Per la Ruta de l'Ebre amb bicicleta (IV)

11.08.13 - 10a etapa: Luceni - Burgo de Ebro (75 Km / + 218 m)Són les 7 i ja estem preparades per la nova jornada que ens espera. Anem a buscar les bicicletes i… la meva té la roda del darrera punxada!!! Aquestes són les conseqüències dels mals camins d’ahir. Després de batallar amb la coberta, que es resisteix a ser retirada i després a ser col·locada, sortim passades les vuit i aviat ens treiem la roba d’abric… avui serà un dia dur!Passem per Alcalà de Ebro, a tocar del riu, on un dic protegeix la població de les avingudes i on els estudiosos han volgut veure la ínsula Barataria, la qual s’ esmenta a la segona part del Quixot ja que Miguel de Cervantes hi va fer una estada, l’any 1569, al palau dels ducs de Villahermosa a Pedrola.Després de creuar unes frondoses plantacions de pollancres encara inundades, arribem a Cabañas de Ebro, població situada sobre un meandre protegit de l’erosió per una escollera i on també es deixen sentir els efectes de les riuades a la malmesa pista.Passem fregant la ciutat d’Alagón i seguim cap a Torres de Berrellén tot creuant el riu Jalón i anant a trobar de nou l’Ebre a l’alçada de la Barca del Castellar, entre pollancreres i plantacions d’arbres fruiters. A les portes de Sobradiel trobem un altre transbordador: la Barca de Candespina, d’ús particular i l’únic mitjà motoritzat per accedir al “soto” homònim. Des d’aquí observem com el Moncayo és cada cop més lluny.Després de passar prop d’un curiós monument, fet amb troncs de pollancres posats en espiral, arribem a Utebo on hi destaca l’espectacular torre mudèjar de l’església de Santa Maria, construïda amb maons i rajoles de colors que brillen sota l’intens sol.Torre mudèjar de Santa Maria de UteboA Monzalbarba creuem l’Ebre pel pont d’Alfocea i a partir d’aquí ja veiem molts ciclístes però cap cicloturísta. Així arribem als Galachos de Juslibol, conjunt de meandres abandonats d’alt interès ecològic, situats al peu d’un espadat guixós anomenat El Escarpe. Aquesta zona, situada a les portes de Saragossa, ha estat habilitada com àrea d’esbarjo per als habitants de la gran ciutat, i avui està especialment concorreguda perquè és diumenge.Flanquejant l’espadat arribem al poble de Juslibol des d’on ja veiem les torres de la basílica de la Mare de Déu del Pilar i, per carretera, entrem a Saragossa, la Caesaraugusta dels romans, per una gran avinguda que, en línia recta, ens porta a creuar el riu pel Puente de Santiago des d’on veiem com l’Ebre passa besant-li els peus al Pilar.A la plaça del temple fem un breu dinar amb immillorables vistes de la basílica-catedral i, sense entretenir-nos, perquè ja hem visitat la ciutat en altres ocasions, abandonem la populosa urbs tot creuant el riu Huerva per una pasarel·la i passant després per la reserva natural de l’Alfranca, on hi ha molts punts d’observació d’aus.A tocar de la Cartuja Baja passem prop de l’anomenat Puente del Bicentenario, una passarel·la peatonal molt fotogènica. A partir d’aquí el camí ja no continua perquè l’indret s’ha convertit en la reserva nautural dels “sotos y galachos del Ebro” i per això hem de recular fins a la Cartuja per a recuperar el camí.Ara anem de dret cap a Burgo de Ebro sota el sol i el vol majestuós de les cigonyes, aprofitant les poques ombres que el camí ens ofereix ja que el termòmetre marca 37ºC. Avui no hem tingut cap problema de desplaçament i només hem hagut de rodar i rodar per pistes i més pistes fins al Burgo de Ebro, final d’etapa. Ja portem uns 586 Km de recorregut.12.08.13 - 11a etapa: Burgo de Ebro - Alborge (72 Km / + 274 m)Avui aconseguim sortir a les 6:45 i a aquesta hora ja no fa gens de fresca, ens espera un altre dia dur, encara que hi ha alguns núvols al cel. Anem a frec del riu des d’on veiem com el sol malda per sortir entre l’"incendi" de l’est per tal d’enmirallar-se, un dia més, a les aigües de l’Ebre.Després d’aquesta dosi de lirisme, seguim ruta tot passant a prop de...

