Montserrat - Sant Joan - Miranda de Sant Pere - La Piula 04/10/2022

A la Miranda de Sant Pere, hi ha cinc vies, 3 dels Guillem Arias dedicades a les seves gatetes, una altra d'en Joan Baraldés i una del germans Masó.  Avui hem anat per fer un parell de vies del Guillem Arias, que sense ser difícils tenen la seva lògica. La nostra ressenyaAvui feia un dia preciós, sobre Montserrat ben net, però sobre Barcelona es podia veure perfectament els efectes de la contaminació. Quan quasi estem arribant a la Miranda de Sant Pere, ens passen per sobre 3 parapents que estaven fent un vol preciós. Baixem una mica més per tal de poder fer la foto de la paret. Començant el primer llarg per un terreny força tombat per anar a l'esquerra a cercar l'aresta. L'aresta ben retallada en el cel blau. Arribant a la primera reunió. El segon llarg pujar sobre un ressalt i després va ascendent a la dreta fins que ja veurem la reunió. Aquest llarg té passos bonics i està ben trobat. Malgrat que semblaria millor sortir vertical anem a l'esquerra per tal d'evitar la llastra.Parem atenció en un roc que sembla que guardi uns fòssils.Aresta finalJa en tenim una més. Aproximació: Des de l'ermita de Sant Joan pujarem una mica fins que veurem que surt un corriol a l'esquerra amb senyals blaves. Poc abans d'arribar al collet de la Miranda de Sant Joan i la Miranda Xica anirem a l'esquerra fins a trobar una carena on trobarem fites que ens marquen la baixada, haurem de fer una petita desgrimpada i després seguirem fins a trobar la canal que baixa al costat de la cara est de la Miranda de Sant Pere.  Millor baixar un xic a l'esquerra de la canal que va arran de paret, doncs està molt més net. 20 minuts. La Via: itinerari senzill però ben trobat per gaudir d'una escalada bonica  i ben equipada. Recomanable. 1er. Llarg: 20 metres. II, III.  Pugem verticals fins sota d'un gran forat que anirem a buscar l'aresta de l'esquerra que seguirem fins a la reunió.2on. Llarg: 30 metres. II, IV, IV+, III.  Pugem un tram tombal fins un punt que ja veurem que podem pujar sobre el ressalt de l'esquerra, des d'aquí ens incorporarem a la placa i anirem guanyant alçada en tendència a la dreta fins que ja veurem la reunió.3er. Llarg: 30 metres. II, IV, III, III.  Anem  per terreny fàcil a l'esquerra de la llastra que tenim a sobre i després pugem verticals fins que ens situarem a l'aresta que ens portarà al cim.  Descens: des del cim de l'agulla baixarem caminant fins a trobar el camí que desfarem per tornar a Sant Joan.Material: 8 cintes exprés + R . Via equipada amb parabolts pintats de groc.1ª Ascensió: Guillem Arias al 2012Apa a escalar que el mon s'acaba!!

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Via Directa Miranda Fra Gari a la Codolosa

Feta avui despres de treballar , amb aquesta finalitzem gairebe totes les vies de la  Codolosa. Nomes resta alguna de dificil.Entrada entre les vies Germinal i...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Pump track a sant pere de vilamajor

Ja tenim una nova instal.lació de Pumt track al Valles Oriental i molt aprop de casa meva ... a SANT PERE DE VILAMAJOR i més concretament a la urbanització de CAN...

Vies del llit , nature + miranda de fra gari

DIMECRES, 03 DE GENER Estem en plenes festes i entre apat i apat sempre és bo baixar els torrons. Per sort tenim proper a casa aquest sector que sempre ens salva una...

Off road sant celoni a cardedeu

MOTOS: BMW F 650 GS / HONDA HRF 450 /YAMAHA T700 TENERÉCurt tram de conexió entre CArdedeu amb Sant Celoni amb dos trams interesant, un curt però tènic i un segón, la pista...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Queralt Xenia a la Miranda de Can Jorba.

Probablement ens trobem davant de la típica "via de col.col·leccionistes", malgrat un darrer llarg molt bo i algun tram esporàdic bonic la majoria de l'itinerari es...

Pui de lleràs per la carena de sant salvador

Ara fa uns mesos vàrem venir a pujar el Pui de Lleràs, en aquella ocasió ho fèiem des de La Terreta, vessant Noguera Ribagorçana i concretament des del poble...

Vies " Campions" i "El clau de Sant Felix"

Aquest divendres ens tornem a trobar en Rafa i jo per fer una matinal a la Codolosa, i hem escalat la via Campions i El Clau de Sant Félix.Les vies estan equipades i si...