Camí de s'Arxiduc i Cingles de Son Rul·lan

Camí de s'ArxiducInici: A ca Madò Pilla (actualment "Hotel Continental"), al punt quilomètric 68,300 de la carretera Ma-10. Aquí s'hi trobava l'hostatgeria que fundà l'arxiduc Lluís Salvador (1847-1915) per a tots aquells que volien visitar Miramar.(WP-01) Ca Madò Pilla - 0,0 km - 0 minuts - 384 m d'altitud.A les 8:10 h iniciem la caminada pel camí de la Muntanya, el qual arranca just davant l'hotel.Després d'una primera corba, deixem a la dreta un camí ample que es dirigeix a l'ermita de la Trinitat i continuem pel camí direcció nord-est. No ens torbem en deixar una olla de calç, a la dreta del camí i a continuació, arribem al mirador dels Tudons, a l'esquerra.Mirador dels Tudons(WP-02) Mirador dels Tudons - 0,6 km - 15 minuts - 430 m d'altitud.Des d'aquí es gaudeix la vista més coneguda de Miramar, just darrera, sa Foradada, i al fons, Son Marroig. Es tracta d'una torre massissa, de forma troncocònica. Està envoltat per un banc. Té una escala d'accés d'inspiració clàssica. (Nicolau S. Cañellas. El Paisatge de l'Arxiduc).Després de la visita, seguim pujant en tendència cap a l'est pel mateix camí. Deixem a la dreta un original coll de caça, i just a l'esquerra el tirany que davalla a la cova del Beat Ramon. Immediatament, travessem una paret de partió (divisòria dels termes de Valldemossa i Deià) i assolim un collet, a l'esquerra del qual, hi ha unes grans roques. Aquí el camí volta cap al sud-est, segueix recta en pujada, marca diverses voltes per salvar, un curt però fort desnivell, i assoleix el mirador de Son Gallard. Mirador de Son Gallard(WP-03) Mirador de Son Gallard - 1,6 km - 45 minuts - 549 m d'altitud.Des d'aquí es dominen les cases de Son Gallard, i just darrera es veu sa Foradada. És un mirador de planta trapezoïdal. Les parets laterals són baixes. Dos escalons donen l'entrada al mirador. (Nicolau S. Cañellas. El Paisatge de l'Arxiduc).El camí travessa l'estret de Son Gallard, dibuixa un seguit de voltes i, després de la darrera, deixa a l'esquerra un vell aljub cobert, amb dues parts: una tapada pel consum humà i una bassa oberta per abeurar els animals.Seguim camí amunt, en fort rost enmig del bosc d'alzines, fins arribar al coll de Son Gallard, després de salvar un reixat per un botador de troncs. Entrem a la part privada de la Muntanya del Voltor.Coll de Son Gallard(WP-04) Coll de Son Gallard - 2,9 km - 1 hora i 35 minuts - 772 m d'altitud.Aquí l'Arxiduc i féu construir uns pedrissos de pedra, amb respatllers, disposats formant un angle agut i oberts cap al creuament de camins. (Nicolau S. Cañellas. El Paisatge de l'Arxiduc).Un bon lloc per descansar i berenar [30']. Seguim cap a l'esquerra, direcció xaloc pel camí de sa Muntanya. Ben aviat, deixem a la dreta el camí que du a la cova de l'Ermità Guillem i seguim recte pel mateix camí, el qual ascendeix cap al nord fent successius revolts mentre surt del bosc i arriba a la part superior de la serra. Ens trobem en el camí de s'Arxiduc, el qual discorre per damunt la cinglera en alguns punts fregant la mateixa timba. És una balconada natural amb vistes espectaculars a sa Foradada.Després d’uns cinquanta minuts des del coll, veiem ran del camí un caramull de pedres, punt on ens desviem cap a l'esquerra.Munt de pedres(WP-05) Desviament a l'esquerra - 4,4 km - 3 hores i 5 minuts - 921 m d'altitud.El tirany amb fites, baixa per damunt el roquissar i uns cinc-cents metres després d'abandonar la pista, arribem a un grup d'alzines, just al caire del penya-segat. Girem abruptament a l'esquerra, cap al buit i iniciem el descens dels Cingles de Son Rul·lan, amb Deià a la vista. El tirany baixa fent successives ziga-zagues, salvant la verticalitat dels cingles d'una forma increïble. Atenció a la ruta, perquè a la corba que fa cinc, deixem el camí per l'esquerra (crec que hi ha una fita que indica aquest punt).(WP-06) Desviament a l'esquerra - 5,6 km - 3 hores i 50 minuts - 652 m d'altitud.El subtil tirany es dirigeix cap al sud-oest per davall els cingles. Discorre per dins el bosc d'alzines...