La Ruta dels Tarongers (Castelló) en Gravel

Fa uns anys per al programa Temps d'Aventura (3Cat), el biker Tomi Misser va fer un programa d'informació turística de Castelló com a destí ideal per fer tota mena...

NO HO VEIG CLAR! (nueva ruta en Ordesa)

Domingo 6 octubre 2019, 18h20' Pronto oscurecerá. Estamos colgados a 250 mts del suelo en medio del espolón del Gallinero, de una reunión confortable entre Pangea y...

Veciana: Ruta de les ermites (658 m)

Dijous 9 de novembre de 2023MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca de l’Anoia.  Temps aproximat: 2 h 30 min (6 km)  Desnivell: 142 m...

Dolomites. Per la ruta 66.

Ja feia temps que ansiava un viatge a Dolomites i, finalment, gairebé tots els astres s'han alineat per seguir les passes dels grans a traves del que en diuen la ruta...

Bonansa: ruta de les 4 ermites

Un any més comencem el curs amb l'Acampada social on les diferents seccions del CEL organitzem una trobada on les diferents seccions fan activitats en un mateix entorn....

Turó de l'Home amb bicicleta de carretera

Sant Esteve de Palautordera, La Costa del Montseny pel Mortirolo, Plana del Coll (Font Martina), Mirador de les Goitadores, Turó de l’Home, Coll de Santa...

Per les guilleries: ruta dels carboners

El meu gran mestre excursionista, en Manel Cortés, deia que als de la Catalunya ponentina ens encanta els boscos frondosos i verds, en canvi els catalans de l'altre vessant els...

La Ruta de la Seda a la Roca Subirana.

La Roca Subirana, en els verals del Santuari de Lord, vaig descobrir-la el dia que vaig repetir l'Aresta dels Piteus (per sortir encara al blog) i, la seva cara sud va atraure'm...

La ruta del Cabrit

Montserrat no decep mai. Tot i portar força anys vivint-hi, i tornar i retornar-hi moltes vegades, sempre descobreixes aquella balma que no havies vist mai, aquells penyals que...

Cerler: ruta de les tres cascades

La ruta de les tres Cascades de Cerler es tracta d'un itinerari turístic i molt concorregut, segurament perquè es una excursió prou interessant i no gaire exigent que ens...

Inauguració de la ruta robert capa a aitona

Fa tres anys vam tenir ocasió d'anar a la Serra Brisa amb en Pol Galitó que ens va ensenyar els indrets que va fotografiar en Robert Capa en l0fesinva republicana en el...

Pic carlit (2921 mts) i ruta dels 12 llacs

... a les .5.45 hores ens toca el despertador !! HEm passat nit a Pirinees 2000 dons tenime dubtes de si es podía pernoctar a Les Bulloses o sigui que hem anat a lo segur....

Carros de foc – Ruta de Muntanya

Carros de foc és una ruta de muntanya de 55 km. i 9200 m de desnivell acumulat. El recorregut uneix nou refugis del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici,...

La ruta de l’aigua de Sant Antoni de Vilamajor

El punt de partida es des del centre de Sant Antoni de Vilamajor, on podeu seguir la “ruta de l’aigua i les rieres” que trobareu marcada en marques blanques i grogues com...

Valls del montcau, ruta del terme i llobregat

Alçada mínima: 185mAlçada màxima:  355mDistància: 17,56 kmTemps empleat: 3h30m (parades incloses)Desnivell + : 470mDesnivell - : 470mAvui m’he decidit a fer una...