Tornar als bons racons: caputxi i llastra

Diedre CentralL'altre dia vam anar al Caputxí i a la Llastra i ens va deixar molt bon regust de boca. Ens quedaven línies per fer. La jovenalla prefereix el Carquinyoli o el Retaule, així que els seniors anem a un raconet més tranquil. Avui, la meteo deia que a la tarda plouria. així que la colla hem decidit tornar al Caputxí i hem fet totes les de grau "fàcil" (Vb i Vc).Fotografies del Manel Viladrich, que m'ha posat molt difícil escollir les millors entre les millors.He fet les vies:DIEDRE CENTRAL (5b): Via que puja per la zona central de l'agulla. Una de les més llargues juntament amb la del Capuccino. El primer tram és exigent, es pot recolzar a l'agulla de la Llastra. Seguidament anem a buscar el diedre (finet) i el darrer pas - segurament el més exigent - és el que ens fa arribar a la reunió. Inici de la via del Diedre CentralLA CANTONADA (5c): Ja la vaig fer l'altre dia i em va agradar molt. Puja pel cantell de l'agulla de la Llastra. El pas de sota és exigent però es pot fer trampa pujant un metre per l'esquerre - que farem, els dolents!!!). Dalt quan s'acaba la cantonada ens exigeix de nou. Hem d'anar a l'esquerra fent uns passos d'adherència.Escalant per la Cantonada i assegurant al Diedre CentralTOTEM (5b): Segurament és la via més fàcil del sector, si le poseu un 5a no li passaria res. Sortir del terra poder ens fa tibar una mica però després pugem pel llom de l'agulla. Si tireu a la dreta no arriba ni a IV+. Finalment heu de tornar a la paret del darrer (generalment amb ombra) i pujar pràcticament al cap de la Llastra.Per obtenir el track des del bar on hem fet la cervesa:Powered by Wikiloc

Via Cibernícola a la Llastra del Setrill

Despres de fer la via Granola i ja baixant per la canal nordest ens trobem aquesta llastra enganxada al cingle on els incombustibles germans Masó obriren aquesta...

Guia recomanada : GR 107 – EL CAMI DELS BONS HOMES. BERGA-FOIX

Fitxa tècnica: Nº de pàgines: 6 Editorial: COSSETANIA – ALPINA Idioma: CATALÁN Enquadernació: Tapa dura ISBN: 9788490347072 Any de edició: 2018 Plaza de edició: ES...

Camí dels Bons Homes des del Santuari de Queralt en Berga

Comença el Camí dels Bons Homes al Santuari de Queralt en Berga, on hi ha un cartell informatiu del recorregut, Cal seguir el PR C-73 (sender marcat amb senyals blancs i...

Via La Llastra sortint per gran diedre dreta.

Després de rebentar-nos els avantbraços en una via de cinquè ahir a Malanyeu. Avui anem a descansar a la Cantera sud del Garraf deprés de descartar el pla A.Entrem...

Sobre una llastra de la Pany Farrera

No sóc massa d’anar penjant el que faig quan escalo, però crec que el que em vaig trobar a la via Pany Farrera el passat...

Camí dels Bons Homes: Comus - Montségur

Ha arribat el gran dia! Avui hem completat l'aventura que vam iniciar al setembre en el Santuari de Queralt, al costat de Berga. Han estat 10 etapes plenes de dificultats però...

Camí dels Bons Homes: Orgeix - Comus

Avui hem fet la penúltima etapa del Camí dels Bons Homes entre Orgeix i Comus. Després de les etapes anteriors, totes bastant accidentades, avui es presentava una etapa...

Camí dels Bons Homes: Mérens - Orgeix

El Camí dels Bons Homes està arribant ja a la fase final. Després de superar tants obstacles i dificultats en les darreres etapes, la d'avui es presentava curta i fàcil. No...

Camí dels Bons Homes: Porta - Mérens

Setena etapa del Camí dels Bons Homes, entre Porta i Mérens-les-vals; una etapa clau, amb la que hem passat de la Cerdanya a l'Ariège superant el Coll de Puymorens i diverses...

Camí dels Bons Homes: Guils - Porta

Sisena etapa del Camí dels Bons Homes, entre Guils de Cerdanya i Porta. És la segona part de la variant hivernal que evita el pas per la Portella Blanca d'Andorra que en...

Camí dels Bons Homes: Bellver - Guils

Cinquena etapa del Camí dels Bons Homes, entre Bellver de Cerdanya i Guils. Es tracta d'una variant del Camí original, que evita el pas per la Portella Blanca d'Andorra que en...

Camí dels Bons Homes: Bagà - Bellver

Quarta etapa del Camí dels Bons Homes. Una etapa d'altura amb la que hem saltat per sobre de la serra del Cadí-Moixeró per entrar a la plana de la Cerdanya. Ahir va estar...

Camí dels Bons Homes: Gósol - Bagà

Hem fet la tercera etapa del Camí dels Bons Homes (GR107) que vam suspendre el 29 de novembre a causa de les previsions meteorològiques. Aquella va ser una decisió encertada,...

Camí dels Bons Homes: Peguera - Gósol

Segona etapa d'aquest camí de gran recorregut. L'autocar ens ha deixat a la carretera de Fumanya, just en el punt on ens va recollir al final de l'etapa anterior. Ham baixat...

Camí dels Bons Homes: Queralt - Peguera

Avui hem iniciat la temporada 2014-2015 del grup del GR. És la sisena temporada d'aquest grup amb el que sortim un cop al mes per fer senderisme seguint camins de gran...

via estasen al pedraforca: tornar als origens

En Ramon en el flanqueigTornar als origens. Diuen que la victòria d'Estasen sobre la paret Nord del Pedraforca per allà l'any 1928 es pot considerar la primera escalada...

Gaudint del bons moments.

Retorno al blog, veig la data de l' últim post...han passat ja uns quants mesos! Tempus fugit (m'agrada aquest expressió..) el temps passa, i a una...