Díedre blanqueta. pala alta. mont-roig

14/01/23 dissabte. El "Díedre Blanqueta" és la gran clàssica del Mont-Roig, una via imprescindible. La via és repeteix molt cosa què és nota amb la roca polida en els passatges atlètics del díedre sobre tot.  El grau adaptat de la via és un bon 6a al meu parer. La via està semi-equipada i caldrà completar les assegurances amb friends i tascons. La via és pot fer en quatre llargs de corda, però si la volem fer durar és recomanable fer-la en 6 llargs, com hem fet nosaltres avui.Via molt recomanable, imprescindible.Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 20/05/1971.Per: X.Garreta, E.Valentí, E.Bachs, X.Martínez.Equipament: parabolts, espits, pitons.Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins C2, tascons, bagues per savines.Dificultat: 6a. Obligat V+/A0.Orientació: sud.Roc: calcari.Accés: De Balaguer hem d’anar a Vilanova de la Sal per la LV-9046 des de Gerb. A la sortida del poble hem d’agafar una pista a ma dreta direcció a l’ Ermita de Montalegre. Haurem d’agafar la pista de la dreta què porta al Coll de Porta on aparquem, millor anar amb 4X4 o cotxe alt, sinó cal aparcar abans d’un corba de 180º al peu de les parets, a la vertical de Pelat oest i Pala dels Pelats, més recomenable.Aproximació: Per la pista fins a la vertical de la via i pujar pel sòcol fins a peu de via, DE picades.Descens: caminant cap a l’est a buscar la pista a l’alçada del Coll de Porta i per la pista fins a on hem aparcat el cotxe. Primer llarg, pugem per un díedre (parabolt visible) a l'alçada d'un arbre anem a la dreta i pugem per la placa en tendència a l'esquerra fins a la R1.Segon llarg, sortim a l'esquerra i pugem verticalment (2 espits) i anem en flanqueig ascendent a la dreta fins a trobar la vertical (2 parabolts) per un pugem fins a la R2.Tercer llarg, sortim verticalment per un díedre (parabolt)  i seguim per la placa en tendència a l'esquerra fins  el marcat díedre (recomanable muntar R amb un parabolt i friend),pugem pel díedre passatge atlètic desplomat amb bona presa però relliscosa (polida), sortim a la dreta a buscar la R3.Quart llarg, pugem per una placa díedre i anem a la dreta a buscar la R4.Cinquè llarg, seguim el díedre amb un primer tram més difícil 6a (V+/A0) i després V atlètic fins a la R5.Escalada atlètica.primer llargsegon llargtercer llargquart llargcinquè llargFOTOCIMCIMMontse i Emili obrint una nova via  a El Pelat Oest

Via Diedre Central al Sòcol del Montroig.

En Parce tot sol i en tres atacs obre aquesta via tota ella tipus "sendero limite" al Sòcol del Montroig.No en trobarem cap ferro homologat si no es perquè...

Nova via. Diedre Central al Sòcol del Montroig.

Després de la bonica pluja d'aquest cap de setmana i que ho ha deixat tot nevat per sobre de 1200m. calia buscar una paret a cotes més baixes i llavors s'ha m'ha encès la...

Via del DIEDRE al Santuari de Corbera. Espinalbet

Diumenge 18 de febrer de 2024Per acabar d'arrodonir el dia i escalar la via que ens queda per fer, un cop acabada la via IAIUS, ens decantrem a la via del DIEDRE. Per...

Al cel ras, 6c (105 m), Pala Alta, Mont-Roig

Salla ens deixa una via que, a parer nostre, és una de les top de la zona. Coneixem la seva veïna, Gatzara, que tot i presentar un grau semblant no té res a veure. "Al cel...

L'Àliga i la Talaia. Terra Alta. 100 cims.

30 de desembre de 2023Començava l'any 2023 en l'ascensió al Pic de l'Àguila, a la Ribera d'Ebre, i el tanco pujant a l'Àliga, un cim vehí de la Terra Alta. Passo de...

Integral Mistinc Wall a la Pala Alta.

Després de la trompada de l'altre dia, avui tocava veure com responia la carcanada, així que em deixat les boires a les fondalades (del Segre) per enlairar-nos fins el...

Díedre farreny. roca alta. montsec.

15/11/23. El díedre Farreny a la Roca Alta, és una de Clàssiques imprescindibles oberta l'any 1978, dedicada a Joan Enric Farreny traspassats prematurament en un accident al...

Via Diedre Parola al Contrafort de les Bateries

Via que ens ha sorpres de lo bona que es i del lloc tant maco i tranquil. Fem aproximació desde la drecera del Fra Gari i despres cap el bonic camí de les Carboneres....

Via MARIOLA MOTORS. PALA ALTA. MONT-ROIG

22/03/23. Avui som colla i anem al Mont-Roig. El Juli, Agustí i Alfons van al díedre Blanqueta, la Isabel i el Ramir a la Miqueluchi,  amb el Felip i el Juan Carlos anem...

Excursió al Pala Alta, La Noguera, 19 de març

Pujada al Pala Alta: Allà on es confonen el cel i la terra. Igual que la serra del Mont-Roig ens dona la benvinguda al pre-Pirineu als que ens hi apropem des del sud, nosaltres...

12/02/23 Terra Alta. Serra de cavalls

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via del diedre a la roca del xebret

DIMECRES, 04 DE GENER DE 2023Avui fem la primera sortida de l'any i porto preparades un parell de propostes a decidir mentre esmorzem. Com que estem enmig de festes no...

Gran Díedre al Drac de Tumeneia.

Molt bona activitat,tots els llargs són guapos i no n'hi ha cap de sobrer. Quan erem a la darrera reunió tots tres vàrem exclamar el mateix:" Llàstima que s'acabi tant...

Via Diedre Vallès a la Punta dels Cavalls.

Fot una calorada inusual per l'epoca i ens anem a cercar la bona ombra matinal a la Punta dels Cavalls.Via molt elegant i amb pasos de qualitat  , donada la...

El Diedre Blau a la Roca Alta.

Ens ha agradat molt a tots quatre, hem trobat el punt just de picant per una escalada dominical. Te tots els ingredients de l'escalada d'aventura però en petites dosis...