Estat de gracia: malanyeu diferent

Avui hem anat de nou a Malanyeu. La via que hem escollit ha estat Estat de gràcia.És una via diferent de les que fins ara havia fet Aina i MontseCurto. Aquesta és una via d'aventura, on has d'anar navegant buscant-te la vida. Està pràcticament desequipada i quan troben un pont de roca saps que no vas gaire perdut. Només hi ha ponts de roca i arbres per llaçar, la resta s'ha d'equipar. Els primers metres de la via tenen una roca no gaire estable. Després va millorant. No genera cap passió i no crec que arribi a repetir-la doncs prefereixo posar-me en les anteriors, o cercar-ne d'altres que a la paret n'hi ha un fotimer.Descripció de la via:Quan sortim de l'església de Malanyeu tenim una visió excepcional de la paret. En Toni ha fet una foto i podeu veure molt bé la paret i identificar la via. Es troba a l'esquerra de la paret de Devessó. A l'esquerra hi ha una marcada canal verda i al mig hi ha un voluminòs pi que ens pot servir de referència. Si baixeu uns 10 metres a l'esquerra trobareu una fita que indica la via Dels cules. A la dreta de la via podeu observar una colada d'un color més fosc. No us puc donar més orientacions.1a tirada(III+ - IV – IV+ - IV – 45 metres 3 ponts de roca): La via vol seguir una mena d'esperó poc definit. El primer tram és tombat però la roca no es gaire de fiar. Pugem per l'esperó encarats cap a l'arbre gran del que us parlàvem. L'esperó es estret i fàcilment es pot sortir d'ell. Durant massa metres no trobem res bo per assegurar-nos fins arribar a uns arbusts. Poc més amunt trobem el primer pont de roca. Uff. Anàvem bé. Ara la roca millora i entrem en una bella placa de forats tan característics de Malanyeu. Més amunt veiem que la paret queda com tallada. Els companys van anar a la dreta i van flanquejar el ressalt. Jo que anava de segon, vaig preferir tirar al recte per uns blocs que no semblaven gaire segurs però que em van aguantar. Un cop hem superar aquest pas – per on vulgueu – apareix un diedre poc evident amb tendència a la dreta que ens duu al costat esquer del pi. Es pot muntar la reunió en l'arbre, o aprofitar un merlet amb un cordino i protegir-lo un parell de metres més amunt. 2a tirada(IV – IV+ - 28 metres – merlet i un ponts de roca): Superem un ressalt fàcil i ens trobem un replà còmode. La paret s'adreça i pugem per una placa. Més amunt abandonem la placa a la dreta. Quan es torna a posar dreta anem a l'esquerra. Pugem un altre tram amb roca inestable i ens dediquem a netejar-lo salvatgement. En la part final trobem un diedre que és el pas més exigent del llarg que ens duu al racó on muntem la reunió. La reunió està protegida per un pont de roca i posem un parell de friends en una fissura de l'esquerra. És un indret corprenedor i, sembla, de mal sortir.3a tirada(IV+ - V- - 32 metres – pont de roca): Hem trobat dues descripcions. Uns tirem per la dreta i marquen IV mentre que altres van per l'esquerra i hi posen V. Nosaltres vam anar per l'esquerra i us descriurem la nostra pobra experiència per si us pot servir per alguna cosa.De la reunió sortim per l'esquerra per una fissura, pas espectacular però no és gaire difícil. Voltem una aresta i el terreny és torna més suau. Sortim a la carena i ara anem entre blocs. La dificultat és manté. En el darrer moment trobem un bloc que agafem per la dreta i amunt. Damunt hi ha la reunió.Ara ens queda caminar uns 10 metres a la dreta fins arribar al ràpel de la via de l'Aina on muntem els ràpels. Descens: Són dos ràpels. En el primer cal baixar dos pams el nus per poder baixar bé la corda. Al mig hi ha un arbre que ens pot dificultar recollir la corda. En el segon ràpel també cal tenir cura amb la vegetació de la paret.Tornem pel camí d'anada (25 min.).Accés: A la carretera de l'Eix del Llobregat - C-16 en el km. 110 agafem un trencall que ens durà al llogarret de Malanyeu. Aparquem al costat de l'esglesiola de Sant Sadurni. Darrera seu ja podem veure la paret del cingle de Malanyeu.Aproximació: Passem per davant de l'església i agafem una pista. Davant...

Maó... una mirada diferent (Menorca)

Dijous, 29 juny - 3 de juliol de 2023Maó és terra ferma que ve de gust, però aquest cop hi ha un motiu afegit per tornar-hi. Ara fa uns dies vam perdre la nostra llanxa...

Un altre mundial ha estat possible

World Rogaining Championships 2022 Paprsek – Czech Republic 71.2 km. 23-52-01 20-05 x km. 2698 metres de desnivell positiu 1460 punts, 27 fites 9è ultraveterans de 11...

Un hort diferent : L’hort del mes de Maig

En general el mes Maig es presenta bo, amb bon sol i comença la calor, pel qual cosa caldrà augmentar el nivell de rec. Podem collir : cebes, porros, espinacs, bledes, enciams...

Contenidor diferent de Vacarisses

He localitzat aquest contenidor diferent a altres per la seva decoració, en la Urbanització de Torreblanca de Vacarisses. No se que s’hi posa a dins, estava tancat amb...

