Pedró dels Quatre Batlles (2.386 m.)

var Latitud_sortida = 42.214797; var Longitud_sortida = 1.526818; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" + window.location.hostname); var doc_track = Domini + '/tracks/2021/2021-10-12_Pedro_Quatre_Batlles/2021-10-12_Pedro_Quatre_Batlles.GPX'; var photosetId = '72157720154585963'; var num_foto = new Array (2, 11, 13, 16, 19, 24, 28); var carpeta_flickr= 'set:' + '72157720154585963'; Pugem en bicicleta fins al cim del Port del Comte atacant-lo des del vessant nord. Sortim de l'estació d'esquí de fons de Tuixent - La Vansa i anem seguint pistes en pujada moderada fins al Prat Llong. El travessem longitudinalment i a la part alta enllacem amb una pista que aviat comença a pujar amb trams força durs fins a l'Estivella. Un cop dalt l'altiplà iniciem un tram molt bonic seguint pistes precàries i pedregoses que remunten els diversos turons fins arribar al punt més alt. Contemplem un bast paisatge cap al Pedraforca, el Cadí i la Serra del Verd, i comencem el descens per les mateixes pistes. Un cop a la Serreta, baixem cap als Clots de Rebost i anem enllaçant pistes en desús entremig d'un bosc d'alta muntanya fins al punt d'inici. (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/ca_ES/sdk.js#xfbml=1&version=v2.0"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));       Tweet Fitxa Tipus de sortida: Bicicleta de muntanya Lloc de sortida: Estació d'esquí Tuixent - La Vansa Tuixent (Alt Urgell) Distància: 20,50 quilòmetres Desnivell positiu: 530 metres Temps: 2:55 hores Dificultat: IBP=41 / Blava Sensació de dificultat: Fàcil Tot pistes. Algun tram pedregós i de fort pendent Cartografia: Vall de Lord Editorial Alpina (1:25.000) Itinerari Punt de pas Temps parcial (h.) Temps acumulat (h.) Distància (km.) Estació d'esquí Tuixent - La Vansa 00:00 00:00 0,0 Refugi de pastors del Prat Llong 00:30 00:30 4,0 L'Estivella 00:30 01:00 7,7 Pedró dels Quatre Batlles 00:25 01:25 9,4 Pausa 00:25 01:50 La Serreta 00:35 02:25 15,1 Estació d'esquí Tuixent - La Vansa 00:30 02:55 20,5 Crònica El Port del Comte és un massís prepirinenc situat al nord de la vall de Lord (Solsonès), i al sud de l'Alt Urgell. És un massís calcari arrodonit per la majoria dels seus vessants, tot i que té una cara sud més abrupte. Té diversos cims, tots ells promontoris arrodonits amb poca diferència d'altura. Hi hem pujat en diverses ocasions, a peu i amb esquís, i també amb bicicleta, tot i quan vam anar-hi no vam acabar d'arribar fins al cim principal, ja que uns núvols amenaçadors ens van fer desdir. En aquella ocasió vam pujar des de l'estació d'esquí homònima, i avui ho farem des d'una altra estació d'esquí, en aquest cas d'esquí nòrdic i pel vessant nord, l'espai de Tuixent - La Vansa. Així doncs ens desplacem fins a les instal·lacions de l'estació de Tuixent - La Vansa, on a mig octubre hi ha molt poca activitat, només alguns boletaires. L'avantatge de sortir des d'aquí és que començarem a molta alçada (més de 1.900 m.), i per tant el desnivell fins al cim és moderat. També coneixerem un altre vessant, i no haurem de repetir bona part del terreny ja conegut. Farem la primera part de la pujada per les pistes on a l'hivern hi llisquen els esquiadors. Passat el Prat Llong ja enllaçarem amb el vessant est i pujarem cap a la part alta de l'estació del Port del Comte, on arriben els...

Arbres : Els quatre Plàtans de la font de la Mare de Déu de El Bruc

Aquesta setmana dedicada a Arbres destacats Els quatre Plàtans de la font de la Mare de Déu estant situats al Bruc de la Parròquia, al torrent de l’Illa, al final del...

Al Pedró del Catllaràs des de Vilada

Distància: 25 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat tècnica: mitjana.Durada total: 4 h.Punt de sortida: Vilada.Des de Vilada remuntem per pista en bon estat i pendent suau fins a...

Els quatre Mollons. Montsià. 100 cims.

16 de juliol de 2022  A partir del juliol d'aquest any el repte dels 100 cims de la FEEC, amb un llistat de 308 cims entre essencials i normals, es veu incrementat en...

Mirador de la plaça dels Quatre Vents d’Ullastrell

El Mirador de la plaça dels Quatre Vents, està emplaçada en l’extrem de ponent del nucli urbà, pel camí de les Monges en la Plaça dels Quatre Vents d’Ullastrell. El...

El Pedró (1.765 m.), Catllaràs

var Latitud_sortida = 42.227077; var Longitud_sortida = 1.047617; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Avui destaquem : La Font dels Quatre Cantons de Camprodon

Avui us presento dos articles La Font dels Quatre Cantons, situada a l’actual plaça de César August Torres, en la confluència formada pel carrer Valencia, carrer Ferrer...

El Padró dels Quatre Batlles

Avui hem anat a fer una excursió curta i molt agradable. Sortim de casa tard i a les 10:30 arribem a l'aparcament de l'estació de Tuixent la Vansa.Aquí trobareu el...

BTT PEDRÓ DE TUBAU (1.543 metres).

Descripció de la ruta; Si esteu interessats a fer una sortida pels voltants del poblet de Sant Jaume de Frontanyà, la més popular és pujar al cim del Pedró del Tubau, al...

Via dels Quatre a la Paret de Sant Miquel.

Comencem l'any tal i com el vam acabar, amb sol i boira a dojo. Dia espectacular al Montsec d'Ares fent la ja clàssica via dels Quatre a la paret de Sant Miquel. Temperatura,...

Mola d'Estat o dels Quatre Termes (1129 m.)

Arriba el típic anticicló de finals de desembre i l'hivern nuclear assola de nou les terres de Ponent, en forma de boira persistent que no marxa de cap manera. Així doncs,...

Les quatre comarques

Iniciem la sortida a la Coromina, a Cardona, direcció al Tossal.A prop de Vilonès trobem el camí tallat per una pila de brossa, després de donar un cop d'ull a la zona...

Via dels Quatre al Serrat Alt.

Una via pels amants de l'escalada neta ja que fou oberta sense dur trepant.El resultat ha estat una interessant proposta amb força trams d'autoprotecció malgrat que es troba...

Pedró dels QUATRE Batlles -hivernal-

Un dels llocs per fer raquetes, coronar cims de certa singularitat (és veritat que totes les muntanyes tenen el seu caràcter i encant) i que a més poguem gaudir d'una...

PEDRÓ DELS QUATRE BATLLES, 2385m, amb esquís.

7/02/18. Després de les intenses nevades dels darrers dies aprofitem una finestra de bon temps per fer esquí de muntanya. Les prediccions d’allaus son molt altes, així què...

Al 4 Batlles des d'Alinyà

Distància: 39 km.Desnivell: 1750 m.Dificultat: alta/molt alta.Durada total: 7:30.Punt de sortida: Alinyà.Sortir a pedalar per la muntanya amb el Carles és un plaer; té una...

Puig de les morreres i pedró dels quatre batlles

Just ara fa quatre anys que m'estrenava en la pràctica de les raquetes de neu i precisament ho feia aquí mateix al Pedró dels Quatre Batlles, en aquella ocasió fèia un vent...