Lloret, turó de Son Daviu i la Comuna

Església parroquialRecorregut per descobrir els voltants de migjorn i ponent de Lloret de Vistalegre. Durant l’itinerari podem observar pous, sínies, síquies, marges, murs de pedra, barraques,... entre extensos sementers de cereals i caps de secà. Acabem fent una volta per la garriga de la Comuna, on es troba el centre geogràfic de Mallorca.Iniciem la caminada al principi del carrer Major, just davant d’una de les entrades a la zona de sa Comuna.Carrer Major(WP-01) Lloret (Carrer Major) - 0,0 km - 0 minuts - 160 m d'altitud.A les 10:49 h entrem al nucli urbà pel carrer Major. Tot d’una deixem a la dreta al costat d’una era de batre, el molí de Can Gomila del segle XVII, no té base habitatge però sí cintell, i conserva l’escala de caragol de pedra maresa. Després d’una tirada recta arribem a la plaça Verge de Loreto, on voltem a la dreta baixant per la costa des Pou. Deixem a l’esquerra l’església parroquial i l’ajuntament, fins arribar a la carretera de Sineu a Pina (Ma-3130).Pou de Lloret(WP-02) Pou i creu - 0,8 km - 20 minuts - 163 m d'altitud.Pou d’extracció d’aigua de dotze metres de profunditat. Apareix ja documentat al segle XVI. Té un coll quadrat de pedra amb un abeurador sota un dosser conformat per quatre pilastres de marès que sostenen una volta amb la inscripció: “In medio Maioricae adestis. Anno Sancto MCMXCIX” (Sou al centre de Mallorca. Any del Senyor 1999) (GOB Itineraris pel Pla de Mallorca).Anem cap a la dreta per la carretera i ens desviem pel segon carrer a l’esquerra. Baixem pel camí de sa Font, també conegut com el camí des Joncs que ens mena a la fora vila rural. Deixem a la dreta Can Bou i, un poc més endavant, la finca des Pontarró, fins arribar a un entreforc.(WP-03) Desviament a la dreta - 2 km - 40 minuts - 135 m d'altitud.Seguim cap a la dreta pel camí d’Algaida. A pocs metres deixem momentàniament el camí de Son Daviu i seguim tot dret per visitar la font Figuera (dreta).Font Figuera(WP-04) Font Figuera - 2,3 km - 45 minuts - 141 m d'altitud.Un dels pous més representatius del terme. Té una fondària de tres metres i és de construcció paredada en sec. Al costat hi ha dues piques de gran mida obrades en pedra viva.Tornem en rere fins trobar de nou el camí de Son Daviu, on voltem a la dreta. El camí ascendeix entre parcel·les, primer asfaltat per convertir-se en tirany de terra i ens mena al mirador de Son Daviu, protegit per una barana de fusta. Turó de Son Daviu(WP-05) Turó de Son Daviu - 3,1 km - 1 hora - 162 m d'altitud.Al fons, les muntanyes de Randa i al davant tota la plana de Son Brondo.Seguim el camí que baixa en fort pendent i desemboquem al camí asfaltat de Son Fred, on voltem cap a la dreta.Avancem cap a l’oest/nord-oest entre camps de conreu i arribem a una nova cruïlla de camins.(WP-06) Cruïlla - 3,8 km - 1 hora i 30 minuts - 149 m d'altitud.Davant nostre seguim pel camí asfaltat de Son Bauló (Rètol indicatiu). El sender avança entre camps de secà i, a poc més d’un quilòmetre, ens mena a la carretera de Lloret a Pina.A la dreta, observem una antiga batedora DO-GA, el nom de la qual prové de les inicials de Domingo Fontrroig i Gabriel Prohens, els dos impulsors de l’empresa que fabricaren aquestes batedores, que permetien batre el gra més ràpidament.Aquí nosaltres continuem tot dret, deixem el cementeri a la dreta i entrem dins la Comuna de Llorito. Sa Comuna(WP-07) Sa Comuna - 5,2 km - 1 hora i 50 minuts - 160 m d'altitud.Ens endinsem dins un pinar travessant l’àrea recreativa i passem per un pontet de fusta. Seguim pel camí Blanc que volta lleugerament cap a la dreta i un poc més endavant ens desviem a l’esquerra per arribar-nos al centre de Mallorca, marcat amb un monòlit de pedra que serveix de fita geogràfica.Centre de Mallorca(WP-08) Centre de Mallorca - 6,4 km - 2 hores i 14 minuts - 142 m d'altitud.Després de dinar, reprenem el camí cap al nord i, tot d’una trobem un entreforc de camins, on nosaltres seguim cap a l’est, pel camí de l’Aljub. No ens torbem en arribar a...

De Lloret a Blanes pel camí de ronda

Atractiva excursió seguint el camí de ronda del GR-92 que va de Lloret a Blanes. Es tracta d'un itinerari d'uns 11 km que es poden fer en 3.30 h i en el qual gaudim d'un...

Via Panda al Turo de la Pola.

Despres de fer la Via Granola i de baixada la Cibernicola , acabem la matinal abans d'entrar a currar amb la imprescindible de la zona, segons la publicació al Vèrtex del 2009...

Via Espero del Salvi al Turó del Ros

Despres de mes de trenta anys de veure aquesta cinglera quan tornaba de Montserrat o Pedraforca , per fi he pogut apropar-me i coneixer de primera mà aquest bonic i...

Olivera del turó de can Palet d’Ullastrell

L’Olivera del turó de can Palet, és situada al sud-est del turó de can Palet, en una zona de conreus al costat del camí que hi porta. L’arbre s’ubica en un...

Mirador del turó de can Palet d’Ullastrell

El Mirador del turó de can Palet  està al costat del carrer del Turó de can Palet amb carrer Lluís Muncunill, i a llevant del nucli urbà, tocant a l’urbanització de...

Art Rupestre del Turó d’Antona. Vernet.

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

El Camí del Sàmper al Turó del Duc.

Tenia moltes ganes d'escalar en aquest indret, potser per això o potser per que n'esperava poc n'hem sortit ben satisfets. No deixa de ser un recorregut de ressalts, amb...

Comuna de Bunyola - Es Freu

Comuna de BunyolaEn aquesta ruta, el camí de carro que baixa de la Comuna a la vall de Coanegra, és zona restringida (Fauna vulnerable a molèsties ) i no està permès el pas...

El Montalt i el Turó de Ca l'Amar

Avui hem fet una petita excursió pel Parc del Montnegre i Corredor. L'objectiu principal era el Montalt, un dels cims principals de la Serralada Litoral. De...

Mirador del Turo del Rector d’Ullastrell

El Mirador del Turo del Rector, esta situat darrera de l’església al final del carrer de l’Assumpció al costat d’una zona enjardinada, i d’un camí que porta a un...

Castellsapera i Turó de Tres Creus (940 m)

Dimecres 5 de maig de 2021MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Bages.  Temps aproximat: 4 h (7,8 km)  Desnivell: 330 m (acumulat)...