Via Liberty a la cara est del Gorro Frigi. 08-10-2016.

La boira s'encapritxa de Montserrat Sembla que per fi s'acosta la pluja, aquest dissabte passat el temps no pintava gaire segur, però amb el Toni ens arribem a Montserrat per anar a Gorros...potser no és la millor opció, però... ja a l'aparcament del Monestir trobem l'amic Ramon (Lagarto Sordo) que ha fet la mateixa pensada i va en solitari a fer la Màgic Line Vàrem fer l'aproximació amb en Ramon (Lagarto sordo)Dubtem si anar per Sant Miquel o per les escales, i finalment ens decidim per la primera opció, arribats a la bassa agafem la drecera que ens escurçarà un tram de pista, fent mes amena la pujada; suem com mai, és l'elevat grau d'humitat. La boira no vol marxar, pensàvem que a dalt veuríem el sol...però res de res. Ja al peu del Gorro ens acomiadem dels companys que hem anat trobant i enfilem per la canal a trobar el nostre objectiu. Humit i desavinent peu de via, qui comença?La canal és ben molla, avui s'agraeix la gruixuda corda per superar el roquissar; no tenim clar quina via fer, d'entrada ens mirem la Sombra a la luz de la luna, però amb aquest ambient tan humit....millor un altre dia amb un bon sol, tampoc ens convenç la Història interminable, acabant a peus de la Liberty. Mal dia per decidir-se, a l'aspecte tètric que sempre tenen aquests peus de via avui la boira hi afageix un grau...però vaja què! comencem no? però, qui comença? avui ni el Toni ni jo ens llancem amb el que el palet mes llarg decideix: m'ha tocat, res a dir apa amunt! Espits sikats i pintats de vermell. Primera reunió.Amb molta cura de no enfangar els gats em vaig preparant, mentre el Toni ha trobat un bon lloc per un Àlien, que si mes no evitarà que rodoli canal avall en cas de patinada...el primer espit és força amunt. La roca però es deixa fer, és eixuta i bona. La via va buscant els millors còdols i blocs enpotrats, una vegada de peus en un gran bloc hi ha un passet de confiança per abastar un còdol franc i bo que permet xapar l'espit. Aleshores cal anar a buscar un gran tronc que creua la via i que ens obliga a fer el cuc per passar-li per sota, que és el que vaig fer jo, algú el passa per sobre, al gust. D'aquí una excursió fins la reunió amb roca de primera. El dia no acaba de fer net...Començament molt fi i d'aspecte lliscós, típic de cara nord.El Toni "discutint" amb l'arbre que decora la tirada.Una bona excursió fins la reunió.Roca aspre i divertida, no tan senzill com sembla...La segona tirada li toca al Toni, la roca ha millorat, aspre i cantelluda, tot i que a mitja tirada els cantos semblen esvaïr-se i cal anar amb confiança en l'adherència, tot això amanit amb unes bones excursions entre espits. Es pot posar alguna peça però propera a l'assegurança amb el que el grau, baix, és força obligat. Entrant a reunió;  tirada compacta i mantinguda amb les assegurances justes, justes.La reunió nostra és en una zona no massa còmoda, molt aprop tenim una altre en un bon replà, amb el que el Toni m'avisa que continua amunt a buscar-la. Tricams, semblen fabricats pensant en Montserrat.La segona reunió la fem a la de la via Guzman - Silva, molt propera i més còmoda.Desplom final que se supera pel morrot de la dreta, 6b en lliure sinó A-0.Aquí dalt la paret perd verticalitat i sorprenent-ment hi ha força assegurances en comparació a les tirades anteriors. Surto recta amunt i passat un parabolt pintat de vermell ja encaro a la dreta a buscar l'esperó del desplom. Aquest està ben protegit, a peu pla es pot xapar, però cura que en cas de patinada aniríem un tros avall....possibilitats de protegir el pas si cal. Em cal fer un bon A-0 que em permet posar-me de peus en uns bons bolos i aleshores ja surto; el Toni al seu torn el treu net, ho prova un pel mes a la dreta de la xapa i abasta bones preses fent una bona tibada, enhorabona! La reunió és recta amunt, però decidim flanquejar a buscar ja la instal.lació de baixada, aprofitant que som els primers d'arribar dalt. Després de superar el sostret, el Toni a la...

