Retrobada

07-12-2023BerguedàBergaSantuari de CorberaParet del torrent de TagastVia: RetrobadaFoto del Joan Baraldés (amb el seu permís)Fa uns dies vam anar, però va ser el dia més fred de què portem d'any i a més amb ratxes de vent per sobre dels 40 km /h, així que hi ha més dies que llonganisses i per fi, un cop menjades les llonganisses tocava tornar a fer la via.És una via de la factoria del Joan Baraldés, la via comença rapelant per arribar a peu de via, això ja em dona un "yuyu" de nassos i és que soc molt covard i pensar que he de pujar si o si... em curtcircuita les poques neurones que tinc, així que fem un primer ràpel d'uns 28 metres i decidim lligar una corda i baixar rapelant per ella, així si en algun moment no ho veiem clar, tenim la sortida assegurada, i és que som covards de manual.El Romà al L -1 (des de la R-1)Advertència:Aquells escaladors/as que fan un grau de números + lletres (6a – 7b..) ... No aneu, us avorrireu i perdreu el temps.Aquelles escaladores/s que feu un grau de "palotes" (IIIº/IVº), aneu, gaudireu d'una Vº de Victòria i a fer la Birra (BEB).Dit això, diré que l'aproximació fins a l'inici del ràpel és curta, entre 3 i 9 minuts, com sempre dic, segons forma física i per tornar més o menys el mateix, potser alguns segons més.L-2 des de la R-1El peu de via és una plataforma feta per sobre els arbres del bosc, al que no s'arriba.La pedra és ... Bona... bona els dos primers llargs, el tercer sense ser tan bona, tampoc és dolenta, s'ha de fer un xic d'atenció, però no la qualificaria de dolenta, ni de lluny.Assegurada per no patir els covards i els més bons es poden saltar alguna assegurança, si ho consideren necessari per tindre més adrenalina.El grau està correcte, els passos més difícils es poden fer en Ao, Jo en la meva ressenya ho poso com Jo l'he fet, molt diferent si no t'agafes a alguna cinta com he fet Jo, la tramposa no m'ha fet falta, però no està de més portar-la, per si de cas.Arribant a la R-3Aproximació amb Cotxe:Berga direcció "Santuari de Queralt", abans de començar a pujar al Santuari desvio a la dreta direcció "Rasos de Peguera" (BV4243) al quilòmetre 4 desvio a la dreta, senyalitzat "Espinalbet" ara estem en una estreta carretera asfaltada que hem de seguir, passarem per uns tancats de filferro que vorejant varies ziga-zaga de la petita carretera, al seu cap de munt una torre, és un "Refugi d'Animals Salvatges", seguim per la petita carretera. Un centenar, o menys, de metres abans d'arribar al "Santuari de la Mare de Déu de Corbera" a la nostra dreta surt una pista que baixa cap als plans de Corbera de sota el santuari, l'inici de la pista està en mal estat, un cop arribats al primer pla tomba a la dreta, anar per fora roderes, fins a un segon pla, més petit, situat un xic a sota, al davant trobem un marcat i senyalitzat camí que baixa per una canal, ignorar-lo i seguir uns pocs metres més cap a ponent, abans d'entrar en la part més ampla i a la nostra esquerra una fita, un prim cordill vermell que envolta un arbre i una branca seca a terra, marca l'inicií del nostre camí. Aparcar.Aproximació a Peu:Una curta i suau pujada de poc més d'un centenar de metres de recorregut, per un corriol no gaire marcat, fites i cordills vermells, fins a una mena de petit collet, a l'altre costat el camí es força marcat i primer una forta baixada per després anar flanquejant en horitzontal cap a la nostra esquerra fins a trobar a la nostra esquerra una corda fixa (dos metres) que ens deixa al cap de munt d'una petita carena, a la nostra esquerra i mirant capa a Berga trobarem la instal·lació del ràpel, en total uns pocs minuts.Primer ràpel: Uns 27-28 metres, recte avall amb lleugera tendència a la nostra dreta (baixant i mirant la paret) seguir el llom de pedra.Segon ràpel: Uns 22 -23 metres, recte avall seguin les assegurances.Tercer ràpel: Uns 20 metres, recte avall, un cop arribats a una rapissa, feta, trobarem la reunió un xic a la nostra esquerra, per sobre el cap.La Via:...

