Via LO NIU DE L'ESCURÇÓ. PARET DE L'EMBUT. MONTSEC D'AGER.

11/12/23. Avui anem a fer la via "Lo niu d'escurçó" a la Paret de l'Embut. El nom de la via va relacionat què quan l'estàvem obrint en un forat va apareixa un escurçó.Una via discontinua què va buscant la lògica, fins arribar el cim. La via té sis llargs de corda a destacar el cinquè llarg com el més exigent. La via està pràcticament equipada però serà necessari portar friends per assegurar algun passatge on allarguen les assegurances.Recomanable en el seu estil.Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 2022.Per: Ricard Pie, Remi Brescó, Luis Alfonso.Equipament: Parbolts, ponts de roca, pitons.Material: 10 cintes exprés, joc de friends de 0 a C2, bagues savineres, estrep, tramposa llarga opcional.Dificultat: 6b/Ae. Obligat 6a/Ae.Orientació: sud.Roca: Calcari.Aproximació: D'Àger pugem cap el coll d'Àger i agafem la pista què flanqueja la base de les parets. Aparquem a la vertical de la paret de l'Embut. Un marcat camí ens porta a peu de via, amb 20-30 minuts en forta pujada.Descens: Del cim anem cap a l'est fins a una antena on una fita ens indica què hem de desgrimpar per un esperó fita, anem a la dreta i seguim baixant tot seguint corriols sinuosos fins atrobar unes cadenes. Baixem i anem seguint fites  seguint un carriol què ens porta cap a l'est a buscar una canal per on baixem, trobarem un altre tram equipat amb cadenes. Seguim baixant i al final trobem un altre passatge equipat amb cadenes. Després ja per un camí anem cap a l'oest a buscar el camí de pujada.Primer llarg, un primer ressalt ens porta al peu d'un marcat díedre, passatge atlètic a l'esquerra del pitó, seguim pel díedre fins a un pont de roca, on flanquegem a l'esquerra fins a l'alçada d'un parabolt, passatges atlètics i anem a la dreta a buscar un arbre, pugem per una canal a buscar la R1. Parabolts separats en vertical.Segon llarg, sortida atlètica vertical, seguim i trobem un altre ressalt passatge d'Ae, sortim per unes grades a buscar la R2.Tercer llarg, fàcil pugem per un esperó ajagut fina a un arbre i anem a la dreta per un bosc fins a peu de paret, muntar R3 en un arbre.Quart llarg, pugem per l'arbre i passem a la paret on un parabolt ens assegura una placa amb presa roma, la paret s'ajeu i anem a buscar una placa a l'esquerra, pugem fins a un parabolt i anem a la dreta, pugem fins a la R4 al peu d'una gran placa.Cinquè llarg, el més exigent, comença per una placa en adherència força mantinguda, entre la segon i tercer parabolt hi ha un passatge molt obligat, una tramposa llarg pot ajudar, seguim pujant verticalment per un díedre fins el final i anem a l'esquerra a buscar un esperó equipat amb tres parabolt 6b no obligat (Ae), a sobre trobem la R5.Sisè llarg, fàcil per un esperó trobem un ressalt què ens deixa a peu de la paret, parabot, pugem i anem a la dreta a buscar una gran savina, pugem verticalment fins el cim on trobem la R6.primer llargsegon llargquart llargcinquè llargsisè llargFOTOCIM

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...

Via PAS D'ESTRÈS. PARET BUCÒLICA.

17/02/23. El dia què vàrem escalar amb la Cec va comentar què volia anar a la via Pas d'Etrès, avui hi anava amb el Manel i m'apunto. Via de caire esportiu amb molt bona...

Via: REDRUM. CAP DEL RAS. MONTSEC D'ÀGER.

14/02/24. L'Eric em va comentar què volia re-equipar la via Redrum, una trucada ho confirma, així què avui li fem una visita. La via REDRUM, és una de les clàssiques del...

Tarannà Domèstic a la Paret del Devessó

Aquest matí, mentre feia una escaladeta a la paret del Devessó a Malanyeu, he tingut la sensació de veure fotogrames encara per venir de la meva vida i, sense dubte, aquest...

Via dels Gallifantes a la Paret del Grau.

La via dels Gallifantes a Coll de Nargó és l'última proposta oberta a la paret del Grau, i abans no es massifiqui hem decidit anar-la a fer. De clientela no li'n faltarà,...

Verd de Jade a la Paret de Riu Lacó.

Aprofito aquest fantàstic matí de sol hivernal, en que les obligacions familiars donen un marge ben curt de temps, per repetir la Verd de Jade a Riu Lacó. La darrera que em...