Pels voltants del merengue

Recordo la primera vegada que vaig visitar el Merengue. Havia vist un programa a la televisió i vaig decidir que trobaria aquest modest turó que havia vist al televisor. No havia cap cartell... tot estava per explorar. Ara tot són cartells, trinxeres refetes, indicacions. No em queixo de que aquests indicis és facin turístics sinó que m'enyoro d'aquestes primeres excursions. Avui havia uns 10 cotxes recorrent aquests paratges. Havia algú que pensava que no hauria mai un turisme de la Guerra Civil...

Circular pels faigs de la faiada (100 cims)

Quan vaig marcar el GR3 des de Viu de Llevata em vaig adonar que havia un camí que anava a Montberri pel bosc en lloc d'anar per la collada de Sant Roc. Vaig pensar que...
Confinament comarcal: pels tossals de llardecans

Ahir quan vaig planejar aquesta ruta pensava que era una mica forçada i que segurament no tindria gaire interès. Error. Resulta que ha estat una caminada bestial amb...
Circular pels cingles de la pena d'almatret

Amb motiu del 2N (2 de novembre de 1937 - data del bombardeig de la ciutat de Lleida pels feixistes) la Baula organitza cada any una sèrie d'actes per recordar tan tràgica...
Puigsacalm pels graus del vessant nord

13.09.20  Complet i variat circuit al Puigsacalm des de Sant Privat d’en Bas, pel grau de les Escales de Sallent i la canal de les Eugues, i retorn pel Puig dels Llops,...
La Mola pels cingles dels Cavalls

21.06.20  Els cingles dels Cavalls constitueixen l’espectacular contrafort meridional del cim de la Mola de Sant Llorenç del Munt. Aquest conjunt de cingles està...
Na Ferrana pels passos d'en Gotleu i de s'Ego

Roques al costat del rotlo de sitjaAproximació: Arribem al poble d’Esporles venint des de Palma i trenquem a l’esquerra pel carrer Costa de Can Tries. Seguim els indicadors...

Un passeig pels bosc de ribera del riu Ges

Com cada divendres avui us presento dos articles Us invito a fer un passeig pel bosc de ribera a prop del riu Ges. Un dels llocs mes habituals per fer-ho és en la zona on havia...
Ruta pels cims de la Calma i el Tagamanent

2.02.20  Ara fa set anys vam realitzar una excursió al pla de la Calma, al massís del Montseny, on vam pujar als seus dos cims o elevacions principals: el Puig Drau i el...
Mitja Marató pels corriols de Collserola

XXX Cursa Sant Cugat. IV Trofeu Ramon Casal i AlbaredaDiumenge, 15 de desembre de 2019Rogaine 4 hores: 3-53-31 21,2km. 11-03 x km. 580 desnivell positiu 22 fites 139 punts 13è...
Pels voltants d'almatret

Em llevo i veig que està plovent (aquesta no era la previsió del temps que havien fet). He de cercar un pla B urgentment. Vaig que deixarà de ploure aviat pel sud. Agafo el...