La que no estava oberta a les Dues Puntes.

Està bastant bé,amb una tirada de 40 metres d'offwitch orgàsmica.La resta de la via va cercant la lógica a través de fissures i díedres.La qualitat de la roca és canviant passant del pudrigam en algún tram fàcil a l'excelència.Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).Aproximació: Prenem el GR 192 en direcció al Monestir.Una mica abans de la Cadireta caldrà agafar una traça que puja ben empipada a la nostre dreta i que disposa de cordes fixes.Seguint aquest corriol anem a parar a la base de la muralla nord que flanquejarem a l'esquerra fins a un peu de via evident: díedre tombat a dretes amb vegetació,es veu el filferro del primer pitó. Orientació: Nord,només hi entra el sol entre 6 i 7.Material: Una plaqueta recuperable,14 cintes exprés,quatre tascons petits/mitjans i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3.Si es vol assegurar millor la tercera tirada es pot provar sort amb un #5 o #6,hi ha qui escala amb artificial el segón llarg i utilitza un Alien blauGrau obligat: V+/A1.Horari: Aproximació 40',via 4-5 hores i retorn al cotxe pel Refugi Vicenç Barbé 1 hora.Descens: Des de la darrera reunió grimpem a l'agulla que ens queda a la dreta.Sense acabar de pujar a la bola somital flanquejem a l'esquerra trobant dues reunions rapelables ( espits i bolts ).Si seguim flanquejant ens plantem a l'Aresta Brucs on hi ha dos espits amb anelles.Nosaltres hem fet un ràpel de 30+3 metres de desgrimpada per l'Aresta Brucs.També podem seguir flanquejant i amb l'ajuda de les branques d'una alzina baixar a una canal,expossat.Un cop a peu pla hem seguit les marques vermelles que duen al Refugi d'Agulles.Ressenya: Escalatroncs i Parce. Gràcies!.

Restauració de la via "a dues mans"

El dissabte passat vàrem anar al Pas Nou a reposar les xapes que algu havia tret de la via a dues mans.La R.1 ja torna a tenir les xapes i la quarta tirada torna a tenir...

Cala Murta, Cova Genovesa i Cova de ses Dues Boques

Hora Inicio: 9:15 16 jul. 2022Hora Fin: 15:01 16 jul. 2022Distancia recorrida: 6,7 km (05:46)Tiempo en movimiento: 02:13Altura Mínima: -0 mAltura Máxima: 125 mGanancia...

Via A DUES MANS. Pas Nou, Vilanova de Meià

Dissabte 7 de maig de 2022El Camí de l'Escala del Pas Nou és com abans se'l coneixia aquest estret congost i que ara popularment els escaladors l'anomenem simplement Pas Nou....

Canal de la Moreneta a les dues puntes

La icónica guia de la Cara Nord qualifica de recomanable aquesta via que també s'anomena Xemeneia Vendrell.Així doncs ja sabeu que amb el criteri de l'Hita...

Avui coneixerem: Les dues fonts de Saldes

Com cada dissabte us presento dos articles La primera Font, esta en el carrer Joan Trasserra, on fa com una petita plaça i unes escales a dreta i a esquerra i la Font esta al...

Finestra oberta de Cànoves i Samalús – El temps passa…

Algunes vegades us he fet la comparació del temps com a passat en un arbre, en una font, en un paisatge; però avui ho veurem com passa el temps durant un any per una...

La Finestra oberta a Cànoves i Samalús: El Racó de la Cris

Avui us presento dos articles En els casi quatre anys que vaig viu al nucli de Cànoves, un dels llocs que més tindre ara a la memòria des de Terrassa, és el Racó de la...

Vies a dues mans + diedre de reflexió

DIMECRES , 29 DE GENERAquest dimecres tenim dues propostes sobre la taula , les dues interesants, però estem pendents de saber quanta gent serem per acabar de decidir.Finalment...

Eeec! Paret de les Dues (Permola, Alt Urgell)

Eeec!és lo que mos diem los del sudA Reus, un pèl més amunt, fem servir el "xec", i un xic més avall, "xeic"Tot variants per interpelar l'altre, per saludar-loPeramola,...

Les dues clàssiques

Bastiments (2.881m) i Prat de Bacivers ( 2.845m) Vallter, Ulldeter.Puignal (2.913m) Er, La Cerdanya. Novembre. Cim del Bastiments. Dos pams de neu fresca. Els esquís...

La serp de dues cares

DIMECRES, 02 DE MAIGEl pont de maig s’ha acabat , però la vida segueix, i demà es dimecres , dia d’escalada.En arribar a casa dimarts vaig començar a fer ronda de...

Malanyeu, dues vies a la Paret del Devessó

29.04.17  En aquests dies de primavera, que fa un fred que pela, ve de gust tocar “roca calenta”i la Paret del Devessó a Malanyeu (Alt Beguedà), per la seva...

Aquesta setmana, dues activitats

Dissabte sortim a fer el camí de les Bateries, a Montserrat, amb les explicacions que ens donarà la historiadora Assumpta Muset. I divendres, la mateixa Assumpta ens farà una...