Ermita de santa fe pels graus de fangueret i de fenollet

M'he quedat sorprès d'aquesta superba excursió. Pujo pel grau de Fangueret (Fangaret), vaig a l'ermita de Santa Fe amb una panoràmica excepcional i baixo pel superb grau de Fenollet. El grau de Fenollet és corprenedor. Hi ha trams penjats en la cinglera, tot fruint de la casa de Fenollet que queda als nostres peus. Sobre el grau de Fangueret dir que en el llibre La serra de Boumort i muntanyes veïnes del mestre excursionista de les terres de Ponent, en Manuel Cortés - mentor de qui subscriu aquests post - que descriu en l'itinerari núm. 56 i el troba de pas molt complex de tal forma que recomana pujar i baixar pel grau de Fenollet però aquests darrers anys aquest camí ha estat rehabilitat i marcat amb pintura blava i groga ja que fou el camí que va seguir en la fugida a Andorra Escrivà de Balaguer, fundador de l'Opus Dei i, ara, es distingeix molt bé aquest grau. FITXA TÈCNICA VALORACIÓ: Itinerari superb que ens permet ascendir a l'ermita de Santa Fe (atalaia amb una extensa panoràmica) pels graus de Fangueret (Fangaret) i el de Fenollet. DIFICULTAT: Normal, els graus no són gaire recomanables per a excursionistes amb vertigen. TEMPS: 3 hores 11 minuts. LONGITUD: 8,44 kilòmetres DESNIVELL: 632 metres Itinerari circular Descripció de l'itinerari:Ens situem a la casa de Fenollet a la carretera d'Organyà a Montanissell (km 7,8). Refem la carretera en direcció a Organyà.3 min En un revolt molt marcat de la carretera trobem un cartell informatiu del camí que va de Pallerols de Rialb a Andorra, seguint les passes d'Escrivà de Balaguer. El sender està senyalitzat amb marques blaves i grogues. Primers metres costeruts, superant rocs caiguts de la muntanya.13 min Primer pas estret que travessa un nivell rocós. Més amunt trobem una feixa estreta d'uns dos-cents metres per on passem arran del cingle. Baixada i nous trams espectaculars de feixes. El camí és estret i espectacular.35 min El camí remunta una canal costeruda. En alguns moments hem de fer anar les mans per pujar millor. Fem cap a una clariana amb poques marques. Anem flanquejant a la dreta.48 min Sortim a la pista principal. A l'esquerra hi ha una fita de terme que ens pot indicar l'inici del camí de tornada. Coordenades UTM: 31T  x=358971  y=4674234. Anem a la dreta, tot davallant vers una extensa fondalada. Posteriorment haurem de remuntar tot seguint la pista.1 h 06 min Arribem al cap del Grau de Santa Fe en el coll de Prats. Fi de la pista. Agafem un sender que remunta amunt. Avall va el camí d'Escrivà de Balaguer i el camí principal al coll Marí a Organyà.1 h 12 min Abandonem (opció optativa) el camí principal i agafem un corriol menys fressat que surt en un revolt a la dreta.1 h 17 min Creu de Santa Fe, penjada altiva en el cingle. Retornem pel mateix camí.1 h 22 min Fem cap al camí principal i tirem amunt.1 h 28 min Ermita de Santa Fe, bastida en el cimal d'un altiu penyal. La seva encinglerada posició permet fruir d'una superba panoràmica. Dos plafons ens informa de les muntanyes que envolten l'ermita: La vall de Cabó, la serra de Prada, el coll d'Ares, la serra d'Ares (amb les llegívoles antenes), la vall del Segre amb Organyà als peus de l'estimball, la roca de Narieda, , el Cadí, les muntanyes d'Andorra, Port del Comte, serra de la Cresta, el Cogullö de Turp, tossal de la Feixa, Muntanya de Nargó, la serra d'Aubens, la serra de Boumort.... La tradició diu que heu de fer tres repics de campana. L'aplec popular es celebra el dilluns de pasqua granada. Retornem pel camí d'anada.1 h 39 min Coll de Prats, on agafem la pista.1 h 48 min Agafem una drecera, poc definida, que seguim en diagonal amb algun tram complicat. Si no voleu aventures podeu revoltar per la pista.1 h 54 min Fem cap a la pista. Tornem a deixar la pista per una torrentera per on es puja prou bé.2 h 04 min Collada. Per l'esquerra s'incorpora el carrerany que puja del pas del Corretjador. Baixador exposat en sentit descendent.2 h 09 min Abandonem la pista i anem a posar el...

