Pim Pam

13-07-2022Cerdanya NordPortaLa FullateraVia : PimPam Primer dia d'una nova onada de calor, darrer reducte "La Fullatera" aquesta via, t'ombra fins al migdia (juliol) pel que escalarem quasi tota la via amb una bona temperatura.Primerde tot Jo estic agraït a tots aquells que obren i equipant vies, cadascú al seu tarannà i alguns, més intel·lectuals, amb una certa ètica, en un sentit o altre, totes les que no destrueixen, són bones per a mi, aniré o no segons les meues capacitats.Després d'aquesta definició estan els que és passant dies i dies amb un raspall metàl·lic i més andròmines netejant i adequant l'itinerari i després estan els que PimPam, pujant ràpidi vant per feina.A tots, gràcies.El Raimon al L - 1Dit tot l'anterior vull aclarir una cosa, si mireu la meua ressenya i compareu la graduació amb altres, véreu que els graus difereixen una mica generalment a la baixa excepte en un punt que és a l'alça, així que aniré punt per punt per aclarir-ho i que ningú pensique som uns mestres de res.Hem començat per sobre la corda del camí de baixada, per despistenostre, després en seguit una canal que va d'esquerra a dreta pel més fàcil, cosa que ens ha portat a una xapa antiga. De la primera reunió, hem trobat més fàcil, només sortir, anar recte amunt de la reunió fis a sota la visera i desplaçar-nos horitzontalment a l'esquerra fins a trobar un pitó i una xapa (possible reunió), per això no hem vist un pitó que suposem va per les plaques de l'esquerra que es veuen més difícils. Per agafar la xapa de la placa del davant hem fet servir una antena (selfies de mòbil) i l'estrep amb el qual els Vº+ i 6a hi han desaparegut per nosaltres. L'Esteve al L - 2De la segona reunió hem vist una vaga d'un petit arbret i no m'ha fet gràcia, m'ha agradat més pujar recte amunt de la reunió i aprofitat uns petits arbres per a assegurar-me, després he anat en horitzontal a l'esquerra (petits arbrets) a trobarla baga que es veia des de la reunió i arribant a aquesta he vist un pitó a sota i no es veu fàcil a anar del pitó a la baga, m'he estirat (lateralment) per arribar a la baga i assegurar-me, però no he acabat d'arribar-hi, es veu la xapa a la vertical, i un metre i mig per la dreta una petita canal permet pujar amb menys dificultat, xapar i seguir amunt per la dreta. El Guillem al  L - 3  (foto Raimon)Un únic punt en què posomés graduació és a la sortida de la tercera reunió, el diedre inclinat, i la posoperquè l'he trobatmolt difícil i ruc que és un, no he vist la primera xapa, que la tenia tocant-me el pit, però estava tan encegat mirant el diedre que no l'he vist, just arribar amb pena i sense glòria, a la segona xapa els companys de la reunió em diuen que hi ha una xapa i l'estava tapant amb el meu cos, com podeu veure soc un desastre; tanmateix, aquest pas, agafant-se a la xapa invisible, deu ser molt diferent i si algun dia torno, posaré un estrep i molt més fàcil. L - 4  (fot Raimon)En aquest mateix llarg la darrera xapa es pot agafar per l'esquerra, pel mig o per la dreta molt més fàcil que per l'esquerra.En fi estem parlant de un o dos metres a la dreta o esquerra de la línia recte entre punts d'assegurança.Via divertida i recomanable, dues observacions. 1) Llegir bé les indicacions dels que han fet les ressenyes, en els trams menys difícils s'ha de mirar molt be per on anar. 2) Si miràs la paret de front, sembla que estiga molla, es veu molts trams negra, no està mullat, és liquen que abunda en tot el recorregut i és obligat posar el peu a sobre, això si, si està moll, millor no anar-hi a aquesta via.Bé, gràcies als tres aperturistes per una nova via assequible als "Sense Nivell".En cotxeBarcelona - Puigcerdà – BourgMadame(Catalunya del Nord) – Porta.Arribats a Puigcerdà des de qualsevol punt del País travessem la línia que separa la Catalunya del Sud de la del Nord, aquí els veïns ant reservat el pas pel centre i et fan donar una mica de volta, esquerra, de moment està mal senyalitzat i el senyal que indica la...

Via de l'Aplec i la Ositos a la Paret del Grau.

Matinal de pim pam pum a Coll de Nargó abans no arribi el gruix de la pluja aquesta tarda i nit (amb la prèvia del migdia ja ni ha hagut prou per fer-nos fora). Hem repetit la...

Via pim pam a la fullatera

DIMECRES, 10 DE MAIG DE 2023 Per aquest dimecres hem quedat amb el Lluis , com sempre, i li proposo anar a una zona que visitem poques vegades, però el dimarts em truca...

Paret del pont. vies "Kulen Bajen" i "Pim Pam"

Aquest dimecres ens apropem a Alós de Balaguer per repetir la via "els misteris de lo Pepe gall" però al arribar a la font que hi ha a 1 km. sortint del poble ens trobem...

Via ous, tomata i birra

DIMECRES, 23 DE NOVEMBRE DE 2022.Despres d'un dimarts fred i ventós, no estem molt segurs del temps que fara el dimecres i preferim anar sobre segur . Cerquem una zona...

Via del Xermi a la Paret de la Batalla.

Pensava que la pluja aguantaria fins a migdia i que podria fer amb un pim pam aquesta via de Vilamala però no. A mitja paret ja ha estat un campi qui pugui ...cap amunt, que a...

FULLATERA. Via PIM PAM.

18/08/21. Quan vam fer les vies Ni peur ni sueur i Gas Oil i decibels, ens va cridar l'atenció el pany esquerra d'aquesta no paret. Ahir vam repetir la via "Ni peur ni sueur" i...

Espero pìm pam pum

DIMECRES, 19 DE MAIG Desprès de l’esforç psicològic i físic de dissabte, tenia clar que dimecres tenia que afluixar  (al menys en un dels dos factors) i amb els...

Tres vies a la paret del pont

DIUMENGE, 02 DE MAIG Aquest cap de setmana encara estem sota l’ influencia del la depressió , però sembla que tot s’ està acabant. Per tenir una sortida...

Entre blue mountains i sidney

El territori de  les Blue Mountains forma uns dels Parcs  Nacionals més visitats d’Austràlia. Degut a la seva proximitat amb Sidney s’hi organiTzen visites...

Monte Tibert (2648 m) Val Grana. 24-03-16

Sortim del Pàrquing del Santuari de Sant Magno (1761 m). Pensem que començarem la sortida sols però arriben dos cotxes de "maduritos" italians que es preparen i surten...

Fugaç

Canal Central, IV+ (30m)Cavall bernat, Sant Llorenç del MuntUns minuts o un parell d’hores... temps insuficient per escapar però sí per escampar la boira una estona. Cop de...

Paret del Pont i Cilindre

Aquest dissabte érem sis i jo havia de tornar d'hora a casa, així que vam quedar a Sant Llorenç perquè per escalar no cal aproximació i tens força vies per triar i...

LaPica Pedalada Hivernal 2014. Circuit Vermell

Ja tenim feta la primera de l’any! Buf, ja me l’he tret del damunt (en el bon sentit de la paraula). Tot i que no m’hi jugo mai res, les carreres sempre em generen cert...