Vies ¿.....? al Turó de l'Obaga Negra . Vacarisses

Aquesta primavera pasada en un dia de molta calor i vent passem una bona tarda ben distrets per aquests paratges perduts de la ma de deu.Nosaltres accedim desde el Pla de Fideuer passant per una bretxa (pas del Lladres) i arribem a un coll que baixem per una pista cap a la carretera de Vacarisses, Trobarem els itineraris a la nostre esquerra. Seria el segon resalt rocos que veiem quan venim desde Barcelona anant cap a Montserrat. Crta de Terrassa a Manresa.Essent el primer la carena de Torrella.Son uns bonics esperons rocosos que cauen cap el sud i l'est. Les vies fan uns 30 i 40 metres , unaltre de mes curta i facil. Equipades amb parabolts i reunions amb anelles. Ens dona que aqui es fan practiques o similar. A les parts inferiors predominen els passos llisos sobre argiles vermelloses, mentre que al capdamunt la roca es conglomerada de color blanc i bona qualitat. Aptes per apendre a escalar sobre materials amb cascarilles i no sempre compactes.Porteu cintes , friends i estreps.Sembla que van ser equipades per membres de proteccio civil de Vacarisses entre els anys 2004 i 2005.

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts...

Via Paret Negra (Integral) al Mollo Gros

Despres de fer la bonica via Apia al Mollo Gros ens vem fixar mentre baixabem en aquest elegant itinerari.La trobarem molt facilament doncs es a la dreta de Apia. Tot just...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...

En BTT per l'obaga del Catllaràs

Distància: 22 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Durada total: 4 h.Punt de sortida: la Pobla de Lillet. Pedalada per l'obaga de la meitat...

Via " Mal pas" i vies 5 i 6 de l'esquerra .

Avui hem anat amb en Xavi Solà als graus de Collbató a fer la via Mal Pas que ell encara no havia fet.Jo  recordava haver-la escalat fa força anys i en tenia un...

La Font Negra Esportiva

14-09-2023BergaLa Font NegraEsportivaSembla que això es pot convertir en un hàbit !!!, esperem que no.Hem tornat a fer "esportiva" ho poso entre cometes perquè ens dediquem...

100 vies d’escalada sostenible a Catalunya

100 VIES D’ESCALADA SOSTENIBLE A CATALUNYA (juliol 2023-Editorial Prames) veu la llum en el 10è aniversari de La Cordada Centenària …Continua llegint →

Camí Vell a Vacarisses en Viladecavalls

El Camí Vell a Vacarisses el seu inici esta al Nord del terme municipal de Viladecavalls, per sota del camí a can Boxeres. Era l’Antic camí que anava des de Viladecavalls...

Paret del pont. vies "Kulen Bajen" i "Pim Pam"

Aquest dimecres ens apropem a Alós de Balaguer per repetir la via "els misteris de lo Pepe gall" però al arribar a la font que hi ha a 1 km. sortint del poble ens trobem...

Poquer de vies a la paret del grau

DIUMENGE, 09 D'ABRIL DE 2023 Fa pocs dies buscant per les xarxes, vaig trobar dues vies que no tenia coneixement de la seva existencia a la Paret del Grau de Coll de...

Barreja de vies a la Codolosa

Amb en Joanet en Pany i en Jordi tornem a la Codolosa. Dijous passat vaig estar netejant el camí d'accés a la zona més oriental i ara ja si passa bé.Aquesta vegada tornem a...