El Ganivet

20-08-2022 Berguedà Malanyeu Paret del Davessó (Extrem Esquerra) Via :El Ganivet  (del Grau de la solana) Avui ha estat, com sempre, però mes, un dia de Bar – esca. – Bar, celebràvem la tornada d'un company després de mesos d'absència física, que no ha significat que no aprofitéssim la seva absència per posar-lo a "caldo" i la d'un altre company que estarà unes setmanes absent i que la resta aprofitarem per posar-lo a "caldo".El Joan Marc al L - 1Total esmorzar de forquilla i ganivet.....ous ferrats, patates fregides i botifarra negra un i béicon uns altres....i una llarga xerrada amb els cigalons corresponents, al final dos dels companys marxen cap a casa seva, només han vingut a esmorzar.El Joan Marc i Jo quedem orfes i decidim anar a una via ràpida, curta de via i curta d'aproximació.L - 2Sorpresa després d'uns mesos sense escalar, me l'ha fotut ben fotuda ....--- deixem començar i si no ho veig clar puja Tu... -- bé..D'acord dic Jo. Arribo a la reunió i em preparo per sortir em mira amb ulls de be degollat i em diu -- Aquesta que és més fàcil deixa-me-la fer, -- Jo que no sé dir no, li dic, bé..., fem el canvi de reunió i ara ja no em mira directament surt corrent de la reunió cap a dalt amb un mig somriure sorneguer....L - 3 Que voleu que us digui, un és una mica xai... Juliol 2022.  El Toni Alarcon, de forma indirecte, me ha fet arribar certa informació, aquesta via es diu "El ganivet del Grau de la solana" i la que surt un metre a la dreta es diu "El Fil del Ganivet" sembla que la van obrir el "Toni Alarcon" i el "Joan Rovira" no em consta la data d'obertura  AproximacióLa via comença, just tres o quatre metres a la dreta de la via "Esperó Sud" al seu inici dues petites fletxes. Per arribar a peu seguir el camí ample del fons del torrent, hi ha un moment que el camí fa un gir de 180°, en aquest punt deixar el camí ample i seguir un corriol en direcció a Occident per sota les parets, ràpidament es converteix en un corriol marcat amb pintures grogues i blanques, seguir-lo, passem per sota dels esperons i més endavant gira a la dreta, quan torna a girar a l'esquerra trobarem el peu dels dos petits esperons, just a peu del camí. Primer Llarg : Comencem des del camí per anar a trobar una primera baga de la via del costat, després tornem a l'esquerra per seguir el fil de l'esperó que es veu més elegant, l'anem seguint i trobarem un parell mes de bagues. Reunió d'una xapa i un pont, preparada per rapelar. 25 metres, 3 segurs, IIIº+ / IIIº - IIIº+Segon Llarg : Sortim per la dreta recta amunt per una bonica i curta bavaresa, anem seguint el fil del petit esperó amb dificultat decreixent, quan queden pocs metres per arribar al cap de munt la pedra és més inestable, encara que la dificultat baixa fins al Iº, un cop al cap de munt haurem de caminar tres o quatre metres fins a una xapa situada en la pedra del davant a on farem reunió, preparada per rapelar. 25 metres, 2 segurs, IIIº / IIIº- / IIº / IºAra seguirem un corriol que surt a la nostra dreta (sentit escalada) uns 15 metres que ens porta a una xapa a on traslladarem la R-2Tercer Llarg : Tenim tres opcions, per la canal de l'esquerra, hem vist 5 bagues, recte amunt a buscar una baga just a sobre de la reunió, nosaltres hem seguit aquesta opció només sortir de la reunió una vaga comuna a totes les opcions després una placa molt maca que al seu mig té un passet i arribada a la vaga, un cop aquí uns han seguit recte amunt, i una altra cordada ha pujat, per la dreta, a sobre la visera i per unes fissures s'arriba al cap de munt, els friends entren molt bé, reunió a fer-la amb algun friend i bagues. 15 metres, 2 segurs, IIIº / IVº- / IVºBaixada : A la sortida de la canal, dos o tres metres per sota , una baga amb anella (d'un arbre) en un còmode replà a la ombra, 15 mts fins a la R-2 bis, caminar fins la R-2 fer un altre ràpel de 25 mts fins la R-1 i un darrer ràpel dins el terra. Resta de vies a MalanyeuSuggerimentsde vies per anar-hi a la resta Suggeriments de vies per...

13-12-2023BerguedàMalanyeuParet del Devessó (sector Occidental)Grau de la SolanaVia: El GanivetEl dia comença núvol i alguna roïna que cau del cel, com sempre no tenim...