Placa de la Llum (Retrobada)

10-04-2024BergaSanta Maria de CorberaPlaca de la LlumVia : Placa de la Llum (Retrobada)Bon dia, cel clar, una mica de fresca matinal amb una suau brisa continental, perfecte....

Tres Pollets (del mig)

20-03-2024Berguedà Santuari de CorberaPlaca de La LlumVia : 3 Pollets (la del mig)Avui entrem a la primavera, oficialment, encara que fa setmanes que la temperatura és...

Dels 3 Pollets

06-03-2024 Berga Santuari de Corbera Placa de la Llum Via: Dels 3 PolletsDia primaveral a l'espera de les "Grans pluges" del cap de setmana, ja veurem. Poca història avui estem...

Iaios

01-02-2024BergaSantuari de CorberaPlaca de la LlumVia: Iaiosfoto gentilesa del Manel&ItaÚltimament, els companys estan fent un treball meravellós, per al meu gust i...

Ogassa, parets de tardor

Diumenge, 12 de novembre de 2023Des d'Ogassa la tardor es veu més bonica!Quines ganes que en tenia d'aquestes regletes. No me l'esperava tan bona la retrobada.Estimar és un...

Placa Llum - Retrobada

01-02-2024Berga Santuari de Corbera Placa de la Llum Via: Retrobada + Placa de la Llum Anem a fer aquesta via que, per a mi només creua o insereix un curt tram de...

Del Díedre

20-01-2024BergaSantuari de CorberaPlaca de la llumVia: Del DíedreFoto de la Placa de la Llum cedida per el Manel i l'ItaFa fred i el temps s'allarga tot fen el cigaló i...

Aresta Espinalbet

12-01-2024BergaSantuari de CorberaPlaca de la llumVia: Aresta EspinalbetPortem un parell de cops que el fred i el vent ens ha fet desistir d'escalar, avui és un dia perfecte,...

Via "Aresta d'Espinalbet"

Avui hem anat al Santuari de Corbera per acabar de netejar i equipar la nova via "Aresta d'Espinalbet"mentre nosaltres treballàvem, en Jordi i en Joanet repetien la via "...

Via "La retrobada"

Aquest dissabte acompanyem al Jordi al santuari de Corbera per tal que pugui repetir la via que hem obert fa pocs dies.Un cop reubicada la R.2, ara ja es pot rapelar la...

Retrobada amb el Rafa.

Avui m'he retrobat un company que feia molts anys que no veia, en Rafa Lucas, i amb ell hem quedat per escalar a la Codolosa, una zona que no coneixia.Tot i que a l'extrem...

La Donec Perficiam al Cap del Ras.

Dia de primavera radiant, avui, al Montsec d'Ares on val la pena exprimir al màxim la jornada (i el viatge amb els temps que corren). Companyia retrobada, sensacions retrobades...

Sortida col·lectiva a Camporrells i Baldellou

27.11.21  Aquesta és la primera activitat de caire social organitzada pel Comité de Represa format a iniciativa d’uns socis a fí de reprendre les activitats...

D'empresonats pels destins de Busa..

**Repetim aquesta directa via resseguint un sistema de fissures només tallades per algun tram de placa. Per la resta, primer (xemenia ben estreta!) i tercer llarg més...

La retrobada

Després de dos anys i uns dies de pandèmia, confinament, restriccions, mascaretes, etc, etc, etc, per fi ens hem pogut tornar a trobar en la nostra entranyable caminada...

L'avi antonio + atic de la codolosa

DISSABTE, 13 DE FEBRER  Avui ja hem vist d’entrada que no tindríem la tranquil·litat dels altres dies. Hem quedat com sempre al bar Muntanya i allà tinc la...

A la Raja Crack (Serrat del Poll)

*** Escalem la Raja Crack, al Serrat del Poll, bon testimoni del bon fer i del que dona de si aquesta paret tan agraïda pels flotants. Molt recomanable, especialment...

*** Retorn a Margalef

Diumenge i dilluns, 16 i 17 de febrer 2020 Racó de món que la imaginació converteix en una vall perduda reclosa dins les dimensions perfectes de parets breus i esveltes....

Rogativa de Vallibona 2019

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica; min-height: 22.0px} 18 de maig de 2019“Conta la...

