Donec Perficiam, 6a/b (425 m.), Cap del Ras, Montsec d'Ares

Ja el nom és particular, com la mateixa via. "Fins a aconseguir-ho" (donec perficiam) ha estat un crit, posat de moda, en els darrers esdeveniments polítics de la nostra terra. Surts amb la sensació de fer més un itinerari que una via. Amb passatges sorprenents, com el espectacular L7 (que pertany a Inquietud de Quietud de L. Parcerises), o el també molt bo L8. Les tres enormes travesses la caracteritzen, sent interessant la darrera, un pèl més complicada que les fàcils que la precedeixen. Ens han anat bé per decidir-nos a posar-nos tots a la mateixa via. I és que avui érem un un bon escamot.  Bastant equipada però caldrà completar. Segur que no surtiu indiferents. Per a bé o per a malament. A mi m'ha agradatMaterial: tòtems, micros i Cam#3Ressenya Made In GallBorinotades inicials. Luichy i  jo a la primera cordada. Pepe, Yoli i Jesús a la segonaL1L2. A buscar els sostres que marcaran les tres travessesL4Jesús al L2L5L6A la R6 amb companyiaPepe al L7L8L10ManoloPanoramaFotocim. Luichy es va quedar a la cova amb la companyiaLo Xist

Via: REDRUM. CAP DEL RAS. MONTSEC D'ÀGER.

14/02/24. L'Eric em va comentar què volia re-equipar la via Redrum, una trucada ho confirma, així què avui li fem una visita. La via REDRUM, és una de les clàssiques del...

Via del TOTORO. CAP DEL RAS. MONTSEC ÀGER.

26/04/23. Al Montsec d'Àger, després de l'edició de la Guia de Montsec Oest, d'en Luis Alfonso (Luichy), s'han anat obrint noves vies. Avui anem a una d'aquestes oberta per...

La Donec Perficiam al Cap del Ras.

Dia de primavera radiant, avui, al Montsec d'Ares on val la pena exprimir al màxim la jornada (i el viatge amb els temps que corren). Companyia retrobada, sensacions retrobades...

Explorar camins innedits pel montsec de colobor

En la sortida anterior per la Canal de l'Embut i els Feixants del Montsec vaig veure a la pista de la Graonada Mitjana que havia marcat dos camins que baixaven cap al santuari...

Ruta Pels Aspres del Montsec (Oest)

SerradelMontsec.cat - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa Natura 2000 Serres...

Ruta Pels Aspres del Montsec (I)

Esportiva als grillons, en el cor del montsec

Avui ens ha tocat anar a escalar als Grillons, un sector d'escalada que hi ha al costat de l'ermita de Pedra d'Àger. Hi ha una munió de vies d'escalada però no per a...

Volta al Montsec de Tost

var Latitud_sortida = 42.287095; var Longitud_sortida = 1.495125; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...