Sallent de Pibernat i Torrent de la Cua d'Euga

Doble jornada barranquista amb el descens de dos barrancs a la Garrotxa, concretament a la Vall d'en Bas. Són dos barrancs relativament curts però intensos, amb un parell de ràpels llargs i en un entorn de gran bellesa natural.Hem iniciat l'aventura a Hostalets d'en Bas, un poblet molt típic situat al peu d'una llarga cinglera tallada per unes quantes torrenteres que formen diversos barrancs. A l'entrada del poble hi ha un gran pàrquing, que ha estat el nostre punt de trobada. Per fer el descens d'aquests barrancs, especialment si combinem dos descensos el mateix dia, és aconsellable fer maniobra de cotxes per evitar fer dues bones remuntades.Hem deixat un cotxe a Hostalets i hem pujat per l'antiga carretera de Vic fins al Coll de Condreu. Baixant del coll per l'altra banda, hem agafat la carretera d'accés a Falgars de Bas i hem seguit per una pista fins que una tanca ens ha marcat el final del recorregut motoritzat.Hem començat a caminar per la pista, senyalitzada com a GR perquè forma part del GR2, un sender de gran recorregut que va de La Jonquera a Sant Adrià de Besòs. Després d'un curt recorregut hem entrat al Rec de Pibernat, la torrentera que forma el barranc del mateix nom.Hem començat a baixar pel torrent i, sense voler, hem evitat el primer ràpel. Baixant pel bosc hem anat a parar al peu del primer ràpel, d'uns 10 metres, que baixa per un petit mur cobert de travertí i molsa. Poc després hem arribat a la capçalera del gran ràpel. És un descens de gairebé 50 metres però es pot fraccionar per evitar els fregaments de corda. Hem fet un primer ràpel d'uns 18 metres fins a un petit replà penjat sobre l'estimball i un segon ràpel d'uns 30 metres per un gran mur vertical.Després hem baixat pel torrent, entre uns blocs que formen un petit caos, fins trobar el darrer ràpel, d'uns 10 metres, on acaba la part esportiva del barranc.El retorn des d'aquest punt no és del tot fàcil. Hem baixat una mica i després hem flanquejat pel bosc, sense camí, fins que hem trobat un corriol poc marcat. És el camí que porta al Portell, un coll que dona entrada als altiplans superiors sobre els cingles.El camí puja molt dret pel bosc i en un punt determinat cal superar un petit ressalt amb l'ajut d'unes grapes d'acer. Finalment hem arribat al Portell, on hem enllaçat amb el GR2 que en aquest sector és un bon camí empedrat. Seguint el GR hem tornat enrere per retornar al punt de partida, on hem menjat una mica abans d'iniciar el segon descens de la jornada.Després de dinar hem tornat a agafar la pista del GR2, que ens ha portat en dos minuts a l'entrada del Torrent de la Cua d'Euga. Aviat hem arribat al primer ràpel, d'uns 14 metres, que baixa un mur vertical. Baixant pel torrent, aviat hem començat a veure el salt del ràpel principal del descens, una terrassa sobre el buit.Per arribar-hi cal baixar per unes lloses relliscoses, de manera que hem muntat un passamans per assegurar el pas i arribar a la instal·lació del segon ràpel, una baga sobre un gran arbre. Un curt ràpel d'uns 10 metres ens ha portat fins a un petit replà on hi ha la instal·lació del tercer ràpel, d'uns 60 metres.Aquest ràpel és realment impressionant i baixa per un gran mur regat per un fil d'aigua que ens va remullant mentre baixem. Tot i que té alguns trams desplomats, no és tan impressionant com imaginàvem perquè mai estem lluny de la paret. A més, no arriba als 60 metres sinó que és una mica més curt. Després de baixar el gran mur només ens quedava un darrer ràpel, d'uns 20 metres, per acabar la part tècnica del descens. Després hem baixat caminant pel torrent, lluitant amb la vegetació i els blocs de roca, fins que hem trobat un corriol, on hem deixat el torrent iniciant un flanquejament pel bosc que ens ha portat al camí que baixa del Pibernat, per on hem completat la baixada fins a Hostalets d'en Bas, on havíem deixat un cotxe.Després només ens quedava desfer la maniobra de cotxes: els conductors hem pujat al Pla de Falgars a recuperar els dos vehicles que...

