Escalant per la costa anglesa i pedalant pel parc d' exmoor (uk4)

Lower Sharpnose    és un lloc sorprenent on hi  vam trobar un paisatge únic (crec que és un dels racons que ens va impressionar aquells dies ), unes muralles de roca afilades i precioses, una roca boníssima i unes vies de gran qualitat.Aquest paratge tan increïble el trobem al National Trust Duckpool. El mateix pàrquing és un racó remot i salvatge al final d'una vall i d'un riu, que van a parar al mar creant una postal encantadora de colors verds i blaus preciosos.Una panoràmica del aparacament    En arribar al matí hi trobem un noi que ha passat la nit amb la tenda. S'ofereix a acompanyar-nos a les vies, i ens va perfecte! El trencall per baixar cap a les parets no es veu gaire. Ens ha estalviat una bona de fer tombs buscant aquest punt.Al llarg del viatge i d'anar a buscar sector ens ha quedat clar que en aquest país no posen ni una fita, ni una! .. Uns massa i uns altres per massa poc... Però bé, és el que hi ha..    El racó és brutal. La marea està baixa i el paisatge és un conjunt de roques i esperons impressionant.Un altre factor que s'ha de tenir en compte a l'escalar arran de mar són les marees.    Aquesta ocasió, va ser le  primer dia que baixàvem a un sector "tidal" (que depèn de marees) i vam arribar quan estava al seu punt més baix, ens vam adonar que un parell d'hores abans ja podríem haver començat a escalar. És a dir, en sectors "Tidal" val la pena anar-hi quan la marea està baixant i es pot gaudir d'una estona llarga fins que no torna a pujar. L'estat i moviment de les marees es consulten fàcilment a internet.                                Impressionant les vistes que en apareixen a mida que ens acostem al mar            Baixem rapelant per la North Fin, la cara sud. Abans hem de seguir pertinent ritual de buscar on muntar les R, cordinos amunt i avall, algun friend, triangulacions gegants... Ja és ben entretingut.             Peu de paret és ben  sec, tenim unes 4 h abans que pugi l'aigua. Quin racó tan màgic, el  mar al fons, el peu de via format per roques arrodonies per l'acció de l'aigua, totalment sols... Una delícia de lloc.    La roca és una mena de gres granulat, preciós, negre, sòlid.    Fem un top rope per tastar l'ambient, que és molt intens, i un parell de vies per baix molt ben parides (totes les vies del sector són maquíssimes). I quan arriba l'aigua a peu de via ens despengem per dalt per  escalar una mica més  acabar gaudint d'aquesta placa tan peculiar.    Sector, vies i lloc molt recomanables!!!En acabar d'escalar fem marxa cap a la Parc Nacional d'Exmoor per l'endemà treure les Pedalant pel  Parc Nacional d'Exmoor.        Vam recórrer  aquest parc en bici  fent una ruta bonica i variada. Vam passar per encantadors pobles medievals com Dunster i  vam posar les cames al límit amb les dures rampes de  Dunkery Beacon que ens recompensar  unes grans vistes del Canal de Bristol. A la part alta el paisatge pren un aire  desèrtic, molt matoll, gatosa i colors marronosos. Tot plegat espectacular.     Ruta molt recomanable i aquí teniu l'enllaç al wikiloc:https://ca.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=setCurrentSpatialArtifact&id=13510364bicis.     Pedalant pel  Parc Nacional d'Exmoor.        Vam recórrer  aquest parc en bici  fent una ruta bonica i...

El Sortidor del Parc de la Plaça de Catalunya de Terrassa

La Plaça o Parc de Catalunya es troba al barri de l’Escola Industrial-Plaça de Catalunya, situada entre els carrers del Dr. Pearson, Pau Marsal, Lleó XIII i Avinguda de...

Bassa i canal del Parc Nou del Prat del Llobregat

El Parc Nou del Prat de Llobregat es troba al costat de la carretera d’accés a la platja, adjacent als barris de Sant Cosme i la Granja i molt proper a l’aeroport....

Per la costa de marsaskala a marsaxlokk

Marsaskala és un poble, de tradició marinera, que està situat al sud de l'illa. Surto del port i vaig pel passeig marítim fins a la bateria de Sant Pablo on decideixo tornar...

Bassa i Sortidor del Parc de les Morisques de Sant Quirze del Vallès

El Parc de les Morisques, es també conegut com la Taula Rodona, esta situat en la Rambla de Lluís Companys i  l’Avinguda Camí del Mas, s/n, de Sant Quirze del Vallès...

Avui coneixerem : La Font del Parc de La Cogullada de Terrassa

El Parc de La Cogullada esta situat a sobre el carrer d’Edison, la Font a peu de carrer, on forma una petita placeta. Es una font metàl·lica  al costat de la paret, amb...

11/07/2023 Montgrony - Costa Pubilla

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

El Parc de l’Agulla de Manresa

Parc de l’Agulla és un llac artificial on desemboca la Séquia de Manresa al nord de la capital del Bages, a la vora de la carretera de Santpedor. El nom prové del...

Cisterna de La Pleta de Sitges (El Parc del Garraf)

La Pleta és situada en la carretera de Rat Penat a Plana Novella, km 3,5 de Sitges. Potser el tret més característic d’aquesta edificació, sigui l’existència al...

Els pèlags. El Parc dels Talls de Vilobí del Penedès

El turó de Vilobí destaca sobre la gran plana del Penedès.  En aquest turó es conserva unes pedreres d’on s’han extret guix durant molts anys.  Des que es va...

Avui coneixerem : Les dos Fonts de La Costa de Montseny

La Costa del Montseny es un Poble (620 m alt.) del municipi de Fogars de Montclús (Vallès Oriental), al vessant meridional del turó de l’Home (Montseny), damunt la Tordera....

Monte Gran Costa (2.615 m.)

var Latitud_sortida = 45.027911; var Longitud_sortida = 6.879780; var Mapa_defecte = 'ALT1'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Trèquing al parc d’Aigüestortes, 24-25-26 de juny

SORTIDA DE 4000 PEUS, ELS DIES 24-25-26 DE JUNY Sortida de trèquing de tres dies al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. DIA 24 DE JUNY DEL 2022.- horari...

Camí de la costa de tarragona.

Descripció de la ruta; passejada pel litoral tarragoní resseguint un petit tram del Camí de Ronda, des del Port de Tarragona, fins al Morrot de la Savinosa. Durant el...

Pluja al Parc i "guiris" a Ciutat Vella

Esprint al Parc de Nou Barris 2,1 km. 16 fites 2,3 km. 16-42, 2n. de 5 Llarga a Ciutat Vella, 8,8 km. 34 fites 12,6 km. 1-26-28 26 classificat de 30 (categoria Homes +40) Segon...