Via RAMBLA DE SANTA MÒNICA, PARET DE LA SALUT. Via DEL LLIT PARET DE LA CODOLOSA.

4/11/23. Avui el dia és rúfol i ens quedem a Montserrat. Amb el Jaume què va tornant a la Verticalitat "piano piano" i la Isabel anem a fer la via Rambla Santa Mònica a la Paret de la Salut, Torrent de Santa Caterina. Després el dia s'ha obert i anem a fer la via del Llit  a la Codolosa què tan la Isabel com el Jaume encara no l'han fet. Una bona i tranquil·la matinal.Per: Isabel Notivoli, Jaume Galban, Joan Asín.Via Rambla Santa Mònica.Dificultat: VEquipament: ponts de roca i dos pitons als llargs, reunions amb dos espits.Material: 8 cintes exprés. friends fins totem vermell (C1)Aproximació: Aparquem a l'àrea recreativa de la Salut (Collbató), pugem pel torrent de Santa Caterina, trobarem unes fites en un camí a la dreta què porta a la Gran cova, el camí passa pel peu de via.Descens amb un ràpel de 60m i desgrimpada a peu de via o en dos ràpels per la viaPrimer llarg, per un esperó amb ressalts.Segon llarg, sortim per una placa a buscar un díedre per on pugem sortim  a la dreta, unes grades en deixem al peu d'un altre díedre, un cop superat per terreny més fàcil anem a buscar la R2.FOTOCIMVia del LLITDivulgada per Bloc Sisbemessanapren. març 2023.Equipament: Totalment equipada amb parabolts i alguna baga.Material: 10 cintes exprés.Dificultat: 6a. Obligat V/A0.Orientació: sud.Roca: Conglomerat.Descens: en un ràpel per la via del Díedret.Primer llarg, comencem per un passatge atlètic on cal trobar el passatge (no obligat), seguim per la placa V i trobem un altre tram mantingut V+, un cop superat seguim per terreny més amable V, fins a la R1.Segon llarg, sortim en flanqueig a l'esquerra a buscar l'esperó per on pugem fins a la R2 comuna amb la via del Díedret. IV,IV+Roca amb terra, sanejada.FOTOCORDADA

Sobaos Pasiegos a la Paret d'Escales.

Ens ha fet gaudir molt,escalada plaquera on sempre hi ha canto,més gran o més petit però mai et deixa tirat!. Homogènia en el seu grau,sostinguda i amb algun tram de...

A la paret dels Presoners

***M'expliquen que aquest tram de carretera furgat a la roca el van fer a pic i pala els presoners republicans o contraris al règim o aleatoris, a cop de fuet, d'un...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Cova de santa anna vella

Sí Baixem des del pla de les Taràntules pel camí de la drecera de l'ermita de santa Anna,a peus de Gorros,una mica abans d'arribar al torrent de Santa Maria, podem...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...

Font-romeu i santa maria de bell-lloc

Seguim amb un febrer sec, amb poca pluja i poques nevades. Un gran misteri, més enllà dels canons de neu, és com s'ho fa Font-Romeu per tenir neu a pistes orientades a...

Via PAS D'ESTRÈS. PARET BUCÒLICA.

17/02/23. El dia què vàrem escalar amb la Cec va comentar què volia anar a la via Pas d'Etrès, avui hi anava amb el Manel i m'apunto. Via de caire esportiu amb molt bona...

Tarannà Domèstic a la Paret del Devessó

Aquest matí, mentre feia una escaladeta a la paret del Devessó a Malanyeu, he tingut la sensació de veure fotogrames encara per venir de la meva vida i, sense dubte, aquest...

Via DEL LLIT a la Codolosa, Montserrat

Divendres 26 de gener de 2024Una matinal ràpida dona per poca cosa, arribar, escalar i marxar, no tenim que fer esperar a les dones... aixì que decidim anar a una via de...

Via dels Gallifantes a la Paret del Grau.

La via dels Gallifantes a Coll de Nargó és l'última proposta oberta a la paret del Grau, i abans no es massifiqui hem decidit anar-la a fer. De clientela no li'n faltarà,...