Pala S-O del Salòria

Distància: 18 km.Desnivell: 1400 m.Dificultat: mitjana (alta segons la neu); ME-BE, S2-S3.Punt de sortida: Hotel Os de Civís.Durada total: 7 h.Excursió llargueta per assolir el cim més alt de l'Alt Urgell, el Salòria, i baixar la seva pala S-O. Arranquem des de l'aparcament de l'Hotel Os de Civís (1650 m.) i prenem una pista secundària paral·lela al riu que aviat es desdibuixa i es torna sender (camí d'estiu) que ens duu, enmig d'una neu molt endurida a caus de l'orientació N, fins a la Collada de Conflent.Arribant a la Collada de ConflentQuan sortim al solet ja trobem la neu una mica transformada i podem foquejar còmodament fins que a la cota 2250 hem de descalçar-nos els esquís per manca de neu fins al llom (algú que va davant nostre ho fa tot amb esquís però en mode senglar). Inici de la carenaAl llom (2400 m) tornem a calçar esquís i el seguim sense pèrdua fins al cim; tot i que té algun breu tram més delicat quan s'estreny, aquest dia els passem fàcilment perquè la neu està molt bé, però en cas de neu dura cal vigilar.Carena, amb el cim al fonsCim, mirant a l'oestDes del cim desfem uns pocs metres i entrem a la pala S-O; es podria agafar des de dalt però sembla que treuen el nas alguns taurons i preferim decantar-nos una mica a l'esquerra. Com que ja comença a faltar neu nosaltres només podem esquiar 700 m i cap a la cota 2000 hem de descalçar-nos els esquís durant uns 200m-; la pala és un regal: un pendent mantingut però gens exigent (excepte els cent primer metres-) que esquiem per una excel·lent neu primavera.Part alta de la palaPart intermèdia de la palaVisió de tota la palaA punt d'entrar al barrancA de les Bordes de Conflent tornem a posar pells per tornar a remuntar a la Collada homònima (uns 250 m+). A la citada collada cal decidir si baixem per on hem pujat o ho fem per la pista. Com que sospitem que trobarem una crosta lletja decidim provar per la pista, però tampoc hi sortim guanyant res ja que trobem la neu duríssima (obaga) i plena de traces de moto o de 4x4, per la qual cosa ens acabem posant els esquís a l'esquena i caminar tranquil·lament (es fa llarg, però...) fins a l'aparcament.Cara sud del Salòria, sense neu

Al cel ras, 6c (105 m), Pala Alta, Mont-Roig

Salla ens deixa una via que, a parer nostre, és una de les top de la zona. Coneixem la seva veïna, Gatzara, que tot i presentar un grau semblant no té res a veure. "Al cel...

Integral Mistinc Wall a la Pala Alta.

Després de la trompada de l'altre dia, avui tocava veure com responia la carcanada, així que em deixat les boires a les fondalades (del Segre) per enlairar-nos fins el...

Via MARIOLA MOTORS. PALA ALTA. MONT-ROIG

22/03/23. Avui som colla i anem al Mont-Roig. El Juli, Agustí i Alfons van al díedre Blanqueta, la Isabel i el Ramir a la Miqueluchi,  amb el Felip i el Juan Carlos anem...

Excursió al Pala Alta, La Noguera, 19 de març

Pujada al Pala Alta: Allà on es confonen el cel i la terra. Igual que la serra del Mont-Roig ens dona la benvinguda al pre-Pirineu als que ens hi apropem des del sud, nosaltres...

Díedre blanqueta. pala alta. mont-roig

14/01/23 dissabte. El "Díedre Blanqueta" és la gran clàssica del Mont-Roig, una via imprescindible. La via és repeteix molt cosa què és nota amb la roca polida en els...

Via "OCÉANO ROMANS". PALA ALTA. MONT-ROIG.

21/02/22.  Anem al Mont-Roig a la darrera via oberta a la Pala Alta, una via que tira pel dret pel mig dels desploms tot cercant el camí. La via te sis llargs de...

Via BROTHERS RUÍZ. PALA ALTA. MONT-ROIG.

10/01/22. Quedem amb el Remi per a seguir treballant en el projecte que tenim començat, però de camí ens trobem amb la pluja? i acabem canviant d'objectiu. Anem a la recerca...

Capitan Veneno a la Pala Alta.

Tot una clàssica del Montroig!.Variada amb una part inferior fisurada que desemboca a la magnífica placa del darrer llarg.Mantinguda on totes les tirades ens han fet...

Gatzara, 6b (ob, 95 m), Pala Alta, Mont-Roig

Gatzara és una petita-gran via. Tan sols 2 llargs nous, ja que el primer és part de l'Alba d'un Bon Dia, però d'intensitat i bellesa poc comuns. Com descomunal és el diedre...

Lo Gall Sergi fa bon Caldo a la Pala del Coll.

Bonica jornada d'escalada avui al Montroig tot i que al sortir de casa, i després del ruixat nocturn, no en donava ni un duro. He repetit Lo Gall Sergi fa bon Caldo a la Pala...

Pics de Salòria i de Màniga. Pirineu

13 d'agost de 2020Completem la nostra escapada pirinenca d'estiu amb una bona travessa pel Parc Natural de l'Alt Pirineu, assolint dos cims del repte dels 100 cims de la Feec,...

Pic de Pala Clavera (2678 m.)

Tot i que certa propaganda ens vol vendre cada estiu la idea de la mediterraneïtat com quelcom essencial del nostre tarannà, són els Pirineus l'espai que ha forjat bona part...

Ascensió a la pala pedregosa de llesui

Ahir els companys es desdiuen d'anar a escalar i he de buscar un pla B amb urgència. Recordo haver-me mirat la Pala Pedregosa de Llesui com un cim prou interessant doncs està...

Voltant el Salòria en BTT (I): Port de Cabús

Distància: 28 km.Desnivell: 1500 m+/1100m-Dificultat: mitjana-baixa.Durada total: 4:30 h.Punt de sortida: Alins.Punt d'arribada: Os de Civís (Borda de la Plana).Travessa de 3...

Via del Salla a la Pala Alta

Flirtejant amb els grans sostres que dominen aquest sector de la Pala Alta la Via del Salla troba el pas enmig d’una verticalitat sense concessions. El resultat és una...