Joan Francesc

22-04-2022 BerguedàSantuari de CorberaVia : Joan FrancescLa previsió és de bon temps, jajaja cel tapat, vent i sols... si, sols tots els col·legues ens han abandonat amb diferents excuses... que si he de fer de camàlic fotogràfic de la Senyora, que si he perdut un rellotge i avui el trobarà... a veure perquè vol un rellotge si sempre arriba tard... !!!! en fi comencem a pensar que el motiu és que som uns "plastas" i no vulguis saber res de nosaltres....!!!L'Esteve i Jo ens trobem fent el cigaló i la cigarreta al "Frankfurt" de Berga ... Tristos perquè ens sentim rebutjats pels que diuen que són els nostres col·legues, a sobre el cel està encapotat i els ànims per terra, amb un esforç extrem digne de les nostres èpoques d'aguerrits "Arpiniastas" ens anem cap al cotxe... ens mirem i diem com a mínim pugem fins a peu de via, que tampoc esmolt esgotador ( s'arriba en cotxe) i així tindrem excusa per tornar a baixar a fer l'altra birra..El Guillem al  L  - 1  (foto Esteve)Dit i fet amb esperit d'aventura ens endinsem en els ignots camins fins a arribar a peu de via (amb cotxe .."of curse") i hoooo... sorpresa els núvols ens queden a sota i la temperatura és agradable.... kagú en tot... no tenim excusa, haurem d'escalar..!!Bé anem a la part més allunyada de la paret (uns 20 o 30 segons de caminar) la via surt com "JF" creiem que no més l'hem fet un cop i a sobre no porto la ressenya, així que amb esperit aventurer ens endinsem en terreny inhòspit i ple de perills, a poc a poc anem superant les dificultats no assentés d'aventura i risc enorme, però amb la nostra voluntat indomable anem superant les dificultats i els imprevistos d'aquesta zona inexplorada i plena de perills.L'Esteve al  L  -  1Jajajajajajajajajajja me lo he passat la mar de bé escrivint tot això, ara només em queda presentar-me a un concurs de mentides / iròniques.... jajajaja Aproximació Descripció Uns espàrrecs de pedra surten de la pista, de dreta a esquerra, les inicials de les vies picats a la pedra, a l’esquerra del tot, el darrer, trobarem, picades, les inicials “JF” Llarg Primer  :  Ven visibles dues xapes a tocar, un pas molt forçat per nosaltres, així que ens anem 30 cm a l’esquerra, es puja be, un xic forçat el segon pas, la resta anant fent, ara un tram un xic, no gaire, herbós,  un pas fi per arribar a la tercera xapa, anar a l’esquerra per situar-se a la línia de xapes que va pujant, per un terreny divertit, superar un petit repexo i anar a la dreta a trobar la sisena xapa, recte amunt, un xic a l’esquerra de les xapes, a la novena pedra a controlar fins la reunió (2 metres), a la dreta es pot posar un friend de reforç, si ho considereu oportú. 35 metres, 9 xapes, IVº+ - IVº / IVº+ / IVº / IVº+ Segon Llarg   :   A la nostre dreta tenim a la mateixa alçada esta, no visible,  la reunió de la via “Bona Feina” , sortim de la nostre cap a la dreta per sobre de la reunió, de la dreta, i ens posem en un replà arbrat, just abans trobem una xapa de la via “Bona Feina”, anem a la dreta a trobar una canal, una xapa a mitja alçada, visible des de la reunió, pugem per la canal, molt netejada fins trobar al cap de munt un bloc ens barra el pas, una xapa al bell mig, ens assegura i facilita el pas, a la sortida em de controlar la pedra, tram curt, desprès quasi caminant arribem a la reunió comuna amb la reunió de la “Bona feina”. 30 metres, 4 xapes, IIIº / IVº / IVº+ - Ao / IVº / IIIº. Baixada   :  Baixem resseguin la via un de 30 mets i un altre de 33 mets. Suggerimentsde vies per anar-hi a la resta Suggeriments de vies per anar-hi  a Montserrat. Per La Canalla a Montserrat  Per  La Canalla fora de Montserrat

Via francesc sunyol a malanyeu

DIMECRES, 24 DE GENER Aquest dimecres pinten “bastos”, poc a poc els companys han desertat, uns per malaltia , d'altres per compromisos i m'he tingut que buscar la...

Joan Francesc

13-07-2023 Berguedà Santuari de Corbera Via: Joan Francesc L'any passat un estiu llaaarg...!!!, aquest estiu és més curt, però té uns pics de calor que esparvera. Repassant...

Via joan cerdà a comiols

DIMECRES, 28 DE JUNY DE 2023 Previsió de la meteo per dimecres........ calor i més calor !!! Tenim que cercar un lloc alt i sense Sol. La proposta que li faig al Lluis...

Cova joan d'os

Sortint de la Cova Fonda de Tragó un núvol ressentit ha deixat caure quatre gotes esquifides sobre nostre, ha estat tota l'aigua que avui hem vist de l'anunciada...

Cova Fonda de Tragó i cova Joan d'Os

El Prepirineu de Lleida té una gran quantitat de coves i avencs. Les característiques gològiques del Montsec i les muntanyes veïnes fan que hi hagi una...

Joan Francesc

10-05-2023 Montserrat Berguedà Santuari de Corbera Via : Joan Francesc Soroll de Fanfàrria, timbals i trompetes, després d'uns quants dies ens tornem a trobar els quatre...

Bassa i Safareig de Joan Romanyà de Collbató

La Bassa de Joan Romanyà cal agafar el camí que va a la Salut. Situada a 100 m de l’àrea d’esplai, en el Torrent de la Codolosa (muntanya de Montserrat) municipi de...

Avencs de Joan Cabeza i Sant Roc

Avui hem fet una sessió doble d'espeleologia: hem visitat dos dels avencs més clàssics de la zona de Garraf en una magnífica matinal.Hem agafat la pista que...

Joan Francesc

07-12-2022BerguedàSantuari de CorberaVia : Joan FrancescSembla que la tardor ha trigat a arribar i quan ho ha fet ha saltat directament a l'hivern, a més d'estar unes quantes...

Combinació de vies l'avi joan + joc de nens

DIMECRES , 07 DE SETEMBREHi ha dies que es més important sortir amb bona companyia que la escalada que poguem fer.Aquest dimecres es d'aquests que no saps si trovaras...

Avui coneixerem : La Font de Sant Joan de Campins

La Font de Sant Joan està dins de Campins, adossada a la tanca del restaurant Mª Rosa, i situada en la confluència que formen el Camí Vell de Sant Celoni, el passeig de les...