Via "Historia interminable". Gorro Frigi

Avui hem anat amb en Xavi Solà a fer aquesta via que fa pocs dies ha estat restaurada pel escaladors de Sant Cugat que fa uns 30 anys que la van obrir.Per arribar-hi...

A la Tosa d'Alp per la cara sud

Distància: 16,5 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: baixa.Durada total: 5 h.Punt de sortida: cota 1800 carretera Coll de Pal. Fantàstica volta per la...

Sakrilegi a la cara Oest de Sant Jeroni.

El primer llarg comença per una característica fissura diagonal que va de dreta a esquerra. Per a mi aquest és el tram clau de la via. Hi trobarem un parell de pitons, i...

Via Aire a la Cara Oest de Sant Jeroni.

La via ens ha semblat molt xula, amb molt bon ambient i d'escalada ben atlètica en un mar de còdols. La roca és bona però compte que no és un recorregut molt repetit i...

Via Excelsior a la Cara Oest de Sant Jeroni.

Molt bona proposta de placa montserratina, sobre bona roca i en una paret prou tranquila i allunayada de la carretera. A la primera tirada hi trobem una escalada més...

Magic line al Gorro Frigi.

La regió de Gorros de Montserrat és una de les parts de la muntanya que menys he visitat (els motius són evidents per un ocell de bosc com jo) i els companyis (amb 'i' segons...

Intent a la Via Anna Guinovart al Gorro Frigi.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Tot i que la nit anterior ha plogut i pot estar tot molt mullat, decidim provar sort. Si no, sempre tenim el pla B que serà...

MONTSERRAT. GORRO MARINER. Via SARGANTANES.

21/10/20. Avui hem acabat fent una via d'entrenament psicològic. Quedem amb la Isabel a Monistrol per anar a Sant Llorenç de Munt, però està emboirat i decidim quedar-nos a...

Pene Sarriere, clàssica de la cara est

El quart dia, finalment fa bon temps per escalar al vessant nord, així que abans de tornar cap a casa anem a fer la gran clàssica de la cara est del Pene Sarriere. La número...

La Cara del Mico, via Infidel

Hem fet una matinal d'escalada montserratina a la regió de La Plantació, una zona que hem visitat poques vegades però on fa molts anys vam fer un parell de vies al...

Reequipament de la Snoopy al Gorro Frigi.

Rebut en un comentari al blog d'en Pere Lloveres:"La primavera de 2018, amb permís dels aperturistes i del Parc Natural, la vam restaurar. Primer llarg a pèl,...

MONTSERRAT. CARA DEL MICO. Via INFIDELS.

El Monestir sense gent26/06/20. Els dies de confinament ens vam trobat amb el Josep Solé a la carretera de les aigües i teníem pendent una escalada post-confinament. Avui hem...

Cresta de Corbera, cara est.

La paret est de la Cresta de Corbera és un dels llocs més còmodes per anar a escalar de tot l'entorn de Berga: aproximació 0, vies equipades i grau baix. Així que ha estat...

Via de l'Adrià al Gorro Frigi.

Doncs una altre clàssica dels Gorros!.Un primer llarg més tombat ens mena al típic patatal de la zona.Alguns la recomanen com a via d'iniciació degut a la quantitat de bolts...

Rebombori al Gorro Frigi.

Itinerari una mica diferent a les repetides vies del Gorro.Aquí no hi trobarem la típica combinació d'equipament generós,camps de patates i ambient.Escalarem una via oberta...

Josephine a la cara sud de la Dent d'Orlú

En el vessant sud de la Dent d'Orlú hi trobem vies realment molt llargues, algunes amb un caràcter ben diferent de les de la cara est, com per exemple la que vam fer fa 12...

La Cara de Mico, via Xavi Sampietro

19.07.19  Pel juny del 2017, i en el decurs de l’escalada a la via Pere Navalón de la Gorra Frígia, vam veure una cordada a una agulla que teníem just a sota nostre, i...

Gronsa Sud, cara oest

23.06.19  Després d’haver “tastat” la roca dels Estrets d’Arnes a la via Tintin a les Moles, ara toca anar a l’altra banda del riu on s’aixequen les Gronses,...

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via ÀDRIA.

27/06/19. Dijous quedem amb el Ramón per anar a Montserrat, tot i què hi ha avisos de temperatures de canícula acabem anant al Gorro Frigí a fer la via de l’Àdria....