Al Pedró dels Quatre Batlles des del Coll de Jou

Distància: 25 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat: mitjana, puntualment molt alta.Punt de sortida: Coll de Jou.Durada total: 4 h.Pel solstici d'estiu, diada dels Països Catalans, sempre ens agrada celebrar-la amb una ruteta una mica especial. Aquest any, amb tan poc com hem pogut moure'ns, no tenim cos per a gaires excessos i ens conformem de fer un Pedró dels Quatre Batlles d'una manera diferent i introduint descensos inèdits per a nosaltres (i probablement per a moltíssims ciclistes... per alguna cosa serà).Així la pujada per la banda sud empalma des del Coll de Jou, passant pel Pla de Bacies, amb l'aparcament d'Estivella punt a partir del qual ascendim pel lloc de sempre. Però per empalmar Bacies i Estivella baixem per un agradable sender i curtet sender per la Rasa de Prat Piquer; només són 150 m-, els primer cent molt bons i els últims cinquanta molt més pedregosos però viables.  Un cop al cim comencem a baixar per la banda del Vulturó fent un fora pista que ens situa dins una rasa que baixem divertidament fins que trobem un sender que la creua perpendicularment i ens torna a deixar a tocar del Pla de Bacies que baixem pel marge de la pista, també en un tram de prats que ara estan d'un verd intens.   A continuació fem un tramet de pista per empalmar amb un sender que baixa per la solana del Puig de les Morreres i que havíem caminat en un parell d'ocasions i que teníem el dubte de com de pedalable seria. Especulàvem que es deixaria fer entre un 70 i un 80%, però la sorpresa ha estat que els 500 m- que té n'hem fet ben bé el 95% damunt de la bici; concretant un mica podem dir que els sender comença amb un minut inicial molt bo, després té un minut que cal caminar (o fer trial), a continuació un altre minut de flanqueig prou bo i ja només quedarà un minut més de tartera improbable (per no dir impossible) abans no ens posem a la part "bona" ja que es deixa fer tota (o gairebé) damunt la bici, això sí en batalla constant amb els trams pedregosos combinats amb d'altres molt més agradables (un 50% del total). Així, podem dir que la provatura ha estat un èxit però cal dir que no és apte per a ànimes sensibles.

Esquí de muntanya al Coll de Pimorent

Encetem temporada de foques a l'entorn del Coll de Pimorent. Dissabte, a la Mina (11 km, 800+, S2) i diumenge, al Pedrons (8 km, 820+, S2) . Prou tolerable aquest últim,...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Off/road cardedeu-pista coll de te-arbucies

MOTOS: BMW F650GS / HONDA CRF 450De Cardedeu fins a Arbucies en OFF (l´ultima tram de Arbucies a Sant Hilari de Sacalm per carretera per anar a dinar)Bonica ruta sense cap mena...

Via LA BAUMA DE LES GRALLES a Coll Roig

Diumenge 8 d'octubre de 2023 Fa poc vaig veure una via nova tot i que es del 2018, a Coll Roig i sembla ser que a part del començament del primer llarg, és prou...

Via Libellium al Coll del Portalet.

Via que ens ha agradat força i és molt ràpida de fer. La trobem a  l`oest del Coll du Portalet i en uns 20 minuts i serem als seus peus.Resta completament equipada....

Forts del coll de Tenda

var Latitud_sortida = 44.149272; var Longitud_sortida = 7.561579; var Mapa_defecte = 'ALT1'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Ripollès - Coll Roig - Via K

Avui amb l'Arseni i en Ferran hem quedat per anar a Coll Roig, teníem una via escollida, però un cop al peu he vist que encara no estava prou recuperat, així que,...

Ariege i coll de girabal

La vall d'Orlú, que me la va descobrir el meu estimat mestre i amic Russi, un racó molt especial, un petit paradís a la terra tant a l'estiu com a l'hivern. Avui no hi hem...

Arbres : Els quatre Plàtans de la font de la Mare de Déu de El Bruc

Aquesta setmana dedicada a Arbres destacats Els quatre Plàtans de la font de la Mare de Déu estant situats al Bruc de la Parròquia, al torrent de l’Illa, al final del...

Al Pedró del Catllaràs des de Vilada

Distància: 25 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat tècnica: mitjana.Durada total: 4 h.Punt de sortida: Vilada.Des de Vilada remuntem per pista en bon estat i pendent suau fins a...