Un altre mundial ha estat possible

World Rogaining Championships 2022 Paprsek – Czech Republic 71.2 km. 23-52-01 20-05 x km. 2698 metres de desnivell positiu 1460 punts, 27 fites 9è ultraveterans de 11 equips Ja tinc un nou mundial de Rogaine al sac. Vaig participar en el mundial de La Molina del 2019 pensant que era la meva oportunitat per participar en un mundial. Creia que mai més ho tornaria a fer, però al cap de tres anys hi he tornat.Tot començava a principis d’any a la Rogaine del Berguedà, la nostra primera rogaine en categoria d’ultraveterans. La Federació s’oferia a organitzar-ho tot per tal que poguéssim participar sense haver-nos de preocupar de res més. Tantes facilitats ens van decidir a inscriure’ns. La sorpresa es va produir un parell de mesos abans de la competició. A més a més participaríem formant part de la selecció catalana de Rogaine. Tot un honor en el que no pensàvem en absolut. La competició és a l’estació d’esquí de Paprsek, a la Regió de Moravia de la República Txeca. Hi ha un miler d’inscrits formant part de 300 equips d’una trentena de països, 12 d’ells catalans. Per diversos motius la preparació no ha estat tal com m’hauria agradat, però el moment de la veritat ja ha arribat. Ja som a Txèquia i ja tenim el mapa al davant. En una primera ullada veiem que les fites no estan massa ben repartides. A la zona més Oest del mapa sembla haver-hi moltes més fites i molt més juntes, però ens queda molt lluny, i ja ni ens ho plantegem. Tenim la idea de fer una primera part curta i tornar al Centre de Competició per menjar i seguir. Però quan comencem a planificar la segona part veiem que ens cal escollir entre venir a dinar o venir a sopar i a dormir una estona. Està clar, invertim l’ordre del que havíem pensat inicialment. Farem una primera part llarga (zona Sud) que acabarà en pujada al Centre de Competició i una segona part més curta (Est) en funció del temps que ens resti i del nostre estat de forma. No ens ha estat gens fàcil planificar l’estratègia. A les 12 en punt ens posem en marxa. Tenim 24 hores per endavant. Aprofitem que comencem en baixada per deixar-nos anar i trotar una mica. La primera fita (46) la tenim dalt d’un turó. Per tant aviat ens toca pujar. Des d’aquesta anem a nivell en lleugera pujada a través d’un magnífic bosc totalment passable fins assolir la segona fita (85). Hem esmerçat una hora per dues fites. La següent (86) la tenim força lluny, més de 3 kms. en línia recta. Fem una part important per camins, però també travessem algunes zones obertes. La pincem quan ja portem dues hores de rogaine. Fem un petit canvi d’estratègia amb l’objectiu d’estalviar-nos desnivell: 56 i 35 Entre les dues fites donen un bon ensurt a un cérvol que devia estar ben tranquil a dins del bosc i que surt esperitat quan el travessem. Sense cap dificultat assolim la nostra primera fita de 10 punts en una zona de tallats (106). En el moment de pinçar comencen a caure gotes i sortint de la fita ens posem les capelines ja que es posa a ploure seriosament. Però no durarà ni cinc minuts. Per la carretera en direcció a la 107 ens avança l’Aurelio amb el seu company (seran subcampions del món de veterans i desens de la general) que van trotant tranquil·lament. Com que fa una mica de baixada nosaltres també trotem una mica, encara que molt més lents que ells. Abans d’arribar a la fita guardem les capelines que ens feien nosa. Amb algun petit dubte, però ja tenim la 107. Segueixen els trons i la negror del cel. Dona la impressió que ens caurà una bona tempesta a sobre. Preguntem a l’avituallament de la fita 48 si plourà i no ens saben contestar. Està clar que en alguna zona del mapa està caient una bona tempesta. Més endavant ens confirmaran els companys que els va caure una bona pedregada a sobre. Estem gaudint de la cursa tant del bosc com del terreny obert que ens permet anar camp a través tal com ens agrada. Amb la 47, 27 i 57, arribem al que hem calculat que era la meitat d’aquest primer recorregut nostre. Portem 6...

