El Puro i el Sabardó, dues agulles a l'ombra. Camarasa. 23-06-2018

Lo Puro.  Elegant agulla adossada al cingle de Camarasa.Quan la calor apreta és el moment de cercar l'ombra i a Camarasa pel matí s'hi està prou be, sobretot si amés bufa airet  A finals de juny ens hi acostem amb el Joan i el Josep Maria. Sembla mentida, però jo no he escalat encara mai aquí! i ara puc dir que ha estat una llàstima no haver-hi vingut abans, val molt la pena. Donat que tot ens està be, triem dues clàssiques de la zona, la Jopuma al Puro i la Rupí-Garreta al Sabardó.Per anar a Camarasa heu d'anar fins al poble per la carretera que puja a Tremp i poc després de deixar Camarasa enrera, abans de travessar  un pont, surt una carretera a la dreta, la seguim fins al final on aparquem. En aquest punt fan l'aiguabarreig el Segre i La Noguera Pallaresa, essent punt de partida de caminades molt interessants, com la travessa del Congost de Mu. Mur on comença la variant directa a la via JOPUMA Per assolir el peu de paret i les vies hi ha un corriol costerut que s'enfila directa a buscar-la. Ens deixa pràcticament al peu de la primera via, la Jopuma. El camí continua a dreta o esquerra on trobarem moltes vies més. A la nostra esquerra en una fissura a equipar comença la Aventafocs. Només sortir del terra ja trempa amunt.Avui comença el Joan, aquest primer tram és una variant directa que va a parar a la primigènia reunió zero i que ara serà la nostra primera reunió, hi ha qui enllaça amb la curta segona tirada. Tot i no ser difícil la verticalit.at del mur fa escalar atentEscalada típica de calcari, verticalitat constant, bones preses i ambient! Diedre de llibre a la curta segona tirada.Ja que anem tres, em toca la segona a mí; Un diedre de llibre, estètic i espectacular que ens farà xalar! llàstima que és curt! De la segona reunió, la primera.Recuperant la segona tirada.El Josep Maria a la tercera tirada, a l'inici i arrivant dalt.Li toca al Josep Maria acabar la via, ell escalarà mes metres, en principi mes senzills, però que a mesura que guanyes alçada també es posa seriosa la cosa, verticalitat i possibilitats d'embolicar-te....almenys així ens ho va semblar al Joan i a mí al recuperar la tirtada....enhorabona Josep Maria! El muret final t'ho fa mirar...Entrant al cim amb l'aiguabarreig al fons.Des del cim podem gaudir de l'espectacle de l'aiguabarreig: a la dreta l'aigua verdosa del Segre i a l'esquerra l'aigua verd-blau de la Noguera Pallaresa. Baixem amb un ràpel de seixanta pel vessant de la Directa.Rapelem amb seixanta doble pel vessant de la Directa i arribo be al terra, ràpel espectacular. També es pot rapelar pel vessant oest però és mes rampós i vam poder veure com s'els encallaven les cordes a uns companys. Resseguim el cingle direcció ponent fins a trobar el peu de via de la Rupí-Garreta al Sabardó. Altre cop a peu de via, ara continuem el corriol direcció ponent fins a topar amb les inicials de la via R-P. Aquí també es pot pujar per la "ferrata" a una reunió just a sota del diedre que hem de seguir....però això no ho sabíem i encaro el tram desagraït per trencat i terrós que em deixa en el replà de l'esmentada reunió. Aquí comença a posar-se divertit, resseguint el diedre cap a l'esquerra primer per poc després encarar-lo directa amunt. Hi trobo passos molt estètics i atlètics, que et fan rumiar per on passar, i si t'equivoques millor desgrimpar, ja que et pots complicar bastant...com l'entrada a reunió que sembla que sigui millor anar a la dreta per unes grades i no....és pel diedre en uns passos atlètics i espectaculars. Lo Sabardó. Per tot el diedre va la via.Des de la primera reunió, els companys GALL's a Selenety Crack.Des de la reunió tinc a sobre meu els amics GALL's que estant a una via Marmolejo : Selenety CrackRecuperant la tirada i començant la segona.Retrobo els companys que els ha agradat molt la tirada; ara és el torn del Joan que continua diedre amunt per una zona espectacular i que sembla que patirem, però no! hi ha unes preses bones i ben posades. Passos...

PUIG DE LES AGULLES (552 metres).

Descripció de la ruta; excursió circular que ens aproparà al Puig de les Agulles, una muntanya de 552 metres que es troba al municipi de Begues, a la comarca del Baix...

Puig de les Agulles (552 mts.) des de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Continuem una setmana més sense poder entrenar, a veure què em diagnostica el pneumòleg  amb...

Camarasa, el Puro i el Sabardó.

Finalment, després d'una pila d'anys (des d'abans de la pandèmia), ens tornem a trobar amb el Manyo! Aquesta vegada, i acompanyat pel seu amic Òscar, hem quedat a Camarasa...

Restauració de la via "a dues mans"

El dissabte passat vàrem anar al Pas Nou a reposar les xapes que algu havia tret de la via a dues mans.La R.1 ja torna a tenir les xapes i la quarta tirada torna a tenir...

Cala Murta, Cova Genovesa i Cova de ses Dues Boques

Hora Inicio: 9:15 16 jul. 2022Hora Fin: 15:01 16 jul. 2022Distancia recorrida: 6,7 km (05:46)Tiempo en movimiento: 02:13Altura Mínima: -0 mAltura Máxima: 125 mGanancia...

Via A DUES MANS. Pas Nou, Vilanova de Meià

Dissabte 7 de maig de 2022El Camí de l'Escala del Pas Nou és com abans se'l coneixia aquest estret congost i que ara popularment els escaladors l'anomenem simplement Pas Nou....

Les agulles que no poden faltar: la mare i l'agla

Les agulles de la Mare i de l'Agla són dues modestes elevacions, arramblades, i mig tapades, per parets imponents com la Miranda de la Boigües. Però estan situades ben...

Canal de la Moreneta a les dues puntes

La icónica guia de la Cara Nord qualifica de recomanable aquesta via que també s'anomena Xemeneia Vendrell.Així doncs ja sabeu que amb el criteri de l'Hita...

PUNTA CAMARASA. Via CNT.

7/06/21. Camarasa és un bon refugi per aquestes dates amb ombra al matí. Avui anem de recerca a la Punta Camarasa on s'han obert dues vies la Flor d'Agost i la CNT. Les dues...

Sols per a friquis: les agulles dels pallers

Fa dies em va dir l'Aleix que li faria il·lusió anar a fer les agulles dels Pallers. Vaig pensar que friqui!! Crec que vol arribar a fer totes les agulles de Montserrat,...