Via EL GANIVET. Paret del Devessó, Malanyeu

Dimecres 29 de novembre de 2023Un dia tornant d'escalar la via PALPANT L'INFINIT, vàrem baixar per un loc que no ho habiem fet mai i a les hores, vem veure una zona a la...

Casals de Cal Frare

28-06-2023 Berguedà Malanyeu Via: Cassals de Cal Frare Avui hem quedat d'hora al bar per esmorzar i evitar les hores centrals del dia, així que a les 08 h de la matinada...

Casals de cal Frare

10-06-2023 Berguedà Malanyeu Via: Casals de cal Frare Avui faig un resum d'un parell de xerrades. La primera hi érem els quatre i tot i fer un bon temps, ens vam trobar les...

Matinal a malanyeu

DIMECRES, 26 D'ABRIL DE 2023 Aquest dimecres he tornat a quedar amb el Lluis, però aquesta vegada ell no ve de Barcelona o sigui que no podem trobar-nos a Esparreguera....

Daus Invertits

15-10-2022BerguedàMalanyeuParet del Davessó (Extrem Sud)Via : Daus InvertitsAvui és un d'aquests dies "Tontus", que ves per on cada cop són més habituals, ens...

Racó del Guillem

06-10-2021Racó del Guillem  Bones companyes i  companys. En aquesta ocasió em dirigeixo a vosaltres amb motiu de haver trobat un raconet fet  a  mida...

06-10-2021 Bones companyes i  companys. En aquesta ocasió em dirigeixo a vosaltres amb motiu de haver trobat un raconet fet  a  mida per les nostres...

El Balcó del Voltor al Ganivet de Bòixols.

Avui em sortit rebotants del pla inicial i gràcies a les noves tecnologies em pogut amortitzar el viatge de tornada a casa per desfogar la ràbia en aquesta via del Ganivet de...

Paül Gustau al Ganivet de Diables.

Aquesta via pot agradar molt tant a escaladors amb nivell de 6b consolidat com als irreductibles clàssics fanàtics del V+ i cop de pedal. Els primers hauran d'asumir pasos de...

Xemeneia TIM a Sant Jeroni.

En aquesta via vàrem entrar amb el ganivet a la boca,preparats per una xemeneia estreta,fosca i impossible d'assegurar.Com tantes altres vegades l'itinerari va refutar les tres...

Tallant el cel

Aresta Sud (IV+, 265 m)Pène Sarrière, Gourette.Haig de reconèixer que no sabíem l'existència de la via. De fet el Pirineu occità és una incògnita per nosaltres. No...

Forat del Sant Ou

//--> Capçalera del Forat del Sant Ou Pou inicial, de 31 metres, vist des de sota Acabant el pou inicial Sala intermitja, en fort...

Via paul gustau

DIUMENGE, 14 DE JUNYPortem una setmana amb el temps revolucionat i cada vegada és més difícil trobar un lloc on poder escalar sense perill de xàfecs imprevisibles.Aquest cap...

Via Paul-Gustau al Ganivet de Diables

Via: Paul-GustauZona: Montserrat – DiablesDificultat: V+/Ae o 6c (MD)Dificultat obligada: V+/AeGrau d’exposició: BaixGrau de compromís: BaixLlargària: 40+25+30+25=120...

Via reina sanchez

DIUMENGE, 24 DE MAIG Aquesta setmana s’ha presentat plena de compromisos, el dissabte festival infantil i diumenge votacions. Per tant, cal cercar un lloc proper per...

Paul-Gustau. Ganivet de Diables

Aquesta és una via que desperta curiositat pel seu vessant funambulista que suposa sortir per dalt i fer la travessa final pel Ganivet. Un traçat interessant que...

Grisú-Vicenç al Ganivet de Diables

Curiosa via, mes entretinguda del que sembla.El primer llarg millor entrar per la Reina i anar flanquejant per les vires fins situar-nos a peu de xemeneia, roca a controlar. Si...

Test: XIX Marxa btt de l’Argentera

Sembla que últimament estic força en mode Test (Sortida test mode, Specialized Epic S-Works 29' Test…).El pròxim dissabte 27 de juliol es celebra la XIX Marxa btt de...

Via Reina-Sanchez a Ganivet de Diables

Fa molts dies que no toco roca. De fet, ni recordo haver passat un interval de temps tan llarg sense fer-ho des de que el món de la vertical va aparèixer a la meva vida... El...

La Reina Sánchez al Ganivet de Diables.

Hem tingut una sort tremenda avui: se'ns ha posat a ploure a mitja via però el sostre de la fissura de la Reina Sánchez al Ganivet de Diables ens feia de paraigües i no ens...

Marató Cap de Creus...

Bon dia,Resultats desiguals en la participació Intrèkkida d’aquest cap de setmana.En Josep, en Pere i en Carles se n’anaven a córrer la marató del Cap de Creus i les...