Cova de santa anna vella

Sí Baixem des del pla de les Taràntules pel camí de la drecera de l'ermita de santa Anna,a peus de Gorros,una mica abans d'arribar al torrent de Santa Maria, podem...

Font-romeu i santa maria de bell-lloc

Seguim amb un febrer sec, amb poca pluja i poques nevades. Un gran misteri, més enllà dels canons de neu, és com s'ho fa Font-Romeu per tenir neu a pistes orientades a...

Off-road pels volts de corró d´amunt

MOTO: BMW F 650 GSRUTA MOLT DIFICIL PER UN CURT TRAM PER TERRENY FANGOS "SURCOS" I RODERAS MOLT PROFUNDA ... VEURE VIDEO PER SI TENIU DUBTE. TRAM QUE ES POT EVITARELS WAYPOINTS...

65è PESSEBRE DE MUNTANYA: ERMITA DEL MONTSANT

Nosaltres encara no havíem arribatUn any més un altre pessebre de muntanya. Enguany el Quim - el meu net- m'ha preguntat: - Quants pessebres has anat? La veritat és que no...

La Salut - Santa Magdalena (532 m)

Dimecres 6 de desembre de 2023 (26 anys de maifemcim)Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.  Temps aproximat: 4 h (10,2 km) ...

Caminant pels boscos obacs del Catllaràs

Distància: 17 km.Desnivell: 900 m.Dificultat tècnica: fàcil.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Santa Maria de Lillet.TRAÇA GPS Bonica i senzilla volta per...

Pels graus de la roca de benavent

A primera hora he anat a descobrir el dolmen de Montadó i en tornar al Port de Comiols em quedo amb ganes d'estirar una mica més les cames. Trio l'opció d'enfilar-me...

En BTT pels dominis del Castell de Mur

Distància: 42 km.Desnivell: 1400 m.Dificultat tècnica: mitjana, puntualment alta. Durada total: 6 h.Punt de sortida: Cellers (Hotel del Llac). Bonica pedalada al...

Rambla Santa Mònica

11-11-2023MontserratCollbatóTorrent de Santa CaterinaLa Cova GranVia: Rambla Santa MònicaRessenya del Joan Asín (amb el seu permís)Dissabte de bona temperatura, pronòstic...

Mola de Son Poquet i ermita de Maristel·la

Powered by Wikiloc Comencem a caminar a Esporles, concretament a la confluència del carrer Quarter amb el camí des Rafal.Camí des Rafal(WP-01) Esporles carrer Quarter -...

Part 2.L'IGNORADA ERMITA DESCONEGUDA

La majoria coneixem els esdeveniments tragics de principis del sXIX que van provocar la ruïna de les ermites de Montserrat. Entre 1811 i 1812, els francesos no només les...

LA IGNORADA ERMITA DESCONEGUDA.part 1.

Vull recalcar que el treball i la posterior reflexió d'aquest post, és fruit d'una modesta opinió personal.Dit aixo...Cal recordar que la Muntanya de Montserrat està formada...

Tuixent tours: volta pels camps del cabanil

Arran de la descoberta de la cova del Cabanil vaig trobar un camí que marxava cap a l'est. Vaig decidir ressegur-lo i m'ha sortir una petita volta prou interessant....

Avui coneixerem : La Font del Portal de Santa Magdalena de Berga

La Font del Portal de Santa Magdalena, esta situada en un dels costats del Portal del mateix nom de Berga. Actualment es una font relativament moderna, esta feta d’obra,...

Avui coneixerem : La Font de Santa Eulalia de Berga

Santa Eulàlia de Berga és una església situada en la  Plaça de Sant Pere de Berga. En un dels costats i adossada a una paret, hi ha la font. Font molt senzilla, feta...

Vallfogona ... ermita de milanys i gorgs !!!

Vallfogona està endinsada a una vall prepirinenca entre Ripoll i Olot ... un nucli urbá peti i amb més d´un centenar de masies. Un entorn meravellós on poder disfutar dels...

Mina – Font de les Hortes de Santa Maria d’Oló

La Font de les Hortes és situada al costat de la carretera local d’Oló a Sant Joan d’Oló, a la zona anomenada de les Hortes perquè antigament hi havia un bon...

Avui coneixerem : La Font  del Barri Vell de Santa Maria d’Oló

La Font d’avui esta adossada en la paret d’un edifici del Barri vell (o de dalt) a prop de l’església vella de Santa Maria d’Oló. Construïda d’obra amb similitud a...