Un Hort diferent – Els Horts de Sant Fruitós del Bages

Els Horts de Sant Fruitós, estan en la part antiga del poble, en el barri conegut com la Sagrera. El Torrent Bo passa per el costat de la Sagrera s’ha de fer per tant per...

Un hort diferent – Els horts al costat de petites canals o sèquies

Aquestes petites canals o sèquies estan construïdes amb diversos materials, com pedra del país, pedres de riu, unides amb morter de calç, ciment o formigó. En algun tram,...

Un hort diferent : L’Hort del mes de Desembre

Desembre es pot caracteritzar-se per unes temperatures que són baixes, amb les glaçades o boires persistents, freqüents sobre tot a les zones de l’interior Catalunya…...

Un hort diferent : L´Hort de Novembre / 2021

Es un mes que el fred pot estar vent prest. Temps per plantar hortalisses que resisteixin el fred com el cas de  la fava , la ceba, també sembrar rave i herba dels...

Un Hort diferent : L’Hort del mes d’Octubre

Les feines en l’hort del mes d’Octubre és, Recollirem, Apis, cebes, cols de Brussel·les, safrà, carbasses bròquils, pastanagues, tomates, bitxos. Sembrarem, Cebes,...

Aromes de Malanyeu a la Paret del Devessó

Tenia ganes de tornar a Malanyeu i avui hem fet una de les bones de Malanyeu, una via amb essència Malanyeu, amb Aromes de Malanyeu. Els aromes d'abans, sense tants parabolts,...

Un Hort diferent : L’Hort de Setembre

En Setembre podem collir hortalisses d’estiu, com el cogombre, tomàquet, pebrot, albergínia i meló. També podem collir l’herba dels canonges o l’enciam....

Un Hort diferent : L’Hort de Juliol

Es un mes que sembrarem : bledes, créixens, escaroles, mongetes, pastanagues, raves entre altres Recol·lecció de productes hortícoles : ravenets, tomàquets, bledes, api,...

Un Hort diferent : L‘hort del mes de Juny – 2021

Es un mes ideal per recollir : alls, albergínies, cebes, escaroles, espinacs, pèsols, patates primerenques, cigrons, enciams, mongetes tendres, cogombres, carbassons,...

Un Hort diferent : L’Hort del mes de Maig – 2021

Durant el mes de maig cal recollir, tirabecs, pèsols, enciams, bledes, espinacs, alls tendres, carxofes, maduixes, escaroles, faves, cebes tendres. Podem plantar porro,...

Un hort diferent : L’Hort de Febrer / 2021

Amb la plantada de Desembre, si l’hivern s’ha portat be, podem gaudir d’unes verdures ven bones . Podrem recollir, naps, escaroles, porros, cols i pastanagues. És bona...

Un Hort diferent : L’Hort del mes de Gener -2021

Cal vigilar en gener, la climatologia, fred, gelades, massa aigua en la terra… que podria perjudicar el que tenim plantat i el que plantarem. Es aconsellable sembrar :...

Un hort diferent : L’Hort de Desembre

Durant aquet mes passem de la tardor a l’hivern, això fa que en temps normal, faci  mes fred, amb algunes gelades i els dies són els més curts de l’any, però...

Un Hort diferent : L’Hort del Novembre

Es un mes Novembre que podem fer molta feina, com sembrant i plantant en el hort, així podrem tindre collita durant els propers mesos d’hivern – principis de primavera, ...

Un hort diferent : L’Hort del mes d’Octubre

Avui dos articles sobre Horts En general el mes d’Octubre sol ser un mes canviant tant amb temperatures  de dia suau i baixes a les nits, les precipitacions, podent ser...

Un hort diferent : L’Hort del mes de Setembre

En general el mes de setembre ja no es tant calorós perquè els dies son ja mes curts, i pot ser que caiguin pluges amb quantitat important d’aigua, axó fa reduir el rec...

Un Hort diferent : L’Hort d’Agost

Es en general  continua sent calorós, actiu i a finals de mes es pot deixar caure alguna pluja. Es un mes que es pot seguir recollim una diversitat de verdures, com bleda,...

Un Hort diferent : L’hort al mes de juny

Avui us presento dos articles És el mes que deixem la primavera per entrar a l’estiu, amb molt mes hores i mes calor durant el dia. Axo es bo pel hort, si l’hem preparat...

Malanyeu - Via Amics de Malanyeu - 09/10/2019

Avui teníem intenció d'anar a Montserrat, però hem vist que estava molt tapat així que hem posat direcció a Malanyeu, i certament ho hem encertat, doncs hem tingut un matí...

Aromes de Malanyeu a la Paret del Devesó

Desmarcant-se de la tendència imperant a la zona l’Aromes de Malanyeu proposa una altra manera d’enfilar-se a la paret, més sincera, més autèntica. La via, tota...

Mal estat pista accés Cingle de la Tor.

A mitjans d'aquesta setmana hem pujat al Cingle de la Tor i la pista per sobre de la formatgeria està una mica xunga.Amb la C-15 ha anat ben just de passar.Estan fen llenya i...

Via estat de gracia

DISSABTE, 01 DE SETEMBREAquesta setmana estem tots dispersos, uns encara de vacances, altres amb compromisos, però finalment la Isabel i jo coincidim  i podrem sortir.Li...

MALANYEU. Vies ESTAT DE GRÀCIA i AINA

4/04/18. A Malanyeu sempre hi ha alguna via pendent, avui anàvem amb la intenció de fer dues vies a la banda esquerra poc equipades només algun pont de roca testimonial però...