Via BROTHERS RUÍZ. PALA ALTA. MONT-ROIG.

10/01/22. Quedem amb el Remi per a seguir treballant en el projecte que tenim començat, però de camí ens trobem amb la pluja? i acabem canviant d'objectiu. Anem a la recerca del sol i el trobem al Mont-Roig, la primera intenció és a una nova via oberta darrerament però la trobem ocupada?. Coincidim amb el Pepe V. Ponce i el Jordi Clariana, ells vam a la via del Lluís, al final ens decidim per a repetir la via Brothers Ruíz.  Via equipada de bon fer.11/01/22. Avui el dia és presenta bo, així què posem rumb cap el projecte pendent...Aprofitem per a obrir tres llargs més i ja ho tenim clar, un altre visita i l'acabarem possiblement....Per: Remi Brescó, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 11/1991Per: J.L. Ruíz, J. Gutiérrez, F. MartínezRoca: Calcari.Orientació: sudEquipament: Totalment equipada amb parabolts.Material: 14 cintes exprés.Dificultat: 6a. Obligat V/AeInformació:Accés: De Balaguer hem d’anar a Vilanova de la Sal per la LV-9046 des de Gerb. A la sortida del poble hem d’agafar una pista a ma dreta direcció a l’ Ermita de Montalegre. Haurem d’agafar la pista de la dreta què porta al Coll de Porta on aparquem, millor anar amb 4X4 o cotxe alt, sinó cal aparcar abans d’un corba de 180º al peu de les parets, a la vertical de Pelat oest i Pala dels Pelats.Aproximació: Per la pista fins a la vertical de la via i pujar pel sòcol fins a peu de via, fletxa picada.Descens: caminant cap a l’est a buscar la pista a l’alçada del Coll de Porta. 30 minuts.Descripció:Primer llar, comença per un díedre sinuós, un cop superat anem a l’esquerra a buscar un marcat díedre per on pugem fins a la R1,35m.Segon llarg, sortim amb un passatge atlètic i flaquegem a la dreta per una placa fina fins a un esperonet. Pugem per la placa i en tendència a la dreta arribem a la R2, 30m.Tercer llarg, totalment en flanqueig a la dreta fins a la R3 sota d’un desplom, R3, 40m.Quart llarg, sortim per un díedre desplomat amb passatges atlètics fins què passem a la placa de la dreta, on segueix la mateixa tònica (vertical i atlètic) fins a la R4, 20m.primer llargsegon llargtercer llargtercer llarg, Pepe i Jordi al darrer llargPepe i Jordi a la Via del Lluísdarrer llargFOTOCIMOBRINT VIA

Al cel ras, 6c (105 m), Pala Alta, Mont-Roig

Salla ens deixa una via que, a parer nostre, és una de les top de la zona. Coneixem la seva veïna, Gatzara, que tot i presentar un grau semblant no té res a veure. "Al cel...

L'Àliga i la Talaia. Terra Alta. 100 cims.

30 de desembre de 2023Començava l'any 2023 en l'ascensió al Pic de l'Àguila, a la Ribera d'Ebre, i el tanco pujant a l'Àliga, un cim vehí de la Terra Alta. Passo de...

Integral Mistinc Wall a la Pala Alta.

Després de la trompada de l'altre dia, avui tocava veure com responia la carcanada, així que em deixat les boires a les fondalades (del Segre) per enlairar-nos fins el...

Díedre farreny. roca alta. montsec.

15/11/23. El díedre Farreny a la Roca Alta, és una de Clàssiques imprescindibles oberta l'any 1978, dedicada a Joan Enric Farreny traspassats prematurament en un accident al...

Via MARIOLA MOTORS. PALA ALTA. MONT-ROIG

22/03/23. Avui som colla i anem al Mont-Roig. El Juli, Agustí i Alfons van al díedre Blanqueta, la Isabel i el Ramir a la Miqueluchi,  amb el Felip i el Juan Carlos anem...

Excursió al Pala Alta, La Noguera, 19 de març

Pujada al Pala Alta: Allà on es confonen el cel i la terra. Igual que la serra del Mont-Roig ens dona la benvinguda al pre-Pirineu als que ens hi apropem des del sud, nosaltres...

12/02/23 Terra Alta. Serra de cavalls

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Díedre blanqueta. pala alta. mont-roig

14/01/23 dissabte. El "Díedre Blanqueta" és la gran clàssica del Mont-Roig, una via imprescindible. La via és repeteix molt cosa què és nota amb la roca polida en els...

Via "OCÉANO ROMANS". PALA ALTA. MONT-ROIG.

21/02/22.  Anem al Mont-Roig a la darrera via oberta a la Pala Alta, una via que tira pel dret pel mig dels desploms tot cercant el camí. La via te sis llargs de...

Capitan Veneno a la Pala Alta.

Tot una clàssica del Montroig!.Variada amb una part inferior fisurada que desemboca a la magnífica placa del darrer llarg.Mantinguda on totes les tirades ens han fet...

Llibre Recomanat : Fonts de la Plana alta. Visites i excursions

Fitxa tècnica Un llibre de Jordi Monfort Galmés Colecció: Deportes ISBN: 978-84-9160-174-6 Format: Tapa blanda Tomanys: 15×21 Pagines: 108 Preu: 14€ Sinopsi “Fonts...

Gatzara, 6b (ob, 95 m), Pala Alta, Mont-Roig

Gatzara és una petita-gran via. Tan sols 2 llargs nous, ja que el primer és part de l'Alba d'un Bon Dia, però d'intensitat i bellesa poc comuns. Com descomunal és el diedre...

Lo Gall Sergi fa bon Caldo a la Pala del Coll.

Bonica jornada d'escalada avui al Montroig tot i que al sortir de casa, i després del ruixat nocturn, no en donava ni un duro. He repetit Lo Gall Sergi fa bon Caldo a la Pala...

SÒCOL DEL MONT-ROIG. Via ALPINISTES DE SECÀ.

9/12/20. Al Sòcol del Mont-Roig s'han obert tres línies noves, avui amb el Xavier i el Josep anem a fer la via Alpinistes de secà. Aquesta via va ser oberta el juny del...

SÒCOL DEL MONT-ROIG. Via JOAQUIN SABINA.

12/11/20. Avui ens arribem amb el Juan Carlos al Sòcol del Mont-Roig, per anar a la via Perla Negra, però la boira està baixa i fa fred? esperem una estona, però la cosa no...

ROCA ALTA. Via DÍEDRE BLAU.

27/10/20. L'any 1985 amb el Joan Carles Serrano i el Juli Périz vam anar a la Roca Alta per seguir un intent del Xavier Samsó i l'Antoni Peris, com de costum a l'època...

Pic de Pala Clavera (2678 m.)

Tot i que certa propaganda ens vol vendre cada estiu la idea de la mediterraneïtat com quelcom essencial del nostre tarannà, són els Pirineus l'espai que ha forjat bona part...

Pala Alta, via Brothers Ruiz

27.11.19  La Pala Alta, amb els seus 950 m, és el punt culminant del Mont-roig, una allargada serra situada al sud del Montsec i que representa el primer entrebanc...

Ascensió a la pala pedregosa de llesui

Ahir els companys es desdiuen d'anar a escalar i he de buscar un pla B amb urgència. Recordo haver-me mirat la Pala Pedregosa de Llesui com un cim prou interessant doncs està...