Mompart al Gorro Frigi.

La Mompart al Gorro Frigi, com la majoria de clàssiques d'aquesta agulla, ha quedat relegada a un segon pla. Per un costat, la via tenia poques assegurances i a més eren velles. Per altra banda, les vies noves li van prendre part del seu espai. Per acabar-ho d'adobar un reequipament polèmic i el seu posterior desequipament la van deixar en l'oblit. Un reequipament més sensat l'ha tornat a deixar a punt per ser escalada. Però si el que busqueu és una filera de xapes no poseu la Mompart a la vostra llista de vies pendents.-Cordada: Mireia i Albert.-Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.-Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota i quan sortim al camí transversal ( St. Joan-St. Jeroni ) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim fins a situar-nos a la part dreta de la paret del Gorro Frigi, sota una alzina característica. La via comença en aquest punt, però podem escalar pel díedre o per la placa de la dreta.-Orientació: Nord.-Material: La via està poc equipada amb parabolts, algun buril vell i un pont de roca. Nosaltres hem fet servir Aliens i Camalots petits. amb burils. Pot anar bé una xapa recuperable per si trobeu el buril sense xapa del 2n llarg (nosaltres no l'hem vist).-Grau obligat: IV+-Descens:. Un cop a la creu del cim on fem la darrera reunió hem de desgrimpar cap a la nostra esquerra en direcció a una sabina per on surt la Normal. En aquest punt localitzem la primera instal·lació de ràpel. Fem un primer ràpel d'uns 30 metres i un segon d'uns 45 metres que és fraccionable. Els ràpels ens deixen directament a la canal de la Normal. Un cop aquí baixem per la canal (desgrimpada amb corda fixa,pot no ser-hi) uns metres fins al camí transversal.-Ressenya: Nosaltres hem anat amb la ressenya del llibre d'en Luichy de Gorros. També està molt bé la ressenya del blog del Col·leccionista de vies, que a més té les assegurances dibuixades:

Via "Historia interminable". Gorro Frigi

Avui hem anat amb en Xavi Solà a fer aquesta via que fa pocs dies ha estat restaurada pel escaladors de Sant Cugat que fa uns 30 anys que la van obrir.Per arribar-hi...

Magic line al Gorro Frigi.

La regió de Gorros de Montserrat és una de les parts de la muntanya que menys he visitat (els motius són evidents per un ocell de bosc com jo) i els companyis (amb 'i' segons...

Intent a la Via Anna Guinovart al Gorro Frigi.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Tot i que la nit anterior ha plogut i pot estar tot molt mullat, decidim provar sort. Si no, sempre tenim el pla B que serà...

MONTSERRAT. GORRO MARINER. Via SARGANTANES.

21/10/20. Avui hem acabat fent una via d'entrenament psicològic. Quedem amb la Isabel a Monistrol per anar a Sant Llorenç de Munt, però està emboirat i decidim quedar-nos a...

Reequipament de la Snoopy al Gorro Frigi.

Rebut en un comentari al blog d'en Pere Lloveres:"La primavera de 2018, amb permís dels aperturistes i del Parc Natural, la vam restaurar. Primer llarg a pèl,...

Via de l'Adrià al Gorro Frigi.

Doncs una altre clàssica dels Gorros!.Un primer llarg més tombat ens mena al típic patatal de la zona.Alguns la recomanen com a via d'iniciació degut a la quantitat de bolts...

Rebombori al Gorro Frigi.

Itinerari una mica diferent a les repetides vies del Gorro.Aquí no hi trobarem la típica combinació d'equipament generós,camps de patates i ambient.Escalarem una via oberta...

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via ÀDRIA.

27/06/19. Dijous quedem amb el Ramón per anar a Montserrat, tot i què hi ha avisos de temperatures de canícula acabem anant al Gorro Frigí a fer la via de l’Àdria....

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via CARLES.

31/12/18. Darrer dia de l’any, l’acomiadem com de costum escalant. El dia és esplèndid i el Monestir està ple de turistes.. pugem ben acompanyats amb el funicular.Avui no...

Via LO TIO GOS al Gorro Frigi

Dissabte 25 d'agost de 2018La via que descric a continuació es prou popular per donar mes explicacions. Sense cap pretensió, aquesta via es prou assequible per qualsevol...

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via DE LA GAVINA.

27/08/18. Amb la Isabel anem amb la intenció d’anar a fer la via Gavina al Gorro Frigi. Ens trobem amb el Toni Cespedes, Ramir i Alfons al Monestir i pugem plegats cap a Sant...

