El poeta Halley, 7a+ (195 m), Lo niu de l'escurçó, 6b+ (245 m), Paret de l'Embut, Montsec d'Ares

Luichy ens convida a tastar les noves obertures a l'Embut. Són un parell d'itineraris curts als quals ens podem aproximar des de dalt si tenim un cotxe alt. Seguim fins el coll del Montsec i continuem per la pista que carena, no massa dolenta, fins a la darrera instal·lació d'antenes. Baixem pel camí de cadenes de la canal de l'Embut i ens aturem a l'inici de les vies, prou parabolades. "Lo niu de l'escurçó" no és res de l'altre món. Com diu el Peyu: si s'ha d'anar, anar per anar no val la pena. Molt discontínua amb algun tram distret. Pas dur de placa a l'L2 que Pepito resol molt bé per l'esquerra; també surt per la dreta, qüestió de gustos.  Molt bon llarg l'L5, de placa "peleona" a l'inici i arribada de forats dureta.  Arribem a l'escape i com Vic, Ari i Miquel Àngel ja han enllestit la seva, decidim baixar i posar-nos a la següent.  "El poeta Halley" és molt bona, amb trams durs però, ben equipats. Ens faltarà alliberar el segon; té un parell de passos molt fins (possible 7a+). Sols aquesta ja paga la pena la visita.Dia de riures; fred a l'inici, calor al final, i unes birres que ens entraran de meravella.Material: Amb un joc de tòtems fins al roig fareu Luichy resses Descens per les cadenesInici de les 2 vies. Pepe a l'esquerra (Lo niu de l'escurçó), Vic a la dreta (El poeta Halley)Ari i Miquel Àngel a l'L1 (EPH)L2 de la mateixaL2 (LNE)L5 (LNE)Luichy a l'L1 (EPH)Ari a l'L2 (LNE)L4 (EPH)FotocimLo Xist  (A0 dyno)

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...

Via PAS D'ESTRÈS. PARET BUCÒLICA.

17/02/23. El dia què vàrem escalar amb la Cec va comentar què volia anar a la via Pas d'Etrès, avui hi anava amb el Manel i m'apunto. Via de caire esportiu amb molt bona...

Via: REDRUM. CAP DEL RAS. MONTSEC D'ÀGER.

14/02/24. L'Eric em va comentar què volia re-equipar la via Redrum, una trucada ho confirma, així què avui li fem una visita. La via REDRUM, és una de les clàssiques del...

Tarannà Domèstic a la Paret del Devessó

Aquest matí, mentre feia una escaladeta a la paret del Devessó a Malanyeu, he tingut la sensació de veure fotogrames encara per venir de la meva vida i, sense dubte, aquest...

Via dels Gallifantes a la Paret del Grau.

La via dels Gallifantes a Coll de Nargó és l'última proposta oberta a la paret del Grau, i abans no es massifiqui hem decidit anar-la a fer. De clientela no li'n faltarà,...

Verd de Jade a la Paret de Riu Lacó.

Aprofito aquest fantàstic matí de sol hivernal, en que les obligacions familiars donen un marge ben curt de temps, per repetir la Verd de Jade a Riu Lacó. La darrera que em...