Agullòlegs al Xumet. Carena del Puntal de l'Albarda. 08-06-2022.

Cara sud est del carener del Serrat de l'Albarda i detall de per on va la via.                 Continuem aprofitant les tardes, quedem amb el Ricard d'anar a fer una via que ens farà caminar una bona estona, a la Carena del Serrat de l'Albarda, la via Agullòlegs que cap dels dos hem fet.  El 2011 amb el Mingo hi vaig fer la via del costat, la Francesc Rubió i Palau a la Talaia de la Sardana, avui la punta que assolirem és el Xumet.Aproximació:Del Monestir de Montserrat agafem les escales dels pobres fins al pla de Santa Anna, d'allà continuem amunt fins al Pla dels ocells passant per la base de la Panxa del Bisbe, entronquem amb el camí que puja a Sant Jeroni, passat el Cap de Mort i baixem en direcció Sant Joan, a l'altura del Cigronet anem buscant a ma dreta un corriol per assolir el peu de via, les plaques es veuen ben evidents.Sageta picada en un còdol, signatura dels germans Masó que ens confirma que som a la via.Després de flanquejar per terreny trencat trobem el peu de via, un còdol amb una fletxa picada ens ho confirma, també un espit que veurem força amunt.   La via està assegurada amb alegria i ens farà escalar, tanmateix la dificultat és baixa, però no s'hi val a badar.   La dificultat es concentra al muret inicial per després perdre verticalitat a la vegada que augmenta la distància entre espits, que avui amb la boira ens costa de localitzar.Primer mur trempat que ens fa escalar atents.La dificultat és baixa, les assegurances costen de veure, escalada atenta...Es tapa i comença a fer fresca tot i estar al mes de juny. Primera reunió.La segona tirada comença amable fins a un ressalt que ens demanarà una tibada, una vegada superat, altra cop arrampat fins un segon ressalt protegit per un pitó i arribem caminant a la reunió, en un bosquet que hi ha abans del darrer tram, força més "fiero"La boira ens arribarà a embolcallar.Segona tirada, bonic muret protegit per un pitó. Fotos Ricard Rofes.Pitó retorçat típic de la "factoria Masó" Foto Ricard Rofes.La segona reunió enmig d'aquest bosquet aprofitant bones alzines.La tercera tirada comença en unes alzines enganxades a la paret, com és costum en les vies dels germans Masó, s'aprofita aquest arbre fins força amunt fins a poder xapar la primera assegurança, i realment és prou enlaire !  d'aquí continuem en artificial fins a poder deixar els estreps i mig en A-0 mig en lliure superar la muralla;  ara toca un flanqueig a la dreta prou divertit i ja cap al cim a la carena on hi arribem també caminant.Alzina prop de la paret i via Masó, escalada arborícola !Mig en artificial mig en lliure per aquesta exigent placa.Tercera reunió d'una migrada savina, i ben contents d'aquesta tarda !Ha estat una sorpresa aquesta via, ens ha agradat prou i el fet de fer-la enmig de la boira l'hi ha donat una èpica ben maca.  Assegurada amb espits posats a ma, nosaltres no hi vam afegir res mes, però com recomànen els autors pot ser bo portar el joc d'Àliens.  Escalada de placa on farem força metres entre assegurances, la roca hi és prou bona.   Estreps per a la darrera tirada i ganes de fer el mico per l'alzina.Es baixa caminant pel Carener direcció est, una vegada al cim a la dreta, quan haguem carenat en un torrent ens hi posarem per baixar pel canal de desguaç fins a trobar el camí de pujada.Resta seguir el carener fins a trobar la canal de desguaç. Fotos Ricard Rofes.Ressenya de la web Germans Maso Garcia

Pui de lleràs per la carena de sant salvador

Ara fa uns mesos vàrem venir a pujar el Pui de Lleràs, en aquella ocasió ho fèiem des de La Terreta, vessant Noguera Ribagorçana i concretament des del poble...

Puntal des Forn

Powered by Wikiloc Inici: coll de sa Gramola, situat al Km 106 de la carretera Ma-10, al tram d'Andratx a Estellencs.(WP-01) Coll de sa Gramola - 0,0 km - 0 minuts - 349 m...

L'Aresta Ribas al Puntal de l'Albarda.

Avui ha passat una cosa extraodinària. Alguna cosa està canviant: diga-li pandèmia, diga-li inflació, diga-li tripartit, etç etç. Però avui, al monestir de Montserrat (o...

Per la carena de la serra de la llena

Estic preparant la Diada del Camí de Muntanya. Enguany l'organització serà del Centre Excursionista de Borges - Garrigues. Ens proposa canviar totalment d'escenaris. Fins ara...

Puig de ses Vinyes per la carena de Llebeig

El puig de ses Vinyes amb els seus 1108 m de roca sòlida, és un cim isolat que mira sobre l'embassament del Gorg Blau i alhora contempla el puig Major de Son Torrella, la...

Mas Guasch al Puntal de l'Albarda.

Gran clàssica i millor via!.Recorregut on gaudirem d'una escalada a vegades de díedre i altres de placa.Totes les tirades m'han semblat boniques peró hi ha qui afirma que el...

199. Olla de Núria pujant 17 cims de la carena 21,4 km

RESSENYA - MAPA - TRACK WIKILOC Sortida/arribada: Estació de Núria (cremallera) Interès:tots els 17 cims de l'Olla Distància: 21,4km Desnivells: +/- 1.800 m           ...

El Puntal des Forn i el puig de ses Basses

Sa Paret des MorosEl punt d'inici d'aquesta ruta es situa en el Coll de sa Gramola (Km 106 de la carretera Ma-10) en el qual es troba un ample espai per deixar els...

Vía Agullòlegs · El Xumet (V/A1e 115 m) (Montserrat, Barcelona)

Vía Agullòlegs en El Xumet de Montserrat es una vía asequible de 3 largos. Para empezar con la escalada artificial es una buena opción. Tiene una interesante canal que se...

Llimac groc a la carena del Dumbo.

Via bastant bona sobre roca de qualitat i equipada amb força parabolts. Llàstima que sigui un pèl massa curta, perquè si no es convertiria en una clàssica d'Agulles....

La carena de la font de l'Aubi

Font de l'AubiUn itinerari circular i bastant llarg que discorre per un territori amarat d'història i arquitectura tradicional. A més amb un component esportiu important, el...

Via Mas-Guash al Puntal de l'Alabarda

En aquesta època de l'any molts escaladors montserratins ens fem un fart d'anar a la cara sud i pràcticament des de tots els cims es divisa El Puntal de l'Albarda. Farts...

Serrat Puntal Albarda

Serrat de el Puntal de L'Albarda Castellana Aproximació: Situats en la estació superior del Funicular de Sant Joan, en lo que se anomena “El Pla de les...

Petita Omaira al Puntal de l'Albarda

BullarolesItinerari un xic calçat entre l’aresta Ribes i la Mas-Guasch, però troba el seu espai.Sembla començada per baix i acabada per dalt, quedant una via esportiva...

Reina-Villar al Puntal de l'Albarda

roques, parets i agulles de MONTSERRAT3/REGIÓ DE TÀBOR1975La via en qüestió té un interès històric i al meu parer avui dia amb el requipament que li han fet no es mes que...