Sas Rigais, travessa est-oest per les ferrades

El Sas Rigais és un dels cima més alts del grup de l'Odle-Puez, situat al nord de la Val Gardena. L'anècdota és que va ser el primer tres mil del Reinhold Messner, la realitat és que és un cim bonic i molt interessant.Per anar-hi, ens acostem fins a Santa Cristina de Gardena i agafem el funicular que puja a col Raiser. Des d'allà un camí sense pèrdua possible que puja en direcció est ens acosta al peu de la muntanya (a sobre).Arribem a una cruïlla on podem anar al cim per la ferrada sud o per la ferrada est. Nosaltres vam pujar per l'est i baixar per la sud, altres van fer-ho a l'inrevés. Així que, a gust del consumidor.En direcció est, agafem el camí que puja per una vall mineral i molt espectacular, fins a la forcella Salieries, el coll que hi ha entre la Furchetta i el Sas Rigais. Un camí ben còmode tot i pujar per una gran tartera.A partir d'aquí, seguim les marques que pugen per la cresta est de la muntanya. Al cap d'una estona trobem els primers cables i ens equipem, tot i que després veurem que la dificultat és realment baixa i que l'equipament és prescindible, a part del casc i dels guants...La pujada és maca i vertical, però majoritàriament transcorre per canals verticals on un cable de vida ajuda en els punts més drets.De cop ens trobem al cim, un punt panoràmic i bastant aeri, una muntanya que no decep gens ni mica!I des del cim, ens fa gràcia veure a sota la capella de Santa Magdalena de Funes, potser l'ermita més fotografiada de totes les Dolomites....A dalt és l'ermita des del cim, i a sota és el cim vist des de l'ermita. A l'esquerra de tot el Furchetta, i després i més arrodonit, el Sas Rigais. No em direu que no és bonic el lloc...La baixada és ben evident, només cal seguir la cresta sud i els cables que fan la baixada més segura. Una baixada aèria, però que amb els cables es fa sense massa problema.Tret d'un, que ja intuíem.... La gentada que hi ha, que ens fa parar i fer cua en algun moment... No ens estranya, el lloc val molt la pena!Però no passa res, el dia és molt bo i no tenim cap pressa. Aprofitem l'embús per sortir del camí i buscar un racó agradable on menjar alguna cosa i deixar que vagin passantI quan hi tornem, sense adonar-nos-en ja tornem a ser al camí principal, que en alguns trams està entapissat de flor de neu, i a la cruïlla.Així, aviat tornem a ser a l'estació del funicular que ens retornarà a la vall, després d'un dia memorable!A sota podeu veure el mapa del recorregut i, al Wikiloc, el track.

Piz Palü, travessa de les crestes

El tercer dia de la travessa no serà ni de bon tros el menys interessant, serà una jornada d'una llarga travessa per la capçalera de les geleres del Vadret de Morteratsch, i...

Clàssics alpins: Travessa Chamonix- Zermatt

Una proposta de travessa alpina per l'estiu, amb vuit jornades del camí entre Chamonix (França) i Zermatt (Suïssa), una de les travesses clàssiques que es poden fer als...

Una travessa pel Vercors

A finals de juny vaig marxar tot sol 5 dies cap al Vercors amb la intenció de fer una travessa pel massís. Reconec que hi vaig donar moltes voltes... Primer vaig descartar...

45a Travessa del Montseny

Fa només uns mesos semblava increïble que poguéssim anar tornant a la normalitat d'abans de la pandèmia. Potser és aviat per saber si aquesta recuperació serà completa, o...

Vies ferrades i camins equipats accessibles en tren

Us presentem una llista de vies ferrades (VF) i camins equipats que es poden fer des d’una estació de tren de casa nostra. És una llista més extensa que les ressenyes...

**** Travessa Cabo de Gata, camins del sud

Quatre dies de màgia, 8 - 11 de maig de 2019 Sempre m’he preguntat d’on venia aquest nom, doncs els gats no els faig gaire mariners, també és veritat que la meva...

Pirin. Travessa nord-sud

var Latitud_sortida = 41.873523; var Longitud_sortida = 23.426968; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...

Tofana di Mezzo, ferrades punta Anna i Olivieri

La Tofana di Mezzo és la punta més alta del grup de les Tofana, i sempre l'havia trobada poc atractiva perquè té un telefèric que arriba fins sota mateix del cim. Però hi...

Les fotos de la travessa dels Ports

Fantàstiques aquestes fotos d’un dells llocs més salvatges, però per això més macos de Catalunya. Aquesta va ser la travessa de dos dies que vàren fer per la zona...

La travessa dels flautats: traure el singlot

La travessa és un recorregut espectacular. No hem de pensar pas en una escalada clàssica sinó un terreny d'aventura on el de menys és escalar. En algunes ressenyes li posen...

Per les vies ferrades de Vallcebre

10.04.16  Ja fa alguns mesos que uns quants “habituals” de les sortides col·lectives mensuals se’ls va ocòrrer fer també sortides periòdiques a les diferents vies...

Gr 92: travessa del massís del garraf

Avui la colla del CEL tenen organitzada una sortida pel GR-92 (etapa núm. 21) i a última hora m'apunto. De fet fan una travessa prou interessant del massís del Garraf. A la...

La travessa dels déus a la Roca del Corb

Per tancat l'any, dijous passat vam anar sota el monestir de Montserrat, en un indret que ningú faria tan proper: la Roca del Corb. El culpable d'arrossegar-m'hi va ser en...

Al Bassiero en travessa Gerber-Gerdar

Distància: 21 kmDesnivell: 1100m+Dificultat: baixa (molt puntualment, mitjana-baixa)Durada total: 6:30Punt de sortida: aparcament de la Peülla de Baqueira-Beret, just abans...

Corcega (3): travessa de les agulles de bavella

Si només podéssiu fer una excursió a Corsica, sense cap mena de dubte hauríeu de fer les Agulles de Bavella.Diuen que de cada 5 turistes que van a la illa 1 passa pel col de...

Skimo : Travessa de Ransol – Serrera 2015

21 febrer 2015 Malgrat les previsions de mal temps, nevades intenses amb fort vent, anem a Andorra a fer aquesta cursa que feia temps que em venia de gust fer. El dissabte ens...