MONTSERRAT. CAVALL BERNAT. Via PUNSOLA-RENIU.

23/06/18.El Cavall Bernat, altiu i desafiant, tot un símbol què no ens cansem de pujar-hi. Avui tornem a tenir una bona ocasió per a fer-ho, celebrem els 60 anys del Xavi i els 64 meus. La via Punsola-Reniu, és una via 5 estrelles, totalment equipada i amb un itinerari espectacular. Hem fet l’ascensió sols envoltats per les boires juganeres, què evitaven el sol. Pugem grimpant el primer ressalt i ens encordem, els tres primers llargs estan equipats amb alegria i cal escalar entre assegurances. El quart llarg la cosa canvia i trobem un llarg molt equipat però amb roca polida, a partir d’aquest llarg aquesta serà la tònica, podrem anar fent-la al gust, lliure, A0, Ae. El darrer llarg sortim a l’aresta en flanqueig a la dreta per passar a la vessant nord i pujar per una placa vertical amb còdols generosos, però amb un primer tram on cal estudiar el passatge. Pel cinquè llarg necessitarem 22 cintes exprés o haurem de reciclar alguna sinó volem portar-ne tantes.Arribem al cim i ens acompanya el vent, ho celebrem amb cava tot gaudint de l’entorn.Una vegada més al cim del Cavall Bernat, quantes vivències, quants records venen al cap.....ens deixem envoltar per les sensacions tot gaudint d’aquests petits moments.Per: Xavier Samsó, Joan Asín.FOTOCIM

Anglada Guillamón al Cavall Bernat.

Elegant, aèria, lògica, astuta... i podríem seguir amb la llista d'adjectius escaients a aquest joia vertical creada per la mítica cordada de cosins. Probablement pels...

Via gam al cavall bernat

DIMECRES, 15 DE NOVEMBRE Fa uns dies va trucar-me el Juanjo , (un amic basc) que venia a Barcelona per una xerrada i que volia anar a escalar a Montserrat. Dit i fet, amb...

Via del Gat al Cavall Bernat.

Continua aquest temps primaveral on les tardes poden escursar-se o allargar-se a caprici de les nuvolades. Avui, a la Móra Comdal no hi ha hagut temps per una segona escalada i...

Via gam al cavall bernat

DISSABTE, 22 D'ABRIL DE 2023 Aquest dissabte no tinc cap pla establert, tan sols el de sortir. Com sempre que puc pujo al Bruc per esmorzar però avui amb el material per...

15 anys de... la Puigmal al Cavall Bernat.

Bonica, elegant i ultraclàssica via montserratina. Històrica i imprescindible. Evidentment, trobareu informació extensa per la xarxa on podreu trobar una definició amplia...

Torrent del cavall (montserrat).

Descripció de la ruta; el recorregut d'aquest torrent, és un curt tram que enllaça la carretera de can Maçana-Monestir amb el Camí de l'Arrel. A partir d'aquest camí, el...

15 anys de... la Desiree al Cavall Bernat.

En la música, quantes vegades em escoltat allò de: un clàssic dels 70, o dels 80. En les vies d'escalada també podríem fer-hi aquesta similitud. I la Desiree del Cavall...

NU DO: Pioneros de Montserrat. Agulla de l'Ànec

Miquel Àngel produccions ens ha sorprès amb una mega producció. Una passada. Ha agafat el so del nodo de l'any de la picassó i hi ha posat imatges actuals. Relaxeu-vos i...

La canal del Cavall i el camí de l'Arrel

La Canal del Cavall és un recorregut equipat que puja des del Camí de l'Arrel fins a la Serra de les Lluernes, al peu del Cavall Bernat. Està equipada amb diversos trams...

Grau-Tarragó al Cavall Bernat

Via que va aixecar força polèmica al seu dia. Potser perquè els seus dos aperturistes van forjar-se mala fama reequipant clàssiques de la cara nord. O també perquè van...