Penyal Vermell i Mola de Son Pacs pels passos Vell i Nou

Powered by Wikiloc Inici: camí de la Coma d'en Llobera, a la carretera vella que va d'Esporles a Valldemossa per la vall de Son Cabaspre (Esporles).(WP-01) Camí de la Coma d'en Llobera - 0,0 km - 0 minuts - 435 m d'altitud.A les 8:00 h iniciem l'excursió pel camí de la Coma d'en Llobera, un camí d'amplada de carro, que en suau ascens ens condueix al coll de sa Basseta.(WP-02) Coll de sa Basseta - 0,2 km - 10 minuts - 455 m d'altitud. A la dreta, vorera del camí i darrera d'una reixeta, veiem la bassa que dóna nom a aquest indret.Continuem cap a l'esquerra pel camí del pas de Son Cabaspre, un camí de ferradura força esbaldregat a trams que s'enfila coster amunt enmig del bosc. Aviat arribem a un segon collet (barraca i rotlo de sitja), on girem a l'esquerra per un viarany fitat que ens guia fins a un portell (divisòria dels termes d'Esporles i Valldemossa).(WP-03) Pas paret - 0,5 km - 20 minuts - 525 m d'altitud.A l'altre costat, continuem en suau ascens cap al nord/nord-est, fins arribar a un gran rotlle de sitja amb un marge de sosteniment arran del camí. (WP-04) Desviament a l'esquerra - 0,8 km - 30 minuts - 543 m d'altitud.Deixem el GR i voltem a l'esquerra seguint un tirany amb algunes fites que ens menen fins a un ranxo de carboner.(WP-05) Ranxo - 1 km - 35 minuts - 587 m d'altitud.Voltem a l'esquerra per un coster ben rost. Després de 5 minuts de forta pujada, tornem a girar a l'esquerra per un camí ampla, fins que mor a un nou ranxo de carboner.(WP-06) Rotlo sitja - 1,3 km - 45 minuts - 623 m d'altitud.Orientats al nord-oest, ascendim sense camí i per damunt el roquissar, direcció al Penyal Vermell (665m), on hi arribem en 10 minuts.(WP-07) Penyal Vermell - 1,5 km - 55 minuts - 665 m d'altitud.A la nostre esquerra, apareix el penya-segat que mira sobre Son Cabaspre.Contemplem el paisatge i anem a cercar un ample camí que baixa cap al nord-est per dins l'alzinar. Aquest sender marca dues voltes en angle recte i desemboca a un tirany transversal.(WP-08) Intersecció - 2 km - 1 hora i 10 minuts - 616 m d'altitud.El nostre itinerari gira a la dreta, cap a l'est. Tot d’una passem pel costat de la boca d'un gran avenc, l'avenc des Porxo, i un xic més endavant arribem a una esplanada, a 600 m d’altitud.(WP-09) Pla des Porxo - 2,2 km - 1 hora i 18 minuts - 600 m d'altitud.Aquí trobem un porxo de volta i un aljub dividit amb cisterna i bassa pel bestiar.Girem a l'esquerra pel camí del GR-221 el qual segueix planer en sentit nord/nord-est, fins a tocar una paret aixecada a la vorera del penyalar, on l'altre cantó surt el camí dels Passets, que baixa vertiginosament al Verger. (WP-10) Balconada - 2,4 km - 1 hora i 25 minuts - 595 m d'altitud.El nostre itinerari es dirigeix cap a l'est paral·lels a la paret. El tirany arriba a dos rotlos de sitja i es bifurca. Prenem el camí de l'esquerra que baixa per un tàlveg estret i franqueja una pareteta amb pujador escalonat. És el pas Vell de Son Brondo. (WP-11) Pas Vell - 2,7 km - 1 hora i 30 minuts - 571 m d'altitud.El sender continua en fort rost paral·lel a una paret amb una reixa (a l’esquerra), fins arribar al coll de Sant Jordi on, a l'esquerra es localitza una barrera de ferro, que no hem de passar.(WP-12) Coll de S. Jordi - 3,2 km - 2 hores i 15 minuts - 479 m d'altitud.És un bon lloc per fer un descans i berenar [20 min].Reprenem la caminada traspassant un petit portell de fusta espenyat. Immediatament, voltem a la dreta per un tirany que baixa paral·lel al fons d'una coma. Al cap de pocs minuts, aquest viarany desemboca a una ampla pista, a la dreta de la qual, hi ha un forn de calç.(WP-13) Pista - 3,6 km - 2 hores i 30 minuts - 389 m d'altitud.Ens incorporem a la dreta. El camí baixa pel costat esquerra (orogràfic) del torrent de Son Brondo, fins desembocar a un camí transversal, on voltem momentàniament a l'esquerra per arribar a la plana on hi ha la font dels Óbits.(WP-14) Font des Óbits - 4 km - 2 hores i 35 minuts - 347 m d'altitud.Deixem la font, retornem un bocí enrere i prenem un camí de carro a l'esquerra....

