Via VARIANT VIA EXISTENT - PIM PAM. FULLATERA,

11/08/23. Quan vam obrir la via PIM-PAM el segon llarg demanava tirar directament pel desplom, però ens vàrem deixar portar per la lògica evitant el desplom, la sorpresa va ser què hi havia una via oberta i què vam coincidir mig llarg amb ella. Aprofitant què avui fa calor a la Cerdanya, anem amb el Felip a veure i trobem aquesta via ?.  El primer llarg no l'hem trobat, així què entrem per la via PIM PAM, el segon ja el coneixiem la primera part, però seguim en tendència a l'esquerra fins a una R amb dos parabolts, el Felip no ha vist la R i hem rectificat. L'altre llarg va per una placa on cal navegar, només hi ha 2 parabolts i fem R a la via PIM PAM seguim per aquesta fins el cim.Per: Felip Linares, Joan Asín.VIA PIM PAMDADESPrimera ascensió: 18/08/2021.Per: Xavier Samsó, Jaume Galban, Joan Asín.Segon i tercer llarg per una via ja oberta?Equipament: Semi-equipada, amb parabolts, pitons, bagues en arbres.Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins 0,75 , alguna baga arbres/becs de roca.Dificultat: 6a-. Obligat V/A0.Orientació: oestRoca. Granit.L’aproximació és evident, un cop passat el poble de Carol de Porta, venint de Bourg Madame, fem 2,5 Km i un cop hem passat un túnel sota la via del tren, a l’esquerra hi ha un petit aparcament al costat d’un exclosa, una mica més endavant hi ha un central de l’EDF. Creuem la carretera i trobem una fita què ens porta fins a peu de paret, uns 5 minuts, què ens porten al peu de la via “Ni peur  ni sueur”, parabolts visibles.El descens entretingut, un cop a la R5 seguim fites en flanqueig a l'esquerra pel bosc fins què  trobem marques taronges i fites què ens retornen a la carretera, al darrer tram trobem tres passatges equipats amb cordes fixes.Primer llarg de grades fàcils i seguim per un esperó ara ja més vertical fins a sota d'un sostre on fem la R1 50m dos parabolts. 2 parabolts al llarg.Segon llarg sortim a l'esquerra i pugem fins a sota el sostre parabolt i pitó, flanquegem a l'esquerra i pugem per una fissura, passtge atlètic 6a-, seguim fins un arbre amb una baga, en tendència a l'esquerra anem a buscar la R2, 2 parabolts.El tercer llarg seguim verticalment per la placa on cal navegar, només troberem 2 parabolts, del darrer anem a la dreta, pugem un ressalt i per una terrassa anem a buscar la R3 PIM PAM.El quart llarg, segueix un díedre ajagut en tendència a la dreta amb una entrada difícil, un cop superat el díedre, seguim unes grades en tendència a l'esquerra a buscar un ressalt què ens porta a la R4, 45m, 2 parabolts. 4 parabolts.Fem un darrer llarg de tràmit, una grimpada fins al bosc, R en un arbre (baga).primer llargsegon llargrecuperant la R2 tercer llargquart llargFOTOCIM

La Codolosa, variant de la Canal

Una nova matinal d'escalada a la Codolosa, amb l'ascensió d'una via fàcil que, amb quatre tirades, un dels murs d'aquesta zona d'escalada. La Variant de la...

Via Sense Nom o Variant de la Irma al Folló.

Es tracta d'una variant del segon llarg de la Irma .Tram de placa final prou cabrón si anem amb plan trampejador, si no duem tramposa ens caldrà estirar-nos molt o...

La paret del pont: sortida per la variant godoy

Sembla que no ens moguem de la Paret del Pont de Sant Llorenç de Montgai però darrerament ens anem trobant vies equipades del nostre grau. Així que ens hi anem posant a...

2+1 = 3, variant de la via "1+1=3" i del cabrit

Aquest dissabte amb el Toni pugem a Malanyeu amb la intenció de repetir la nostra via, " Adeu Espanya" que ell encara no havia repetit d'ença del dia que la vàrem obrir, i a...

Una variant de la Travessia d'Agulles

La travessia d'Agulles és també un clàssic. És un camí que recorre la part alta de la regió d'Agulles amb algun petit tram equipat amb cordes fixes. Jo ja l'he fet...

Via variant brut nature 2.0

Aquest dia el meteoblue no dóna gaire bones expectatives, però com que  tinc compromisos i no podré sortir més dies, intentarem treure-li el màxim partit al dia fent...

Via Nautilus, variant d'entrada Kronos al Montgròs

20 d'octubre de 2013Després de molt temps, torno a retrobar-me amb el Joan Casado i quedem el diumenge per fer una grimpadeta. La primera idea era fer una altre via, però les...