Via "INTEGRAL PILAR MARTÍNEZ" al Gorro Frigi. Montserrat

Dissabte 14 de setembre de 2019Sens dubte, la via d'avui no passarà per una bona escalada, però podem donar-li en nom de "resultona". Ja fa quatre anys que la vaig intentar fer però degut al mal temps vàrem sortir per la fàcil variant la GEDE, la via Blava. Aquest cop i veient que un munt de gent ja la ha escalat ens dirigim a conquerir-la.La pena d'aquesta via es la equipació i la retro-equipació que ha sofert. Al meu entendre es un itinerari obert o intentat en diferents èpoques i etapes, amb el resultat d'un engendro a la manera de "monstre de Frankenstein". Molt més assegurada que el primer cop que vaig anar-hi, ens resultarà fàcil saltar-nos algun que altre expansió innecessària, però això va a gustos... Amb els seus, ben be; dos-cents metres de llargària podrem gaudir d'una escalada divertida i de molt bon rocam tot i que hi han llargs molt curts sobre tot al final. com passa amb la seva veïna, la via de la Gavina, trepitja descaradament la via Pere Navalon, coses de l'espai vital...Per accedir a la via prendrem el mateix camí que per la clàssica GEDE que tot just a la seva esquerra (marca blava pintada a la paret) comença la nostra via tot anant un xic a l'esquerra de la GEDE1er llarg: II i III, tres parabolts i un espit en uns 45 metresComencem a l'esquerra de la marca blava tot pujant fàcilment a la recerca dels pocs parabolts que hi han en aquest llarg fins que arribem a la caracteristica cornisa que ratlla tota la paret sur d'aquest monòlit i muntem la reunió en dos parabolts que hi han.2on llarg: III i III+, set parabolts en uns 40 metresSeguim escalant amb la mateixa tònica de dificultat però una mica mes vertical, sempre en tendència un xic a l'esquerra (seguint en parabolts no tindem pèrdua i de ben segur que podrem saltar-nos algún que altre) fins que veiem la reunió.3er llarg: IV+ i IV, quatre parabolts en uns 20 metresSortim clarament per l'esquerra fen un petit flanqueig ascendent i tot seguit recte amunt en escalada vertical amb un parell de passos difícils però ben assegurats. En arribar a un relleix, muntarem la reunió.4t llarg: IV+, IV, IV+ i IV, unes 11 expansions (+-) en 45 metresContinuem per l'esquerra de la reunió en escalada vertical i molt agraïda fins que arribem a prop de la característica llastra que ratlla tota la paret. Escalem flanquejant a l'esquerra fins un ressalt. Trobarem un burí amb un mosquetó antic. Remunten el ressalt en vertical i passem a la dreta. Seguim llavors en vertical dins la reunió.5è llarg: IV/III, tres parabolts en uns 15 metresSortim de la reunió flanquejant uns quinze metres a l'esquerra amb un estètic però fàcil flanqueig per sota la gran bola, fins arribar a una reunió de dos espits i un parabolt.6è llarg: IV+, V, V+ (A0) IV i III, uns 8 parabolts i dos espits (via Pere Navalon) en uns 40 metresContinuem flanquejant a l'esquerra un xic descendent per tornar a pujar en vertical per la part més dèbil del gran desplom. Aquí empalmem amb la via de la Gavina i la Pere Navalon, on superarem uns passos verticals i difícils però no obligats fins que decau la dificultat i arribem a la reunió Tant sols ens quedarà caminar fins el cim del popular Gorro Frigi.Escalada llarga i tranquil·la, massa assegurada tal com està ara, però com ja dic, et pots saltar un parell de seguros en algun llarg. Recomanable si no voleu passar por escalant i fer metros i nova via per la coleAquí us deixo dos enllaços que poden ser útilshttps://elcoleccionistadevies.blogspot.com/2015/10/el-gorro-frigi-via-sense-nom.htmlhttps://elcoleccionistadevies.blogspot.com/2013/12/via-gede-al-gorro-frigi-variant-de.htmlhttps://elcoleccionistadevies.blogspot.com/2013/01/via-gede-variant-blava-al-gorro-frigi.htmlEscalada realitzada per: Ricard Rofes i Joan PruneraEl primer llarg El segon llarg Tercer llarg, ja es posa més verticalFàcil i estètic flanqueigSeguim amb flanqueig en el darer llarg"Escaladeta" llarga i senzilla

Via "Integral del Sr. Lopez"

Aproximació: Aparquem al Km 18,7 de la carretera de Solsona a Sant Llorenç de Morunys (pantà de la Llosa del Cavall). Pugem per la pista en molt bon estat, tot i que hi...

La viergen del pilar a collegats

DIMECRES, 04 D'OCTUBRE Comencem a preparar la sortida del dimecres i deixo que el Lluis esculli objectiu , mes que res per variar i no tenir que proposar jo la sortida com...

Via "Historia interminable". Gorro Frigi

Avui hem anat amb en Xavi Solà a fer aquesta via que fa pocs dies ha estat restaurada pel escaladors de Sant Cugat que fa uns 30 anys que la van obrir.Per arribar-hi...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

Integral pilar martinez

DISSABTE, 15 D'OCTUBREEl dijous passat en Ramon va deixar al cotxe una jaqueta i cal tornar-la per aixó hem quedat en trobar-nos a Ca l'Anna per esmorzar i veure'ns.Avui...

La Gorra Frígia, via Pilar Martínez

Una nova matinal d'escalada a Montserrat, aquesta vegada a la Gorra Frígia, una de les roques més característiques del massís, que ja havíem pujat moltes...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...

Dipòsit d’aigua d’Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

El Dipòsit d’aigua esta situat en el carrer Conflent, s/n d’Olesa de Montserrat. Historia : Antigament, l’aigua potable la subministrava la font pública de la...

Avui coneixerem : La Font Verge de Montserrat de Navarcles

La Font Verge de Montserrat es situada en la paret de l’església de Navarcles tot baixant unes escales. La Font es tota metàl·lica, molt comú en trobar-la arreu, dona...

La talaia de l'urgell: el pilar d'almenara

Teníem altres plans inicials però al final hem trobat un bon pla B per conèixer el nostre país i anar treballant la meva recuperació. Hem decidit pujar al Pilar d'Almenara,...

"Metálica". Pilar Sin Brillo. Montroig.

Bona via, directa, contundent, i amb poc "brillo". Els graus colladets i la protecció s'ha de treballar amb consciència.Quatre llarguets on flairarem l'estil de l'escalada amb...

Magic line al Gorro Frigi.

La regió de Gorros de Montserrat és una de les parts de la muntanya que menys he visitat (els motius són evidents per un ocell de bosc com jo) i els companyis (amb 'i' segons...