Grau-Tarragó al Cavall Bernat

Via que va aixecar força polèmica al seu dia. Potser perquè els seus dos aperturistes van forjar-se mala fama reequipant clàssiques de la cara nord. O també perquè van intentar aprofitar el poc espai lliure que quedava entre la Puigmal i la Nanga Pardal. Fins a la quarta reunió segueix un esperó que hi ha entre aquestes dues vies. A partir d'aquí passa el que passa a la immensa majoria d'agulles de Montserrat: que són més estretes del cim que de la base. O sigui, que mirant des de la base pot semblar que hi ha suficient espai lliure, però quan arribes al cim et tires a sobre de les vies que ja estan obertes. Potser els aperturistes i equipadors haurien de tenir en compte aquest curiós fenomen quan obren una nova via. En el cas concret d'aquesta via, a partir de la R4 hi ha poc espai lliure. La primera meitat del cinquè llarg és compartit amb la Puigmal (cosa que no reflexava la ressenya que portàvem). S'ha d'estar atent a veure les xapes que surten cap a la dreta a mig llarg. I la cinquena reunió deu estar entre 1 i 2 metres de la Puigmal. Arribats a aquest punt hem decidit acabar d'arribar al cim pel darrer llarg de la Puigmal.La via no ens ha agradat massa. O estàs molt fort o has d'escalar bona part de la via en artificial. El primer llarg, bona part del segon i la primera meitat del tercer es fa en lliure. La resta haurem de tirar bastant d'artifo. El quart llarg és especialment incòmode, amb passos força llargs i a més en diagonal a la dreta. Al primer i segon llargs falten algunes xapes. Pot anar bé portar alguna xapa i femella del 8 per protegir un parell de passos del segon llarg, que no són fàcils i hi falta la xapa.Atenció al darrer llarg de la Puignal!!! Una de les primeres assegurances està a punt de saltar! És un longlife i bona part del casquillo està a l'aire. Quan m'hi he agafat per fer A0 el casquillo es movia. Com es diu en aquests casos, li queden molts pocs telediaris...A la dreta de la Grau-Tarragó hem anat veient una altra via. De fet, a la placa del primer llarg hem trobat burils vells. I després  al segon llarg hem vist algun pitó en un díedre de la dreta. Més amunt hem vist parabolts força nous. A l'alçada del quart llarg la via acaba en un artificial equipat pocs metres abans d'arribar a la Puigmal. El darrer parabolt té un maillon. Algú sap quina via és?Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.Aproximació: Creuem la carretera i prenem el camí de l'Arrel (GR) cap a l'esquerra en direcció al Monestir. Passem un grapat de parets de la Cara Nord: Serrat del Moro, Aeri, Patriarques, Diables i al cap d'uns 30' arribem a l'alçada del Cavall Bernat. Ara caldrà abandonar el Camí de l'Arrel per pujar per la Canal del Cavall que ens queda a mà dreta. De seguida trobem les cordes fixes, després del primer tram de cordes ens desviem cap a la dreta a buscar la paret. La via comença a la rampa que hi ha a l'esquerra de la canal d'accés de la Puigmal. Les primeres assegurances costen de veure. Com a referència pot servir que la R1 està al costat d'un gran còdol blanc.Grau obligat:  6a+Horari: 4:30Orientació: estMaterial: moltes cintes exprés, estreps, i xapes i femelles del 8 per posar al 2n llarg.Descens: Des del cim rapelem (uns 25 metres) des de la verge fins p 20 fins damunt del díedre de la Normal. Aquí trobarem una instal·lació de dos bolts amb cadena i anella d'on farem un ràpel de 60  metres fins al coll del Cavall Aquest ràpel és fraccionable. Un cop al coll ja veiem l'evident entrada a la Canal del Cavall, per la que baixarem.Ressenya: Nosaltres hem anat amb la que surt a la guia de la cara nord d'en Luichy. Està bé, però cal tenir en compte que la primera meitat del cinquè llarg és compartit amb la Puigmal. Per la web també hi ha aquesta:

Via gam al cavall bernat

DIMECRES, 15 DE NOVEMBRE Fa uns dies va trucar-me el Juanjo , (un amic basc) que venia a Barcelona per una xerrada i que volia anar a escalar a Montserrat. Dit i fet, amb...

