Urgell i sa Punta d'en Bosch Petita des-grimpada baixant cap a la Cova d'en Vitaia Només fer la des-grimpada hem de passar per aquest passadís entre pedres Sempre buscant el corriolet, de vegades molt difús Haurem de fer un esforç per saber llegir el camí, mai ha de ser massa complicat Les vistes espectaculars i després de per aquí si, per aquí no, arribem a les Coves d'en Vitaia Trobarem dues coves, una gran i una més petita i hem de tornar pel mateix camí i tornar a fer aquesta petita...

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Menorca: camí de cavalls (sud de l'illa)

L'any passat vaig poder recórrer el Camí de cavalls, per la costa nord. Tenia clar que tornaria i faria la continuació que aquí us presento. Aquest cop hem vingut a fer una...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Integral d'en pitu i la nuri

DIMECRES, 10 D'ABRIL Aquest dimecres cal fer bondat, per obligacions familiars no convé marxar gaire lluny i tornar aviat a casa. Solució quedar-nos per Montserrat on...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Avenc d'en Pasant

Avui hem iniciat la temporada de sortides de tarda. Aquestes sortides, que realitzem quan el dia és prou llarg per fer una activitat a la tarda, són normalment...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

De Lloret a Blanes pel camí de ronda

Atractiva excursió seguint el camí de ronda del GR-92 que va de Lloret a Blanes. Es tracta d'un itinerari d'uns 11 km que es poden fer en 3.30 h i en el qual gaudim d'un...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...