Dia mundial de l’aigua

El Dia Mundial de l’Aigua es celebra principalment el 22 de març de 2023. El Dia Mundial de l’Aigua 2023 té com a objectiu accelerar el canvi per resoldre la crisi...

La Informació : Dia Mundial dels Ocells

La Fundació RIVUS i l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana celebren diumenge el Dia Mundial dels Ocells amb una matinal de natura al Parc de Can Font. Sortides per a...

Dia Mundial de l’Aigua – 2021

El Dia Mundial de l’Aigua se celebra anualment el 22 de març com un mitjà de cridar l’atenció sobre la importància de l’aigua dolça i la defensa de la gestió...

Un altre tomb per Cabrera

15.09.19  Tercera ressenya que dediquem en aquest bloc a la muntanya de Cabrera, al Collsacabra. En aquesta ocasió sortirem de Sant Julià de Cabrera per anar cap al coll...

Un altre dia en bona companyia

Un altre dia envoltats de natura i en molt bona companyia. Aquesta vegada, a l'”altre” banda de Montserrat. Des la banda prop de Marganell es veu una panoràmica de...

Un altre dia fantàstic amb la joelette

Diumenge passat varem poder repetir una fantàstica experiència, compartint experiències, compartint il·lusions, compartint esforços, i compartint el desitg de repetir...

Mal estat pista accés Cingle de la Tor.

A mitjans d'aquesta setmana hem pujat al Cingle de la Tor i la pista per sobre de la formatgeria està una mica xunga.Amb la C-15 ha anat ben just de passar.Estan fen llenya i...

Via estat de gracia

DISSABTE, 01 DE SETEMBREAquesta setmana estem tots dispersos, uns encara de vacances, altres amb compromisos, però finalment la Isabel i jo coincidim  i podrem sortir.Li...

MALANYEU. Vies ESTAT DE GRÀCIA i AINA

4/04/18. A Malanyeu sempre hi ha alguna via pendent, avui anàvem amb la intenció de fer dues vies a la banda esquerra poc equipades només algun pont de roca testimonial però...

Un altre cop a la vora del mar

Aquest diumenge tornarem a anar a la costa, i farem un altre tram del camí de ronda, en aquest cas cap a Tarragona. Sortirem d’Altafulla i passarem per la costa al costat...

Un altre coll de categoria Tour

Coll de Serra-SecaAquest estiu ha estat especialment interessant des del punt de vista ciclista: començàvem amb un parell de rutes molt atractives per Capcir-Ariege, incloent...

Tocant altre cop el sostre de Catalunya

La Pica és aquell clàssic que tant en tant cal fer. Aquest cop els hi ha tocat a aquesta colla, que us envia una “selfie” per a guardar-la en el record. Un altre...

Un altre cop, una altra vegada

Punsola-Reniu (6c V/Ae, 24 m)Cavall Bernat, Montserrat.-Ostres! Mira Montserrat què bonica que es veu des d'aquí! Veus aquella agulla esvelta i majestuosa!? Doncs és el...

Un altre referent que ha dit adéu.

(imatge manllevada del web d'Amazon)Ha estat endebades. Ahir mirava de trobar el llibre, que m'hagués fet gràcia de tornar-lo a mirar, de fullejar-lo.Però no me'n vaig...

Un altre tram del camí de Ronda

Tram a tram, finalment farem tot el camí! Aquesta vegada, hem fet el tram entre Tossa de Mar i Cala Pola. Un recorregut curt però encisador, des d’on hem pogut veure...

Som-hi altre cop!

Com heu passat les vacances? Nosaltres bé, amb les piles recarregades, i amb ganes de fer moltes coses! Des d’avui el nostre local torna a estar obert, així que ja podeu...