Off-road pels volts de corró d´amunt

MOTO: BMW F 650 GSRUTA MOLT DIFICIL PER UN CURT TRAM PER TERRENY FANGOS "SURCOS" I RODERAS MOLT PROFUNDA ... VEURE VIDEO PER SI TENIU DUBTE. TRAM QUE ES POT EVITARELS WAYPOINTS...

Caminant pels boscos obacs del Catllaràs

Distància: 17 km.Desnivell: 900 m.Dificultat tècnica: fàcil.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Santa Maria de Lillet.TRAÇA GPS Bonica i senzilla volta per...

En BTT pels dominis del Castell de Mur

Distància: 42 km.Desnivell: 1400 m.Dificultat tècnica: mitjana, puntualment alta. Durada total: 6 h.Punt de sortida: Cellers (Hotel del Llac). Bonica pedalada al...

Penyal des Corbs - Puig de Can Llenderina

Powered by Wikiloc Iniciem aquest itinerari al Coll d'Orient, (Km 11,8 de la carretera Ma-2100 d'Alaró a Orient) just al damunt les cases de Son Bernadàs Nou.(WP-01) Coll...

Mola de Son Poquet i ermita de Maristel·la

Powered by Wikiloc Comencem a caminar a Esporles, concretament a la confluència del carrer Quarter amb el camí des Rafal.Camí des Rafal(WP-01) Esporles carrer Quarter -...

Tuixent tours: volta pels camps del cabanil

Arran de la descoberta de la cova del Cabanil vaig trobar un camí que marxava cap a l'est. Vaig decidir ressegur-lo i m'ha sortir una petita volta prou interessant....

Avui coneixerem : La Font  del Barri Vell de Santa Maria d’Oló

La Font d’avui esta adossada en la paret d’un edifici del Barri vell (o de dalt) a prop de l’església vella de Santa Maria d’Oló. Construïda d’obra amb similitud a...

Les Roques de Benet, circular pels ràpels

Un itinerari circular per les Roques de Benet passant pel seu punt culminant, el Castell, recorrent part de la cresta cimera i baixant per una línia de ràpels....

Lassarell - La Mola - Els Camps Llargs

Powered by Wikiloc Des de Lassarell pugem pel camí Llarg a la contrada anomenada els Camps Llargs, entre les cases de la Mola i la Tossa del Llamp (594 m). Una zona de...

Poble vell de corbera d'ebre.

Descripció de la ruta; curta passejada d'uns 3 quilòmetres i molt poc desnivell, que ens portarà des del centre de Corbera d'Ebre, fins a la part alta del turó de la...

Resclosa i Canal de la colònia de Viladomiu Vell de Gironella

La Resclosa i l’inici del Canal es situen uns 500 metres al nord de Viladomiu Vell, per accedir a la zona de la resclosa cal creuar el canal per la passera i seguir per el...

Les Roques Planes - La Mola - Lassarell

Powered by Wikiloc Des da la vall de Colonya (Pollença), pugem pel cingle de Sant Francesc cap a la muntanya de la Tossa del Llamp, passant per la cova Morella i les cases de...

Font de l’inici del camí vell a Collbató en El Bruc

Aquesta Font es situada al costat del carrer de l’Església on hi ha un aparcament, que des d’allí s’inicia el camí vell del Bruc a Collbató. Es d’obra molt senzilla,...

Avui destaquem: La Font de cal Pere Vell de Gironella

Setmana dedicada a les Fonts de Gironella La Font de cal Pere Vell esta al peu del riu Llobregat, davant la fàbrica de Cal Bassacs i sota la casa de Cal Perevell. Historia: La...

Camí Vell a Vacarisses en Viladecavalls

El Camí Vell a Vacarisses el seu inici esta al Nord del terme municipal de Viladecavalls, per sota del camí a can Boxeres. Era l’Antic camí que anava des de Viladecavalls...

Poua del Vapor Vell de Castellterçol

Setmana dels Pous o Poues de Glaç La Poua del Vapor Vell esta a tocar del Polígon industrial el Vapor, al costat est sobre un turonet. Historia: La poua del Vapor Vell és una...

Diumenge 26, volta pels plans del Bruc amb joelette

Per aquest diumenge preparem una volta molt tranquil·la pels plans del Bruc. Gaudirem d’una vista privilegiada de Montserrat, amb les Agulles, el Torrent del Lloro i la...

La Mola per corriols canals i ferrades

Dijous 12 gener 2023 Parc de Sant Llorenç de Munt. Camí dels Monjos, Canal Amagada (ferrada Lucky Txei ), Canal de l’elefant,  Les Castellasses de Can...

Camí Vell del far de Formentor

Far de FormentorEl far de Formentor va entrar en funcionament durant el regnat d’Isabel II, l’any 1863. Abans es va haver de construir un camí de ferradura de més de 17 km...

Castell vell d’olivella.

Descripció de la ruta; itinerari que ressegueix el sender local SL-C 100 al voltant del Castell Vell d'Olivella, per un dels paratges més ben conservats del parc natural. Amb...