De l'anoia al baix penedès: btt

El bon amic Manel m'ha invitat a pedalar durant el cap de setmana, juntament amb uns amic de Badalona, sortint d'Igualada i arribant a Vilanova i la Geltrú. És una zona que em conec ben poc, així que accepto la invitació.4 d'octubre de 2014: Igualada - castell de MedionaLa météo és bona i tinc el cap de setmana lliure, així que m'acompanyen a l'estació d'Igualada on hem quedat sobre les 9,45h. Fetes les presentacions i retrobant velles amistats, comencem seguint el track que ens ha passat en Manel. Sortim de la capital de l'Anoia en direcció a Vilanova del Camí, des d'on creuem el riu Anoia i anem a buscar el camí del cementiri. El dia ha despertat fresquet però ben aviat ens hem de començar a treure manguitos i/o jaquetes.Per aquest camí, entre boscos de pi blanc i paratges de cereals anem a parar a Sta Margarida de Montbui, des d'on ens espera la primera pujada forta recorrent el torrent de Garrigosa. A l'altre costat de la vall veiem altiva la tossa de Montbui, on sembla que hi ha les restes d'una antiga ermita o castell medieval. Arribem a un collet on baixem sense pausa fins a creuar la carretera BV-2131 i on anem recorrent camps de sembrat i la riera de Miralles. Al fons ja comencem a esbrinar la serra de la Llacuna i Ancosa. Passem pel bonic llogarret de St Mª de Miralles, des d'on, després d'una pujada curta però dura, baixem ja per carretera a la Llacuna.vinya a la riera de MirallesAnem a buscar la plaça major passant per sota del portal emmurallat. Aquest indret era prou important a l'Edat Mitjana com per controlar el pas de Catalunya a Aragó, la seva situació estratègica li conferia preferència per vigilar el pas del riu Anoia i el Foix, que també passa prop d'allí. Després d'una parada per omplir el pap sortim en direcció a Torrebusqueta, un petit indret amb encant especial, i des d'on ja podem divisar la silueta de la serra de Montserrat. Arribem al coll del Corral i enfilem camí cap al convent d'Ancosa, que fou cedit als monjos de l'ordre del Cister pels comtes de Barcelona l'any 1155 perquè hi establissin un monestir. La manca d'aigua va fer que s'acabessin establint a Santes Creus.convent i mas d'AncosaDesprés d'una bona dosi d'història continuem envoltats per una màgia especial cap als roures d'Ancosa, on diu la llegenda que els recent nascuts eren passats pel forat que hi ha al mig de l'arbre per ser purificats... Continuem el track que ens embolica per terreny sense camí en direcció al Puig Castellar. Finalment trobem la pista que ens hi portarà després d'un parell de km de pujada intensa però amb bon estat, passant per la font de les Canals. Arribem al puig Castellar (943 m), des d'on tenim una vista excel.lent del Penedès i l'Anoia. Fa un dia genial i sabem que a partir d'aquest punt només ens queda baixada, exceptuant alguna rampa puntual.castell de MedionaEns fem foto de grup a la torre de guaita i comencem el descens pedregós fins a trobar pista bona, que ens durà a la pista asfaltada de Pontons al collet de la Serra. Aquí ens trobem uns ciclistes de Riudoms i Montroig que ens ofereixen cervesa fresqueta...!!! Del collet tirem avall per la BP-2121 fins a el mas de can Coguls. Aquí agafem la pista de l'esquerra i a la dreta anem a buscar el senderó que ens portarà a la pista asfaltada del collet de la Barraca. Arribem a la pista asfaltada que ens portarà, cap a l'esquerra, a les Cases Noves de can Pardo i a St Joan de Mediona. Són vora les 15h i comencem a tenir gana. Parem al bar del poliesportiu i fem uns entrepans. En acabar tornem a les montures i enfilem cap al castell de Mediona per la pista asfaltada de St Joan a St Quintí. Passem la nit al castell.5 d'octubre de 2014: castell de Mediona - Llorenç del Penedèsbaixant al barranc de MedionaArribada la matinada ha fet una tronada que ho ha deixat tot moll. Tenim dubtes de sortir del castell per la pista asfaltada o pel senderó que recorre el barranc del riu Mediona. Ens decidim per aquesta segona i quedem ben enfangats, a part de fer tot el barranc amb la bicicleta al costat. L'aventura és...

Tossal de Montagut. Baix Ebre. 100 cims

18 de febrer de 2024 Segueixo sumant cims del repte de la FEEC. Aquesta vegada l'objectiu és a tocar de casa, al Baix Ebre, entre el Perelló i Rasquera: el Tossal de...

Punta del Pallars. Baix Camp. 100 cims.

10 de gener de 2024Enceto el repte dels 100 cims de la FEEC d'aquest 2024 amb una altra proposta al Baix Camp: La Punta del Pallars de 551m. Dins el terme municipal de...

Btt-castells del baix gaià.

Descripció de la ruta; itinerari que ressegueix de forma circular, diverses poblacions i castells del Baix Gaià. Durant el recorregut passarem pels pobles del Catllar, Riera...

Puig Francàs. Baix Penedès. 100 cims.

13 d'agost de 2023Vinc de fer la pujada al Clapí Vell  des de Torrelles de Foix i complemento la jornada amb la pujada al Puig Francàs, al Montmell, des de la...