Via DE LA GAVINA, El Gorro Frigi. Montserrat

Dissabte 23 de juny de 2018Pel dissabte em proposen una via relativament nova al Gorro Frigi i degut al aperturistes d'entrada no em fa el pes i busco per Internet amb molta...

Ana Marisa Correira al Gorro Frigi.

Aquesta via ens ha sorprès gratament. Hi hem anat sense tenir massa referències ni buscar informació per la xarxa. Buscàvem una via per Gorros on toqués el sol a la tarda....

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via MAGIC-LINE.

28/03/18. Amb un dia de primavera ens arribem fins a Gorros. Ens decidim per la via Magic-Line al Gorro Frigi. La via comença en una balma, espit visible, on...

Badalona al Gorro Frigi.

Ens ha semblat una molt bona via,bàsicament és un camp de patates de dalt a baix que sembla dissenyat expressament pel gaudi del personal.La via te l'equipament envellt però...

La Bella Easo, una Magdalena al Gorro Frigi.

La Cara Est del Gorro Frigi un bon i vertical terreny de joc.El Gorro és una d'aquelles agulles que un mai es cansaria d'escalar...sovint ha estat per a molts escaladors la...

Via FERNANDO LAJARÍN al Gorro Frigi

Diumenge 18 de juny de 2017Molts anys fa que coneixia aquesta via de la cara oest del Gorro, però sempre hi passava de llarg. Burins vells, un tram molt vertical, a l'ombra i...

Integral Pilar Martínez al Gorro Frigi.

Via amb molt poques referències situada a la cara sud del Gorro Frigi. De fet, a la guia d'en Luichy de Gorros no hi surt el nom. Nosaltres només l'hem trobat al blog d'en...

Fidelitat al gorro frigi: via de l'adria

Quan a la primavera vam fer la via Carles vam compartir l'aventura amb una cordada que pujava per la via de l'Adrià. La enveja és molt dolenta i vam decidir que...

Magic Line al Gorro Frigi

Feia molt de temps que pujava per aquesta cara del Gorro i realment es molt bona, rocam excel·lent i espits els  justos.Es fàcil marxar a les vies veïnes però solament...

Màgic line al Gorro Frigi

Ara feia molt temps que no escalava per Gorros, sobretot pel seu vessant oriental, però vam quedar amb el Moi que el portaria a fer una primera escalada a Montserrat i vaig...

Via BUEN AMIGO, Al Gorro Mariner. Montserrat

Diumenge 10 de gener de 2016Fa un parell d'anys, repetint la ja clàssica Sultains del Swing a la cara sud del Gorro Mariner, vaig veure un seguit de parabolts entre aquesta via...

La Via Blava del Gorro Frigi

Per avui teníem previst, des de fa força temps, l'inici de la temporada d'esquí de muntanya. Les nevades de primers de novembre feien preveure un bon inici de temporada però...

Liberty o Rapsodia Bohemia??. Gorro Frigi.

No se pas quina de les dues vies hem fet. Algú sap quina és la que te xapes veremelles??.Nosaltres hem fet la via de les xapes vermelles i és una escalada que discorre per...

El Somni Etern al Gorro Frigi.

Bona i sostinguda ruta. Potser el rovell dels espits i dels burins han fet que no l'acabem de gaudir tant com per compartir les quatre estrelles que l'hi dóna la guia però ens...

Luisilla al Gorro Mariner

roques,parets i agullesdeMONTSERRATII. REGIÓ DE TEBES I TEBAIDA1973Al principi d'escalar ( jo), ens miràvem i remiràvem els llibres de d'en Rodes i Labraña, els mes grans...

Via Mompart a La Miranda de les Boïgues

Via: MompartZona: Miranda de les Boïgues, Agulles -Montserrat-Dificultat: 6a. MDDificultat obligada: VLlargària: 30+25+45=100 metresGrau d’exposició: Mitjà/BaixGrau de...

Historia Interminable al Gorro Frigi.

Està prou bé, plaques de bon conglomerat sense sobar i força sostingudes rematades amb la típica panxeta per sortir al cim. Pel que he vist a la xarxa m'imagino que no és...

Via de l'Adria al Gorro Frigi

Via: AdriàParet/Agulla: Gorro FrigiZona: Gorros -Montserrat-Dificultat: V (D+)Dificultat màxima obligada: VLlargària: 35+35+35+30+30 = 165 metresAperturista: A. Cardona i A....

VIA ADRIÀ - GORRO FRIGI (165m - V)

FITXA TÈCNICA:Via situada al Gorro FrigiGrau Moderat de IV en tots els llargs exceptuant el tercer que és de VBastant ben assegurada amb parabolts que substitueixen els antics...