Via CHEBURASHKA a la Gronsa Sud. Els Estrets d'Arnes

Dimarts 30 de maig de 2023 La cara oest de la Gronsa Sud és una vessant prou popular d'aquesta zona dels Ports. La seva roca és d'allò més particular, trobant en un mateix llarg de corda, roca fantàstica i roca deplorable, tot en un. Totes les seves vies sobrepassen, generalment els dos-cents metres i així ens permetran gaudir d'una bona jornada d'escalada. La via que farem avui és la CHEBURASHKA.Per arribar a peu de via sortirem d'Horta de Sant Joan cap els Estrets. Seguirem uns quilòmetres fins al pàrquing del Lliberós, tot molt ben indicat i d'aquí ens endinsarem pel camí del riu i en poc més de 30 minuts arribarem al peu de la Gronsa. Per accedir a peu de via podem pujar entre uns matolls o be per una mena d'esperó molt inclinat i molt fàcil, uns 80 metres fins a un replà on hi ha un parell de parabolts de la veïna SALSHITXES TIBETANES.1r llarg: II i III 3 expansions en uns 30 metresComençem a escalar per sota d'una gran llastra cap a la dreta en sentit ascendent . en el segon pàrabolt, pujarem recte fins a arribar a la reunió.2n llarg: III, 3 expansionsen uns 40 metresProsseguim en vertical amb la mateixa tònica que el primer llarg però un xic més vertical i muntarem reunió.3r llarg: III+ i II, neta i 60 metresLlarg un tant lleig i sense cap assegurança, molt fàcil però expossat. Podrem llaçar dos sabines i en una llastro un bon frien mitjà. Son seixanta metres molt juston fina muntar la reunió d'un sol parabolt4t llarg: IV, V-, IV+, 5 expansions i uns 50 metresEl millor llarg de tota la via. Sortim de la reunió per la dreta a cercar el primer parabolt i tot seguir recte amunt vers un ressalt. Seguim, ara han més facilitat fins a la reunió5è llarg: IV, IV+ i IV, 3 expansions i uns 35 metresSortim en vertical vers un ressalt a l'esquerra d'un arbres i un cop superat, entrem en terreny més facil i vers l'esquerra fins aençar un altre ressalt protegit amb dos parabolts i de seguit arribem a una bona cornissa i muntem reunió.6è llarg: II i IV, 1 expansions i uns 20 metresComencem el llarg fent un flanqueig a l'esquerra molt fàcil. Superem amb un pas de gegant el passar una escletxa i pugem per un esperó on hi ha una sabina per assegurar-no i tot seguit arribarem a la reunió final.Per baixar seguirem una serie de grades i canals a la l'esquerra i per la vessant Est i després a la dreta tot sortejant ressalts per la part més feble. Trobarem alguna fita indicadora fins a arribar a sota el bost. Un cop a baix, travessarem una riera seca i seguirem traçes de camí fins a arribar al parquing del Lliberós. Conteu una hora de descens.Via prou fàcil i llarga, amb un tercer llarg que desmereix la resta però, per mí, una nova via per la "cole" Escalada realitzada per: Agustín Perez i joan Prunera amb els companys Albert i Juan Luis "Pinto"

Estels del Sud. Arnes-Beseit.

12 d'agost de 2011  Segona etapa del cap de setmana que vam dedicar a la Travessa dels Estels del Sud, l'estiu del 2011. Entre Arnes i Beseit, amb les fabuloses...

Estels del Sud. Paüls-Arnes.

11 d'agost de 2011  Rescato una vella ruta tirant d'arxius fotogràfics i del track "de la època", per reviure la interessant proposta de travessa dels Estels...

GRONSA SUD. Via SOM 27 i MÉS.

29/02/20. Aquest dissabte acabem amb el pla B per les prediccions meteorològiques què donen possible pluges cap a ponent, volíem anar a Collegats. Així què posem rumb al...

ELS PORTS PARET DE LA GRONSA via Caspa i Caries

Decidim baixar als Ports perquè el Jordi no hi havia escalat mai. Triem la Gronsa sud, doncs encara fa una mica de calor i al matí hi toca força ombra. La via a mi m'ha...

Ferrata dels Estrets (de les Etroits), Devoluy

Continuo pels Alps, ara voltant pels Prealps francesos. Arribat al massís de Devoluy, situat entre els Ecrins i el Vercors, per omplir una tarda vaig anar fins una curiosa...

Via BETELGEUSE a les Moles del Don. Estrets d'Arnes

Diumenge 30 d'abril de 2017Per a mi, anar a escalar als Estrets d'Arnes es sempre motiu de festa, es un lloc que em fascina. He fet poques vies a les Moles del Don, tant sols la...

Via RETORNO DE LA INQUISICIÓN. La Gronsa Sud

Diumenge 12 de juliol de 2015La meva ressenyaPer aquest diumenge em proposen anar al Massís dels Ports a una via que, supossadament, no toca gaire el sol, la via Retorno de la...

Via Original. Esperó Sud. Sant Llorenç de Montgai

L’endemà d’escalar una via llarga i desequipada ens ve de gust alguna cosa més suau, de menys metres i amb equipament. Objectiu la via Original que solca...

Via "Via Catalana" a la Gronsa Sud. Els Ports

18 d'abril de 2014La meva ressenyaAquests dies de festa seguits, que alguns anomenen "Setmana Santa", per raons diverses la Cristina i jo n marxem a cap lloc i en Joaquim, que...

Els Estrets d'Arnes

Els Estrets d'Arnes.Malgrat que a través dels medis massius de comunicació, els amos del món ens comuniquin que tot i tothom tenim l'obligació de contemplar-nos en un mirall...

Caspa i càries a la Gronsa Sud

20 de juliol de 2013 Ja som al període canicular i el Sol, a mig dia es ben alt, els camps grocs del blat acabats de segar. Sol que et mossega la pell i el cant ensordidor...

Sortida col·lectiva als estrets d'arnes

Ja podeu anar guardant-vos el 18 de maig que ens anem als Estrets d'Arnes a fer una nova sortida col·lectiva.Per cert porteu el banyador - o no - perquè acabem banyant-nos al...

Estrets d'Arnes - intent Roques de Benet

País/Comarca: Catalunya/Terra Alta Cartografia: ICC 1:25.000 Aproximació: A la T-330, venint d'Horta de Sant Joan, trobem a ma esquerra la cruïlla cap a Arnes, la prenem i...