Fem Safareig: El Safareig del Molí de Baix de Les Escaules

A prop del Molí de Baix de les Escaules, esta sobre una canal paral-lel a la Muga, un antic Safareig ven conservat. Va estar utilitzat per rentar la roba fins a la segona...

El Bres. Baix Camp. 100 cims.

18 de febrer de 2023Complemento la jornada del Castell d'Escornalbou amb l'ascensió a un altre dels nous 100 cims de la FEEC, donada la proximitat. El Bres, a la petita...

Molí de Baix de Sant Quirze Safaja

El molí de Baix es troba situat al sud del molí de Llobateres, a la riba dreta del Tenes. S’hi accedeix mitjançant un camí empedrat des del molí de Llobateres, dins...

Avui destaquem : La Font del Camp de Baix de Porqueres – 2ª Part #

Com cada Diumenge us presento dos articles La Font del Camp de Baix, es situada a dins del bosc de Can Morgat, sota del camí que voreja, protegit aquest per una barana de...

Avui coneixerem : La Font de Baix de Vilallonga de Ter

Com cada Diumenge us presento dos articles La Font del carrer Setcases, es coneix com la Font de Baix, donat que esta situada a la part de baix de Vilallonga de Ter, a poca...

Noms de dones del segle X al Baix Llobregat.

Avui us presento tres articles Una cosa que ens sorprèn quan ens endinsem en la lectura dels documents de dret català dels segles X-XI són les possessions que els potents...

Del Baix Cinca a la Conca de Barberà

Després d'un bon tram de carretera i d'un bon esmorzar, iniciem la sortida a Mequinensa.Tot vorejant el pantà de Riba-roja fem via a Flix tot passant per Almatret i a tocar de...

Marxa dels castells del Baix Gaià (116 m)

Diumenge 27 de gener de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Tarragonès.Temps aproximat: 6 h 30 m (26,5 km)Desnivell: 480 m (acumulat)Dificultat...

Pel Baix Llobregat, el Bages i l'Anoia

Com ha plogut una mica i sembla que no hi haurà pols hem sortit amb el Range a fer un tomb.Hem quedat passat Olesa, al camí de la Puda des d'on pugem cap al Coll de les...

De Geocatxes per l'Anoia i el Bages

Aquest cop hem anat a fer una zona que tot i estar a prop de casa es ven desconeguda.Iniciem la cacera a Sant Pau de la Guàrdia on trobem el primer geocatxe abans de fer camí...

Onti - navalon baix la tempesta 4/6/17

Podria haver estat una sortida més entre 2, fer 85 kms en 4 hores, birra i cap a casa, però no, d'això res, quan ens ajuntem 2 bojos i la cosa es posa lletja a mitja...

De l'Anoia a la Segarra

Aquest cop seguirem la ruta que vàrem deixar la setmana passada a Igualada, la continuàrem fins a Torà.Per Sant Jaume de Sesoliveres fem cap al Parc Eòlic de Rubió per Cal...

Can Balasch de Baix (un dia, un lloc)

Temps era temps, Can Balasch de Baix (ho escric amb "h" final, perquè així ho escriuen ells), era una important masia una mica enlairada a l'esquerra tot arribant a l'entrada...

De l'Anoia a les Garrigues

Em varen comentar si coneixia la construcció dels Ibers de la Fortalesa dels Vilars d'Arbeca, doncs no, no ho coneixia.Com ens agrada anar als llocs per camins vam obrir...

Un tomb per l'Anoia i el Bages

Tenia una petita ruta per l'Anoia i el Bages amb una colla de geocatxes marcats, com avui teníem temps hem aprofitat per anar a veure si els trobem.Sortim d'Òdena cap a Can...

22/01/17 al Baix Penedés - Montmell

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Granvia / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA:   2/4 de 7 del matíItinerari: Juncosa del...

Entre coves i cims, un tomb pel baix llobregat

Lloc inici caminada: Can Roig, Torrelles de Llobregat, Baix Llobregat, BarcelonaCaminants:  Joaquina, Salva i FrancescData: 18-11-2016Hora d’inici caminada: 08:04:59Hora...

Castells del Baix Gaià. Tamarit- Tamarit

Excursió realitzada el 19/6/2016 Excursió que comença a la platja de Tamarit, sota mateix del castell, i que remunta el tram final del Riu Gaià per anar a visitar el Castell...

Entre el baix i l'alt penedès

Arribant a St Martí SarrocaSegona trobada amb la Irene i el Miguel, fanàtics del tàndem, per fer una volta entre el Baix i l'Alt Penedès. Sortim de Llorenç del Penedès en...

La plana del Baix Empordà

//--> Plantejant entre Pals i Palau-Sator Les Illes Medes des de la platja de l'Estartit Penyasegat de la Trona, a l'Estartit Goles...

Cova Bonica (Gavà, Baix Llobregat)

La cova Bonica, situada a la dreta a la capçalera del torrentLa visita a la Cova Bonica, és endinsar-se al Garraf més salvatge i embardissat. Una cova amb força anomenada a...

Castells del Baix Pallars

//--> Castell de Mur, una gran fortalesa Pedalant amb vistes cap al pantà de Terradets Creuem diversos poblets petits Cementiri i...

Baix penedès: volta al montmell

Dimecres passat feia un solet i una fresqueta que invitaven a sortir. Enfundo perneres i jaqueta i agafo direcció a la Bisbal del Penedès, des d'on continuo cap a les Peces...