Tossals i Cingles de Taravil

var Latitud_sortida = 42.057697; var Longitud_sortida = 1.765555; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" + window.location.hostname); var doc_track = Domini + '/tracks/2020/2020-12-29_Tossals-Cingles_Taravil/2020-12-29_Tossals-Cingles_Taravil.KMZ'; var photosetId = '72157717620744506'; var num_foto = new Array (1, 5, 10, 14, 17, 21, 23, 24, 27, 29, 33, 35); var carpeta_flickr= 'set:' + '72157717620744506'; Al peu dels Sants Metges, a l'Espunyola, surt un corriol que permet escalfar fins a la masia de Torrades on comença una forta pujada per la pista de Tresserra. Passada la casa cal prendre una pista a la dreta que puja molt fort fins dalt la serra dels Tossals, on hi ha un mirador natural amb vistes fantàstiques. Seguim cap a ponent primer una pista en desús, i més endavant un bonic corriol que té alguns trams aeris. Baixada força fàcil fins als plans de Taravil, on continuem cap a les valls de Cal Sant fins trobar la pista secundària que s'enfila al Puig Rodon, excel·lent mirador de Busa i la Vall d'Ora. A continuació fem un tram llarg i panoràmic pel fil dels cingles enllaçant els dos següents cims: el Puig Gertell i el Cap dels Plans. Tornem fins a prop de Taravil on prenem la pista asfaltada que baixa pel Mal Pas, i al mig d'un revolt seguim per una pista que ens torna a Torrades i pel caminet ja conegut fins al punt d'inici. (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/ca_ES/sdk.js#xfbml=1&version=v2.0"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));       Tweet       {lang: 'ca'} Fitxa Tipus de sortida: Bicicleta de muntanya Lloc de sortida: Els Sants Metges L'Espunyola (Berguedà) Distància: 30,00 quilòmetres Desnivell positiu: 1.055 metres Temps: 4:15 hores Dificultat: IBP=75 / Blava Sensació de dificultat: Força fàcil Principalment pistes. Tram de camí aeri. Trams per terreny obert sense camí Cartografia: Rasos de Peguera - Ensija Editorial Alpina (1:25.000) Itinerari Punt de pas Temps parcial (h.) Temps acumulat (h.) Distància (km.) Els Sants Metges (L'Espunyola) 00:00 00:00 0,0 Torrades 00:10 00:10 2,2 Tresserra 00:40 00:50 6,2 Serra dels Tossals 00:30 01:20 9,7 Pla de Taravil 00:50 02:10 13,7 Puig Rodon 00:25 02:35 16,7 Puig Antell 00:25 03:00 18,3 Cap dels Plans 00:25 03:25 20,3 El Mal Pas 00:25 03:50 24,0 Els Sants Metges 00:25 04:15 30,0 Crònica La ruta d'avui recorre un terreny de transició entre les planes del Baix Berguedà i les primeres estribacions del Prepirineu. De fet sortirem des de la plana, a la zona agrícola de l'Espunyola, i ens enfilarem fins als 1.500 metres a la serra dels Tossals, una petita serra prepirenenca que ens ofereix una extensa panoràmica cap als Rasos de Peguera, Ensija, el Pedraforca, la serra del Verd i el Port del Comte. Geogràficament podem parlar de dos estrats de muntanya diferents. Des de la plana ens enfilem primer cap als cingles de Capolat, un conjunt de cingleres i altiplans que formen diversos morrals molt característics des de Berga fins a la Vall d'Ora. Per damunt d'aquests cingles hi ha un extens altiplà on hi trobem el municipi disseminat de Capolat. I per sobre d'aquest altiplà s'aixeca una altra serra més petita però molt interessant: els Tossals. La part superior de...

Mowgli als Cingles d'Oriola.

En aquesta ventosa jornada hivernal i a l'espera de la llevantada que diuen ha de venir, torno al lloc origen de la meva malastrugança que m'ha acompanyat el darrer mes. He...

Cor de Lleó als Cingles d'Oriola.

La comarca és un refugi de solitud fins i tot quan la tempesta humana que representa el pont de la Puríssima assola les muntanyes colindants. Avui, hem trobat aquesta bonica...

Pedalant per les Cingles de Bertí

Bigues, Santuari de Puiggraciós, Castell de Bertí, Taula de Pedra, Cingles de Bertí, Sant Miquel del Fai. Dijous 16 novembre 2023...

Dia 23 de setembre, cingles de Vallcebre

CINGLES DE VALLCEBRE (BERGUEDA) DIA : 23 DE SETEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA :  08:00 hores LLOC :  Aparcament pista esportiva “Marti Gil”, a Collbató CAL PORTAR :...

La corona dels cingles de Vallcebre

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta.Durada total: 4h.Punt de sortida: Càmping El Berguedà.Els primers quilòmetres, fins al Coll de...

