Montserrat - Gorro Frigi - Via Opera Prima - 15/10/2017

Tornem a Montserrat confiats en que la boira escamparà o que a la part alta no n'hi haurà. No estem de sort, no escampa i a la part alta encara n'hi ha més. Fins i tot la roca està un xic mullada gràcies a la boira pixanera, però a baixar sempre hi serem a temps.Trobem la via sense problemes, l'hem fet unes quantes vegades i ho coneixem bé. Tenim una cordada al davant nostre, però com ja estan fent el segon llarg, pensem que no ens haurem d'esperar.Us deixem la nostra ressenya. R1. 25 metres V, IV+, des de la canal començarem a pujar un xic en diagonal a la dreta per seguir en vertical fins el forat que farem la reunió a la seva esquerra.R2. 25 metres V+, V, IV. Sortim per l'esquerra per superar un petit ressalt on haurem de tibar un xic, després seguim vertical fins a la reunió gaudint d'una escalada plaent.R3. 30 metres 6a, V, IV. Sortim de la reunió vertical per superar una petita panxa, pas difícil però ben assegurat, després seguirem fins un segon ressalt més senzill que un cop superat, continuarem per terreny més fàcil fins a la reunió.R4. 20 metres, 6a, 6b (A0) V.  Sobre nostre tenim un tros certament balmat, entrem per la dreta per situar-nos al mig, bona pressa però cal tibar fort, seguim fins el segon ressalt i després ja un xic més fàcil fins a la reunió. R5. 45  metres, 6a, V, IV, III. Seguim vertical superant uns passos balmats en diedre per després sortir per la dreta. Un cop superat aquest pas, ja veurem que la dificultat va minvant fins arribar al cim.Escalada bonica, sense compromís, però que ens deixarà gaudir del pler de l'escalada d'aquesta zona. Iniciant els primers passos un xic molls i també allisats Gaudint  dels passos elegants i divertits de la primera tiradaTreballant la sortida de la 1ª reunió. Una cordada de Vilafranca que estaven a la via Badalona La Ita treballant el tercer llarg al mig de la boira. Els arbres a Montserrat ja comencen agafar els colors de la tardor. Fent el 4art llarg Tenim la boira força enganxadaEntrant a la quarta reunió Sortint per fer la cinquena tirada.Sembla que el temps es vol començar a obrirFoto CimApa a escalar que el mon s'acaba!!!

Via "Historia interminable". Gorro Frigi

Avui hem anat amb en Xavi Solà a fer aquesta via que fa pocs dies ha estat restaurada pel escaladors de Sant Cugat que fa uns 30 anys que la van obrir.Per arribar-hi...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

GR223: Punta Prima - Sa Mesquida

Avui hem completat la nostra estada a Menorca amb la cinquena i última etapa del Camí de Cavalls sud, des de Punta Prima fins a Sa Mesquida. L'etapa prevista...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...

Dipòsit d’aigua d’Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

El Dipòsit d’aigua esta situat en el carrer Conflent, s/n d’Olesa de Montserrat. Historia : Antigament, l’aigua potable la subministrava la font pública de la...

Avui coneixerem : La Font Verge de Montserrat de Navarcles

La Font Verge de Montserrat es situada en la paret de l’església de Navarcles tot baixant unes escales. La Font es tota metàl·lica, molt comú en trobar-la arreu, dona...

Magic line al Gorro Frigi.

La regió de Gorros de Montserrat és una de les parts de la muntanya que menys he visitat (els motius són evidents per un ocell de bosc com jo) i els companyis (amb 'i' segons...

Gorra Frígia, via Opera Prima

3.09.21  Després de les vacances, i tal i com diuen a TV3, “tornem a la normalitat” tot retrobant el tacte del nostre estimat conglomerat de Montserrat, i què millor...