Puigllançada - Torrent Roig - La Tosa

Divendres 10 febrer 2023 Distancia      18,75 km Desnivell      1.490 m Sortida clàssica de skimo per fer Puigllançada i Tossa d’Alp sortint de la Collada del Pedró, del mateix pàrquing d’Alabaus a La Molina (BV-4031, punt quilomètric  26,5) després del que semblava havia sigut una bon nevada, que finalment  amb forts vents va deixar ben poca neu a pistes amb cims i carenes molt ventades. La poca quantitat de neu només ens permet fer fora pistes de pujada i ens deixa el recurs d’aprofitat les pistes per fer les baixades, lo que alguns anomenen Skimo indoor. Sortim del pàrquing d'Alabau i anem a buscar la pujada pel circuit d'esquí de muntanya Alabau-Torrent que puja pel Clot de l'Hospital Pujant pel Clot de l'Hospital Clot de l'Hospital, al fons el Puigmal La poca quantitat de neu ens obliga a aprofitat la pistes per arribar al Torrent de Comabella on tornem a posar pells per pujar cap a Coll de Pal Pujant pel Torrent de Comabella amb pistes tancades Arribant a Coll de Pal Coll de Pal Paradeta per fer un ràpid estudi per veure per on trobarem més neu per pujar a La Tossa Arribant a la Tossa d'Alp Selfie a La Tossa Baixada de La Tossa per anar a buscar Coll de Pal i Torrent Roig  Pujant pel Torrent Roig cap al Puigllançada Part final del Torrent Roig, al tenir el cim del Puigllançada tot ventat podem arribar fins a l'Amorriador de Rus on ja girem a buscar pistes amb neu per tornar a baixar al pàrquing d'Alabau Per a no repetir tracks a wikiloc, el track correspon a la mateixa ruta feta el 11 abril del 2019, la podeu baixar fent clic en l'etiqueta blanca de wikiloc

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Coll Roig - Bauma de les Gralles - 14/09/2023

Tornem a Coll Roig per anar a la cara sud oest, doncs tenim la via de la Bauma de les Gralles pendent.La nostra ressenyaEntrarem de flanqueig i en el segon parabolt faig un pas...

Ripollès - Coll Roig - Via K

Avui amb l'Arseni i en Ferran hem quedat per anar a Coll Roig, teníem una via escollida, però un cop al peu he vist que encara no estava prou recuperat, així que,...

Pont del torrent del Vetllador o de l’Espluga i rec de Rellinars

El Pont del torrent del Vetllador o de l’Espluga  i el rec està en el camí antic de les Fonts, travessa aquest torrent per donar continuïtat al camí antic que va a les...

A la Tosa d'Alp per la cara sud

Distància: 16,5 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: baixa.Durada total: 5 h.Punt de sortida: cota 1800 carretera Coll de Pal. Fantàstica volta per la...

Els Bassals del Torrent de les Tapies de Calders

Situats dins del Torrent de les Tapies a poc d’arribar als Forns. Cal saber que sols si hi ha aigua en el torrent, podrem observar la situació dels bassals i sobre tot el mes...

Bassal d’aigua del torrent de can Coll de Cerdanyola del Vallès

Aquest Bassal d’aigua, esta situat en el torrent de can Coll, en la pista forestal que va de Cerdanyola del Vallès a can Catà. En la corba a la dreta del torrent en el...

Bassal Roig de Moià

Per anar al Bassal Roig, us caldrà  que sortiu de Moià per la Carretera N- 141c direcció Manresa, la deixareu aviat tot anant per la dreta per una bona pista que porta a...

Avet del Torrent de la Font Tosca. Campelles.

8 d'agost de 2022De ruta pel pirineu del Ripollès, ens endinsem al Bosc de Campelles, petit municipi proper a Ribes de Freser, per fer l'aproximació al punt de partida...

Plàtans de l’entorn de la Font del Torrent Mal d’Esparreguera

Els Plàtans estan en l’entorn de la Riera del Torrent Mal i el més destacat  és el situat al costat de la font. Es tracta de 7 plàtans d’uns 15 metres...

Pou de glaç del Torrent Gran d’Abrera

El Pou de glaç del Torrent Gran està situat al costat d’un hort vora el Torrent Gran, seguint el PR-169. Cal sortir per un camí des del Polígon de Sant Ermengol en el...

Al Roc Roig de Guils en BTT

Distància: 31 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat tècnica: mitjana.Punt de sortida: Saneja.Durada total: 4.30 h. Comencem des de Saneja evitant les complicacions...

Excursió a Rellinars: secrets d’un torrent discret

En Joan Soler ens acompanyarà a una de les sortides de la guia excursionista “Rellinars a les teves mans”, al torrent de la Font del Conill. Trobada: dia 28 de...

Gorg Blau - Sa Fosca - Torrent de Pareis

Avui, en la segona jornada d'estada a Mallorca, hem fet l'activitat més intensa del programa previst: el Gorg Blau, combinat amb el descens del Torrent de...

Avui destaquem : la Font del Torrent Mal d’Esparreguera

La Font del Torrent Mal esta en un costat de la Riera del Torrent Mal, es pot arribar des del carrer Ferran Puig o des de la Plana d’Esparreguera. Cal baixar unes escales que...