Descobrint els Cingles de les Pasteres

Aquest dissabte hem pujat a Guardiola de Berguedà a descobrir aquesta nova zona d'escalada.Per arribar-hi entrarem al poble i agafarem el carrer que fa cantonada amb una...

Diumenge 27, sortida als cingles de Vallcebre

Aquest diumenge farem la volta dels Cingles de Vallcebre, un indret espectacular. HORA DE TROBADA : 8:00 HORES LLOC : APARCAMENT PISTA ESPORTIVA MARTI GIL DISTANCIA : 10,340 KM....

Els cingles de Vallcebre

17,2 kms. 5 hores i 632 metres de desnivell positiu. Vaig veure aquesta ruta en el Vèrtex 301 de maig-juny 2022. A Vallcebre hi he estat algunes vegades per participar en...

Avui destaquem : La Font del Cingles de Sant Esteve d’en Bas

Es pot accedir a la Font del Cingles  per diversos camins, però el millor es iniciar el recorregut en la C -152, tot agafant la carretera de Xenacs, pots ser que els dies no...

Pal de Paller als Cingles d'Oriola.

Torno anar en aquest tranquil raconet de comarca on sembla que ja ens hem fet amics amb el cabirol que hi viu (tot i que ell sempre marxa saltant). Avui la via més evident de...

Cor de Mare als Cingles d'Oriola.

Setmana santa o el més semblant a una estampida de búfals creuat les pastures. En dies com avui, enyoro els confinaments que tampoc cal que tornin però redéu... Sigui com...

Parlant en Plata als Cingles d'Oriola

Dies d'aquells que no fa ni deixa fer, així que no valia la pena anar molt lluny de casa i ens hem quedat a la comarca en una petita paret acollidora i tranquila on no hi havia...

Cala Bramant als Cingles de la Solana d'Aubenç.

Que en feia d'anys i anys que em mirava aquestes cingleres, però la seva remota ubicació em foragitava. Avui però, amb aquest calorós dia d'hivern, he decidit provar sort i...

Via "El Pas Interior" al Cingles del Folló

Aprofitant unes hores matinals abans d'entrar a treballar ens anem a curtir en aquests tram de roca brutal....de roca de tot tipus, sobre tot descomposta.Em aproximat...

Els Cingles del Puig des Coll des Jou

Hora Inicio: 9:17 4 abr. 2021Hora Fin: 18:16 4 abr. 2021Distancia recorrida: 15,1 km Tiempo en movimiento: 03:07Altura Mínima: 818 mAltura Máxima: 1.052 mGanancia Altitud: 597...

3a ruta de la ruta dels Tossals de Benissa

Aquesta ruta puja tres cims del poble en una ruta,Tossal del Moro-Serrelars i el Cossi.Començe prop del dipòsit de Senija anant pel camí Vell de València fins a la senda que...

Tossals i Serrat de Malla

var Latitud_sortida = 42.057687; var Longitud_sortida = 1.765577; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Els tossals de Benissa, el Tossal de Navarro

Vaig a anar recopilant tots els tossals del poble que no estiguen urbanitzats.Començem amb el tossal de Navarro:1a ruta dels Tossals de Benissa.Començe pel tossal de...

Confinament comarcal: pels tossals de llardecans

Ahir quan vaig planejar aquesta ruta pensava que era una mica forçada i que segurament no tindria gaire interès. Error. Resulta que ha estat una caminada bestial amb...

Volta als Cingles de Malanyeu

Els Cingles de Malanyeu estan situats al nord del Berguedà, al costat del Catllaràs. És una zona singular, molt muntanyosa i coberta de bosc, que ens permet molts...

Els Tossals d'Almatret

Si tanqueu els ulls i penseu en el riu Ebre, de ben segur us venen al cap les imatges dels arrossars del delta, les casetes blanques i els flamencs rosats, però el riu ibèric...

Circular pels cingles de la pena d'almatret

Amb motiu del 2N (2 de novembre de 1937 - data del bombardeig de la ciutat de Lleida pels feixistes) la Baula organitza cada any una sèrie d'actes per recordar tan tràgica...

Pels cingles de Malanyeu, 2

5.07.20  Ara fa un any vam fer un petit circuit pels cingles situats al nord de Malanyeu, a l’Alt Berguedà, fins al coll o pas de Malanyeu. Avui hi passarem per la resta...

12/07/2020 Serra dels Tossals (Berguedà)

Per la dificultat de fer l'excursió prevista per aquest mes (Vall d'Eina), s'ha canviat per la prevista pel Maig que es va suspendre pel Covit 19LLOC DE TROBADA:  antiga...

La Mola pels cingles dels Cavalls

21.06.20  Els cingles dels Cavalls constitueixen l’espectacular contrafort meridional del cim de la Mola de Sant Llorenç del Munt. Aquest conjunt de cingles està...

Els Cingles de Bertí i La Trona

Avui hem fet una excursió per la zona dels Cingles de Bertí amb sortida i arribada al poblet de Montmany, al costat del Figaró. Una excursió sense complicacions que hem fet...