Vies: PASSEIG COLÓN i GRAN VIA DE LES CORTS CATALANES. PARET DE LA SALUT. TORRENT DE SANTA CATALINA. MONTSERRAT

18/07/23. El Xavi Díez al seu Bloc Domzalski, va piular dues vies a la Paret de la Salut on hi ha la via Laietana 18 d'octubre. Aquestes vies son ideal per a primera hora del matí. Nosaltres a les nou ja estàvem a peu de via i hem pogut fer les dues a l'ombra. Son dues vies sense pretensions amb caire d'aventura. Comencem per la via Passeig Colón, al primer parabolt li falta la plaqueta, el primer llarg no trobarem res més, podem posar algun parabolt, el segon llarg és més mantingut, seguim un esperó fins a un desplom, passatge atlètic per seguir en placa tècnica V+ a l'inici, seguim parabolts fins la R2.La via Gran via de les Corts Catalanes, és més d'aventura on haurem d'autoprotegir-se, al primer llarg trobarem un baga/savina i un pitó. El segon llarg pugem a buscar una fissura amb un tac, què a la Isabel se li ha arrancat, està a peu de via; a la fissura podem posar friends, sense el tac C2/C3, després per terreny amb roca a controlar anem pujant fins a la R3 de la via Laietana.En resum dues vies d'aventura......Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.DADESDificultat: V+Equipament: parabolts, 1 pitóMaterial: 8 cintes exprés. Joc de friends de l'alien negre al C2/C3.Ombra fins a les 11:30hRoca: Comglomerat.Aproximació: Aparquem a l'àrea recreativa de la Salut (Collbató), pugem pel torrent de Santa Caterina, trobarem unes fites en un camí a la dreta què porta a la Gran cova, el camí passa pel peu de via.Descens amb un ràpel de 60m.VIA PASSEIG COLÓNVIA GRAN VIA DE LES CORTS CATALANESFOTOCIM

Avenc gran de les alzines

Fa temps que no vaig a fer cap avenc, més que res perquè últimament estic poc entrenat a l'esforç que exigeix remuntar verticals, malgrat això en Rafel i la Sónia...

Avenc Gran de les Alzines

L'Avenc Gran de les Alzines és una de les cavitats més conegudes de la zona del Garraf. Té una profunditat de 70 metres, encara que la part més interessant...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Cova de santa anna vella

Sí Baixem des del pla de les Taràntules pel camí de la drecera de l'ermita de santa Anna,a peus de Gorros,una mica abans d'arribar al torrent de Santa Maria, podem...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Font-romeu i santa maria de bell-lloc

Seguim amb un febrer sec, amb poca pluja i poques nevades. Un gran misteri, més enllà dels canons de neu, és com s'ho fa Font-Romeu per tenir neu a pistes orientades a...