Roca Regina, pel Torrent del Bosc

Aquest cap de setmana tenim programada l'ascensió a un cim amb el grup de caminadors del GR. És una activitat que fem cada any al final de temporada i que...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Salt de Sallent (Gurn)

L'abril passat vam baixar el Salt de Cavorques, un barranc de la categoria de grans verticals ubicat a prop de Sant Privat de Bas, a la Garrotxa. Al costat...

Pont del torrent del Vetllador o de l’Espluga i rec de Rellinars

El Pont del torrent del Vetllador o de l’Espluga  i el rec està en el camí antic de les Fonts, travessa aquest torrent per donar continuïtat al camí antic que va a les...

Els Bassals del Torrent de les Tapies de Calders

Situats dins del Torrent de les Tapies a poc d’arribar als Forns. Cal saber que sols si hi ha aigua en el torrent, podrem observar la situació dels bassals i sobre tot el mes...

Bassal d’aigua del torrent de can Coll de Cerdanyola del Vallès

Aquest Bassal d’aigua, esta situat en el torrent de can Coll, en la pista forestal que va de Cerdanyola del Vallès a can Catà. En la corba a la dreta del torrent en el...

Avet del Torrent de la Font Tosca. Campelles.

8 d'agost de 2022De ruta pel pirineu del Ripollès, ens endinsem al Bosc de Campelles, petit municipi proper a Ribes de Freser, per fer l'aproximació al punt de partida...

Plàtans de l’entorn de la Font del Torrent Mal d’Esparreguera

Els Plàtans estan en l’entorn de la Riera del Torrent Mal i el més destacat  és el situat al costat de la font. Es tracta de 7 plàtans d’uns 15 metres...

Pou de glaç del Torrent Gran d’Abrera

El Pou de glaç del Torrent Gran està situat al costat d’un hort vora el Torrent Gran, seguint el PR-169. Cal sortir per un camí des del Polígon de Sant Ermengol en el...

Excursió a Rellinars: secrets d’un torrent discret

En Joan Soler ens acompanyarà a una de les sortides de la guia excursionista “Rellinars a les teves mans”, al torrent de la Font del Conill. Trobada: dia 28 de...

Gorg Blau - Sa Fosca - Torrent de Pareis

Avui, en la segona jornada d'estada a Mallorca, hem fet l'activitat més intensa del programa previst: el Gorg Blau, combinat amb el descens del Torrent de...

Avui destaquem : la Font del Torrent Mal d’Esparreguera

La Font del Torrent Mal esta en un costat de la Riera del Torrent Mal, es pot arribar des del carrer Ferran Puig o des de la Plana d’Esparreguera. Cal baixar unes escales que...

Avui destaquem: La Font de Santa Maria de Cornet de Sallent (Bages)

La Font de Santa Maria de Cornet esta al costat mateix del camí d’accés a l’Església de Santa Maria de Cornet de Sallent. L’aigua surt per dos tubs que estan costat per...

El Roure d’Abellar de Dalt de Cornet de Sallent ( Bages)

Cal anar per la pista (carretera) BV-4401 de Santa Maria de Cornet a la masia d’Abellar de Dalt (Cornet) en el municipi de Sallent. Quan fa una certa corba la pista, a...

Afluent torrent de Maçana pel Portell des Bosc

Hora Inicio: 9:51 13 mar. 2021Hora Fin: 17:59 13 mar. 2021Distancia recorrida: 5,4 km (08:08)Altura Mínima: 25 mAltura Máxima: 323 mVelocidad Ascenso: 122,7 m/hGanancia...

Salt des Torrent de s’Aigo

Hora Inicio: 9:34 30 ene. 2021Hora Fin: 16:16 30 ene. 2021Distancia recorrida: 9,45 km Tiempo en movimiento: 04:56Altura Mínima: 204 mAltura Máxima: 519 mGanancia Altitud: 684...

El Parc del Torrent dels Alous de Rubí – # 3 Part

El Parc del Torrent dels Alous esta dins del triangle compres entre Passeig de les Torres, carrer d’Antoni Sedó i la Autopista de la Mediterrània, i a prop de...

Itinerari de Balsareny a Sallent per La Sèquia del Manresans

L’Itinerari que us presento avui és un tram, de la coneguda com a “Transèquia”, que va des de la Resclosa dels Manresans en el  en Balsareny fins a Sallent. La...

Naixement del Torrent Negre de Llanars

Com a continuació de l’article d’ahir de les Surgències de les Dous de Llanars, a poca distancia hi ha el naixement del Torrent Negre. Es una surgència visible donada la...