Menorca: camí de cavalls (sud de l'illa)

L'any passat vaig poder recórrer el Camí de cavalls, per la costa nord. Tenia clar que tornaria i faria la continuació que aquí us presento. Aquest cop hem vingut a fer una...

De Lloret a Blanes pel camí de ronda

Atractiva excursió seguint el camí de ronda del GR-92 que va de Lloret a Blanes. Es tracta d'un itinerari d'uns 11 km que es poden fer en 3.30 h i en el qual gaudim d'un...

Traure un camí de la uci: de castarne al faro

Castell de CastarnerEls companys de Castarné ens comenten que volen recuperar un antic camí i ens demanen la nostra col·laboració. En el meu diccionari personal ajudar -...

Via "el camí de Samper"

Ressenya dels VisasAvui m'he deixat enredar pel Jordi i hem anat a fer aquesta via que no m'ha agradat gens. Si voleu informació, la trobareu en l'enllaç de la ressenya...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Salt de l'olla - camí ral

En aquesta ocasió hem vingut a la Vall d'en Bas amb una finalitat exclusivament fotogràfica, es a dir, res de llargues caminades ni de feixucs desnivells a superar. Després...

Mowgli als Cingles d'Oriola.

En aquesta ventosa jornada hivernal i a l'espera de la llevantada que diuen ha de venir, torno al lloc origen de la meva malastrugança que m'ha acompanyat el darrer mes. He...

Cor de Lleó als Cingles d'Oriola.

La comarca és un refugi de solitud fins i tot quan la tempesta humana que representa el pont de la Puríssima assola les muntanyes colindants. Avui, hem trobat aquesta bonica...

El camí del llorer

El camí del Llorer, anomenat equivocadament com a canal, és un traçat mig equipat que transcorre per l'interior de la canal de l'Artiga Baixa.El camí del Llorer és un...

Pedalant per les Cingles de Bertí

Bigues, Santuari de Puiggraciós, Castell de Bertí, Taula de Pedra, Cingles de Bertí, Sant Miquel del Fai. Dijous 16 novembre 2023...

Serrat del poll: via camí ral, sortint caminant

Entre els mesos de gener i juny està restringida l'escalada per nidificació d'ocells.Inici segon llargLa paret del Serrat del Poll deu estar de moda des de que es van...

Vallfornés ... camí roca penjallops

... Vallfornés és d´aquells indrets que li tens carinyo dons és casa nostra. Ja de petits pujava en bicicleta a fer el banyet a Roc fíté i segueixo pujant a fer el banyet...

Dia 23 de setembre, cingles de Vallcebre

CINGLES DE VALLCEBRE (BERGUEDA) DIA : 23 DE SETEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA :  08:00 hores LLOC :  Aparcament pista esportiva “Marti Gil”, a Collbató CAL PORTAR :...

Tuixent tours: el camí del fiter

El Fiter és un coster que domina l’extrem est del poble de Tuixent. Actualment està repoblat de pins roigs però només fa uns 70 anys aquest indret era totalment conreat,...

La corona dels cingles de Vallcebre

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta.Durada total: 4h.Punt de sortida: Càmping El Berguedà.Els primers quilòmetres, fins al Coll de...

Descobrint els Cingles de les Pasteres

Aquest dissabte hem pujat a Guardiola de Berguedà a descobrir aquesta nova zona d'escalada.Per arribar-hi entrarem al poble i agafarem el carrer que fa cantonada amb una...

Cardedeu ... bon día, de cami a la feina !!!!

El HASHTAG #CAMIALAFEINA és un recull d´imatge i videos en el entorn de CArdedeu qualsevol día entre setmana de casa a la feina realitzat amb una BMW F650 GS ... camins,...

Font de l’inici del camí vell a Collbató en El Bruc

Aquesta Font es situada al costat del carrer de l’Església on hi ha un aparcament, que des d’allí s’inicia el camí vell del Bruc a Collbató. Es d’obra molt senzilla,...