Integral señor lópez. puig de la manúbia. vall de lord.

10/11/23. Avui amb la Isabel anem a fer la Integral del Señor López, envoltada amb conflicte de desequipaments i d'estils.  Bé en quan a l'integral no tinc clar com definir-la, és una barreja  de camí equipat-escalada- ràpels on vas buscant els ressalts vertical per escalar, sense ambient de paret. Trobarem una ascensió entretinguda intermitent d'escalada i caminada pel bosc, amb una dificultat baixa-mitja, totalment equipada amb parabolts col·locats ni molt a prop ni molt llarg , què li donen un punt. La roca és bona per la zona, però cal anar atents si sortim una mica de l'itinerari.En resum una ascensió de ressalts amb algun tram interessant, el darrer llarg és el millor.Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: maig 2023Per: Ayuta, Joaquin Olmo.Equipament: totalment equipada amb parabolts.Material: 8 cintes exprés, estrep opcional. La millor opció és portar una corda de 70m.Dificultat: V+/Ae. V/Ae obligat.Orientació: SudInformació: jombigwall. Roc Jumper.Roca: Conglomerat.Aproximació: Aparquem al Km 18,7 de la carretera de Solsona a Sant Llorenç de Morunys (pantà de la Llosa del Cavall). Pugem per la pista girem a l'esquerra seguim la pista, torna a girar a la dreta, ara en pitjo estat i més pujada fins què s'acaba. Seguim ara per  camí  uns 100 m arribem a un pla i a l'esquerra una fita ens marca un corriol horitzontal què ens porta a al camí equipat de la Lluna plena, graons i passarel·la visible, la via comença a en un esperó a uns cinc metres abans d'arribar, parabolts vesibles.Descens: Fem 3 ràpels per la via, el primer atenció és de 32m, la resta de 30, el quart ràpel hem d'anar a l'esquerra (de cara a la paret) 30m. Un cop a baix, seguim traces de camí a busca una marcada canal per on baixem, alguna des-grimpada, fins a trobar un ràpel en un arbre a la dreta (mirant la vall), a l'esquerra també hi ha una instal·lació. un com a baix passem per la R2' i baixem per la canal fins a trobar la línia de vida, aquí hem d'anar a l'esquerra per la canal on trobarem el darrer ràpel.Primer llarg, pugem per l'esperó i passem a la dreta sota d'un desplom, tornem a l'esquerra i pugem per l'esperó fins a la R1, corda fixa al darrer tram.Segon llarg, per un esperó creuem uns troncs i línia de vida (Camí equipat), seguim fins a la R2.Seguim caminant pugem fins a un collet i seguim a l'esquerra fins el peu d'un ressalt a la dreta baga en un arbre.Tercer llarg, per placa en tendència a la dreta, inici amb molsa.Quart llarg, sortim a la dreta amb uns primers passos verticals i després amb tendència a la dreta a buscar la R4.Tornem a caminar en tendència a la dreta a buscar un esperó ajagut.Cinquè llarg, per l'esperó fàcil sempre hem d'anar a la dreta.Pleguem corda i hem d'anar a la canal de la dreta pujar una mica i anar a la dreta a buscar el darrer ressalt, muntar R al peu d'un esperó amb un sostret, parabolts visibles. Sisè llarg, pugem per l'esperó un superem el sostret, després per terreny molt fàcil anem a buscar la R6.Setè llarg, sortim a la dreta per sota d'un desplom, tornem a l'esquerra i pugem per la placa fins a la R7.Vuitè llarg, és el millor, pugem per la placa i anem a la dreta trobem un passatge vertical, pas d'Ae i després seguim per l'esperó fins a la R8 al cim.primer llargtercer llargquart llargcinquè llargsisè llargsetè llargvuitè llargFOTOCIM

BTT- PUIG VICENÇ (468 metres).

Descripció de la ruta; excursió amb BTT que ens portarà fins a la muntanya del Puig Vicenç, situada dins de la comarca del Baix Llobregat, i sent el punt més alt de...

Colors de Tardor, al Puig Neulós des de Requesens.

Descripció del recorregut.Ruta realitzada el 04/11/2024.El Puig Neulós és el cim culminant de la Serra d'Albera i està situat al límit fronterer entre les comarques...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

SL-C 79: La vall d’Olzinelles (329 m)

Dissabte 13 de gener de 2024Matinal – Primera sortida de l’any 2024Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.  Temps...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

Penyal des Corbs - Puig de Can Llenderina

Powered by Wikiloc Iniciem aquest itinerari al Coll d'Orient, (Km 11,8 de la carretera Ma-2100 d'Alaró a Orient) just al damunt les cases de Son Bernadàs Nou.(WP-01) Coll...

Volta al Puig Roig

Cosconar L as casas de Cosconar están situadas en la zona de Lluc, están ya documentadas en el libro del Repartiment en 1232 en el cual se estipulaba como se...

El Puig del Far (840 m)

Dilluns 28 d’agost de 2023MatinalHora de sortida: 2/4 de set del matí.  Ubicació: Comarca d’Osona.  Temps aproximat: 4 h 30 min (10,3 km)  Desnivell: 472...

Perdre's a la Vall de Cardós

Avui els diaris porten la notícia de tres excursionistes extraviats a la capçalera de la Vall de Cardós. Fa pocs dies hem estat en aquells mateixos camins. No sé què els...

Vall de ransol, estany de vall del riu (andorra)

Sortim desde el nostre camp base que tenim establert a la Esació d´Esqui de Grau Roig i direcció Andorra, després de pasar el Tarter. prenem a mà dreta direcció Ransol i...

Visita a eguino, via integral xavier

DIMECRES, 12 DE JULIOL Segon dia de la nostra estada per aquestes terres. Ara cal escollir una nova zona a tastar i proposo al Lluis anar a Eguino. Aquesta escola no...

Avui destaquem : La Font de Puig Genpí de Vic

La Font – Puig Genpí esta situada a la part nord-est del castell d’en Planes a Vic. Molt vent conservada tota la seva estructura. Text i Fotografies : Amadeu Pons

08 i 09/07/23 Vall de la Galba

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat HORA: Dissabte 8/07/2023 a les 7h  o 16h30LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les...

Torrent del puig (vall d’en bas).

Descripció de la ruta; gorgs i salts d'aigua en estat pur, és el que trobarem en el torrent de Puig, un petit curs d'aigua que pertany a la conca del Fluvià. La ruta no gaire...

Puig de la Manúbia - Integral Sr. López

Hem tornat a la Vall de Lord per fer una vía d'escalada de recent obertura, molt propera a la Cresta del Sol que ja coneixem. Aquest recorregut, batejat amb el...

Avenc des Puig Pelat

Avui he tancat la meva estada a Eivissa amb aquesta tercera activitat espeleològica, visitant l'Avenc des Puig Pelat. Aquesta cavitat, com altres que he...

Avenc des Puig d'en Racó

Avui he visitat una nova cavitat a l'illa d'Eivissa, un petit avenc, de poca fondària però ben interessant per les seves formacions i perquè és una cavitat...