COVA del PARRAL

A Montsant cal anar sovint, o al menys un cop l'any si no s'hi viu a prop. Als Tres Juradets, per exempleCal anar per mantindre les arrels amb el terreno, car esta serra...

Burundanga, 6c, 245 mts, Cap del Ras, Àger

Avui la motivació era doble. D'una banda teníem clar amb l'Ari que avui ja tocava "relax". D'altra se'ns afegeix l'Edu amb qui feia dies que no escalàvem plegats. Burundanga...

Les Fonts de Rellinars, eixutes

Em causa un especial plaer agafar el cotxe dijous, "dia sense cotxes", per anar amb tres cargolets més a fer una passejada que serà la de retrobada després de vacances....

L’Avi Joan

10-09-2016 Collbató Via  :  L’Avi JoanDia de retrobada desprès de aquest calorós estiu, xerrada, posada al dia, per cert em posat verds als companys que no hi...

Més roca de València i Alacant

Continuem amb el nostre tour valencià. Aquesta vegada l’Ernesto ens regalarà amb una visita a Peñalba.  Una paret elegant , taronjosa i vertical amb vies...

Castell de Xivert

23 de març de 2016Ruta circular seguint el PR- CV 432 que ens aproparà a visitar l'espectacular castell de Xivert. Situat a un contrafort, al sudoest, de la serra d'Irta, al...

Cerimònia de clausura

Pic de la Serrera (2.913m)Vall de Ransol, Andorra Un dia gris i trist, farcit de dol, el pirata borni amb l'ull encegat de llàgrimes navega amb rumb fixe però ritme lent. El...

La Porta

Quan de temps ha, missenyor, que no m’obres?eixarreïdes tinc mes frontises, que tot i dar jo l’esquena a les onesi ser com soc del ponent tributària,de fer el joc ja...

Retrobada a Sant Pau de la Guàrdia

Bloc de Motxilla del dijous 17 de setembre de 2015Per un moment retrocedeixo molt anys, com si fos davant de cal Tòfol ferrer, allí, a la cantonada del passeig amb la...

Barranc de l'olla de la mel.

El barranc de l’Olla  de la Mel és una vertical i profunda escletxa que baixa pels Cingles del Gresolet, fins a toca la Fageda del Gresolet. En total i tenim 8 ràpels,...

Esquí de muntanya a la Val d'Aran

Seguint traça cap al Tuc dera Salana (Jornada 4a) (foto Oriol Roselló)Retrobada de companys activa a la Val d'Aran. L'Albert Torralba ens ha preparat una proposta llaminera...

La CURSETISTA a LA PENYA ROJA

Retrobada amb lo Carreteret de Lleide. Ja fa uns anys que no coincidiem i avui, a la segona intentiva hem pujat a La Penya Roja, l'escola d'escalada més emblemàtica del Camp...

L'AGULLA de LA COVALLONGA

Havia ajudat lo Cisco a reequipar la primera tirada de la Covallonga, ja fa lu menys tres anys...Primer llarg, foto de MontseAvui, dia de Reis, Montse, Chris, Cisco, i jo mateix...

A la Fontblanca (Andorra)

**Canaleres de la pluja d'ahir .. vessant avall de la canal de la Fontblanca, on encara no li toca el sol del tot ara que al desembre circula aferrat a l'horitzó, com qui no...

Via "Regal de reis" a la paret del riu Lacó

ressenya de l'Eduard "Escalatroncs" Aquest dissabte tota la colla vàrem pujar al Solsonès, a la paret del Riu Lacó, a fer un parell de les vies que l'Eduard havia ressenyat...

Retrobada després de vacances.

(Bloc de motxilla del dijous 18 de setembre de 2014)La calor al setembre ve a ser tant pesada com aquestes visites inesperades que no hi ha manera que se’n vagin. Ja pots...

251 Puigmal des de Fontalba 161013

251 Puigmal des de Fontalba 161013A les 6 h del matí, el Ganxons, Lluis Barbé, Manel Parareda, Maria Carles i Francesc Blanch, sortim de Sant Feliu de Guíxols per anar a...

Tornem als origens ... 5 aniversari geamm

ALBERG CASES ALTES DE POSADESCtra de la Llosa del (C-462) PK 17. Navès.Solsonès, Lleida.CAP DE SETMANA 9-10 DE NOVEMBRE DEL 2013PREU MITJA PENSIÓ 35 Euros(PAGAMENT PER...