Via del Gat al Cavall Bernat.

Continua aquest temps primaveral on les tardes poden escursar-se o allargar-se a caprici de les nuvolades. Avui, a la Móra Comdal no hi ha hagut temps per una segona escalada i...

Via gam al cavall bernat

DISSABTE, 22 D'ABRIL DE 2023 Aquest dissabte no tinc cap pla establert, tan sols el de sortir. Com sempre que puc pujo al Bruc per esmorzar però avui amb el material per...

Avui destaquem : La mina de Can Bernat de Santa Perpètua de Mogoda

La Mina de can Bernat esta situat al S del Castell de Can Taió al costat del camí de Can Mallol – Can Bernat.  Historia: La mina de Can Bernat segons informacions...

De Sant Bernat a Sant Marçal (1.124 m)

Dijous 10 de novembre de 2022Matinal Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.  Temps aproximat: 5 h (11,4 km)  Desnivell:...

15 anys de... la Puigmal al Cavall Bernat.

Bonica, elegant i ultraclàssica via montserratina. Històrica i imprescindible. Evidentment, trobareu informació extensa per la xarxa on podreu trobar una definició amplia...

Torrent del cavall (montserrat).

Descripció de la ruta; el recorregut d'aquest torrent, és un curt tram que enllaça la carretera de can Maçana-Monestir amb el Camí de l'Arrel. A partir d'aquest camí, el...

15 anys de... la Desiree al Cavall Bernat.

En la música, quantes vegades em escoltat allò de: un clàssic dels 70, o dels 80. En les vies d'escalada també podríem fer-hi aquesta similitud. I la Desiree del Cavall...

El Frare Gros, via Bernat i Amàlia

29.06.21  Per tancar el mes de juny, i abans que comencin les vacances de debò, tornem a Montserrat a fer una altra via dels germans Oscar i Albert Masó: la Bernat i...

La canal del Cavall i el camí de l'Arrel

La Canal del Cavall és un recorregut equipat que puja des del Camí de l'Arrel fins a la Serra de les Lluernes, al peu del Cavall Bernat. Està equipada amb diversos trams...

La primera al Cavall Bernat

La primera vegada que vaig veure aquesta pel·lícula em vaig quedar meravellat. Una molt bona producció que va fer el programa Temps d'aventura. A fruir en aquest temps de...

El Cavall Verd des de Murla

11/06/2019Aquesta vegada ens desplacem a l'interior de la Marina Alta, concretament a Murla, un dels pobles més recòndits de la comarca, situat als peus del Cavall Verd i que...

Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...

Desiree al Cavall Bernat.

Bona alternativa als embusos de la Punsola menys sobada però un pèl més dura...igual de guapa!.Molt bon ambient que ens farà gaudir d'una escalada ben sostinguda i amb més...

Canal del Cavall Bernat K3 (Montserrat, Barcelona)

Canal del Cavall Bernat es un camino equipado espectacular que sube a pie de la impresionante aguja Cavall Bernat. También sirve de aproximación para realizar multitudes de...

MONTSERRAT. CAVALL BERNAT. Via PUNSOLA-RENIU.

23/06/18.El Cavall Bernat, altiu i desafiant, tot un símbol què no ens cansem de pujar-hi. Avui tornem a tenir una bona ocasió per a fer-ho, celebrem els 60 anys del...

Normal al Cavall Bernat de St.Llorenç.

Via d'alt interès históric ja que es tracta d'una de les primeres escaldes documentades de Catalunya. Més enllà d'aquesta dada malgrat que curta resulta una bonica escalada...

Canal del Cavall i Serra de les Lluernes

Aquest mes de maig ha estat passat per aigua i ha deixat truncada abans d'hora la temporada d'esquí de muntanya. Per estirar les cames, avui he fet una excursió matinal a...