EL DOLL. Via PILAR DEL TRES

EL DOLL15/10/16. En José Wa le ro, va fer una piulada alFacebook d’una nova via al Doll, (D.O. Marmolejo i Cia) què feia bona pinta. Una trucada al Juan Carlos i quedem per anar-hi, al final som quatre, així què fem dues cordades i una entrarà per l’esquerra i l’altre per la dreta.El Doll és una paret molt mirada però poc escalada podríem dir. Terreny per a una escalada atlètica seguint fissures, xemeneies, díedres amb roca vermella i qualitat variable on cal estar atent. Poc equipament en general on cal auto assegurar-se amb flotants, un bon terreny per l’aventura. aproximació a la feixa El Pilar dels tres, ens depara un escalada atlètica, mantinguda amb una dificultat de V/V+. Variada, trobarem xemeneies, díedres i plaques. Tots els llargs tenen el seu tram de roca a controlar sobre tot el primer llarg de l’entrada dreta, què és tot el llarg (el pas de cordades pot deixar-la sanejada). Els llargs estan amb un equipament testimonial, algun pont de roca, tres parabolts de progressió què ens anirant indicant per on va la via, cal anar assegurant-se amb flotants, entren a “caldo”, friends i tascons. Un via curta però intensa, pot convertir-se en una clàssica té tots els ingredients, només li calen repeticions ressenyaDADES Primera ascensió: entrada esquerra 13/04/2016, dreta 18/04/2016Per: Jordi Marmolejo, Pol Figueras, Josep Jané.Equipament: poc equipada amb ponts de roca, 3 parabolts de progressió. Reunions a reforçar.Material: Joc complet de friends de l’alien blau al Camalot del 4, tascons, 12 cintes exprés.Dificultat: mantinguda en el V/V+, al cinquè llarg arribar i sortir del primer parabolt pot ser 6a, per arribar al segon parabolt hi ha un tram una mica expo.Aproximació: Un cop al alt de la Fontllonga. Seguim una pista de terra direcció sud fins arribar a unes torres elèctriques on deixem el cotxe. Anem direcció nord a buscar una pista que a mà esquerra va cap un coll. Quan acaba la pista comença un camí on anirem trobant fites. El camí és obra d'enginyeria natural que buscant el pas entre grades i ressalts. Anirem baixant fins a trobar un corriol a l’esquerra (fita) quan veiem una agulla molt marcada a la feixa. Seguim el corriol algun tram penjat fins l’agulla, un cop passada l’agulla la vis segueix el primer esperó quan canvia de vessant.Descens: del final de la via seguim fites pel bosc a trams espès i a trams en intuïció fins què veiem la línia elèctrica, on hem deixat el cotxe.La via: Amb el Felip hem fet l’entrada de l’esquerra.Primer llarg curt per una canal xemeneia, R en un arbre, 15mSegon llarg segueix un marcat díedre xemeneia, amb algun tram amb roca a controlar, trobarem dos pont de roca. R2 1 pitó a reforçar, 35m, en un balcó, aquí s’ajunta amb l’entrada de la dreta.Tercer llarg, seguim per un díedre fins a trobar la R3 1 pitó i un pont de roca.Quart llarg, sortim a la dreta a buscar un díedre fissura, pont de roca, passatge atlètic fins a un parabolt on sortim a la dreta a una cornisa fàcil fins a la R4 1 parabolt i una savina.Cinquè llarg, té un inici vertical anem fins un parabolt , un mica més amunt podem posar un alien groc o tòtem blau, passatge atlètic sense retorn i després anar fent fins a trobar un altre parabolt, aquest tram és un pel expo. Després del parabolt seguim per la placa fins a la R5, 40m un parabolt.Sisè llarg, sortim caminant per una feixa a buscar el ressalt final pujant per un díedre, passatges atlètics.En resum una via curta però intensa, bon exponent de l’escalada al Doll, pot convertir-se en una clàssica, si és va repetint.Per: entrada dreta; Juan Carlos Sánchez, Manel Díaz. Esquerra Felip Linares, Joan Asín.primer llarg entrada esquerraarribant a la R1segon llargsegon llargal segon llarg pujant per l'entrada esquerra i dretatercer llargarribant a la R3al atlètic quart llargcinquè llargdarrer llargJuan Carlos i Manel al cinquè llargFOTOCIM

Avenc dels tres tombs

Avenc dels Tres Tombs (-22 m) El Avenc dels Tres Tombs está localizado en el municipio de Sitges en el macizo del Garraf es una interesante pero breve sima que no nos requiere...

Avenc dels Tres Tombs

Avui hem visitat un avenc, petit però ben interessant, en el massís del Garraf. L'avenc dels Tres Tombs està a la zona del Campgràs, un altiplà on hi ha una...

Pico marboré i els tres pics de la cascada

Ara fa més o menys dos anys estàvem conduint direcció el Pirineu aragonès per tancar la temporada d'esquí de muntanya sense un destí clar. Dins el cotxe érem en Dani, en...

Els Tres Turons de Barcelona. 100 cims

21 de febrer de 2024Aquesta vegada el repte dels 100 cims de la FEEC em porta a fer una proposta diferent, al mig d'una gran ciutat, i de passada a practicar una nova...

Via "Els tres pollets"

La darrera via oberta a sota el Santuari de Corbera, a la paret del torrent de Tagast, es la via dels tres pollets, dedicada als tres joves escaladors, l'Alejandro,...

La viergen del pilar a collegats

DIMECRES, 04 D'OCTUBRE Comencem a preparar la sortida del dimecres i deixo que el Lluis esculli objectiu , mes que res per variar i no tenir que proposar jo la sortida com...

Arbres – Els tres Eucaliptus de El Bruc

Els tres Eucaliptus que ens referim, estant en un costat d’una plaça i a la vegada es aparcament a prop de l’Església de El Bruc. Són amb branques molt allargades cap a...

Els tres pobles de Els Estels del Sud

Un ruta de muntanya en solitari és quelcom més que una activitat física en un entorn més o menys bonic i atractiu. Al llarg de les diferents etapes a part d’observar els...

Arbres – Els Tres Pins de Moja d’Olerdola

Els Tres Pins de Moja esta al Sud del nucli de Moja, al costat del camp de futbol. S’hi arriba des de l’interior de Moja o des del camí de Moja a Daltmar, municipi...

Integral pilar martinez

DISSABTE, 15 D'OCTUBREEl dijous passat en Ramon va deixar al cotxe una jaqueta i cal tornar-la per aixó hem quedat en trobar-nos a Ca l'Anna per esmorzar i veure'ns.Avui...

La Gorra Frígia, via Pilar Martínez

Una nova matinal d'escalada a Montserrat, aquesta vegada a la Gorra Frígia, una de les roques més característiques del massís, que ja havíem pujat moltes...

Llibres recomanats: Tres llibres de Pous i Fonts d’Eivissa

En Josep Joan i Marí és un mestre d’escola d’Eivissa jubilat, poeta i enamorat de les fonts de la seva illa. És conegut pel sobrenom de «Pep Xomeu». En Pep ha compost...

Cerler: ruta de les tres cascades

La ruta de les tres Cascades de Cerler es tracta d'un itinerari turístic i molt concorregut, segurament perquè es una excursió prou interessant i no gaire exigent que ens...

Pic dels Tres Senyors (2.198 m.)

var Latitud_sortida = 42.806363; var Longitud_sortida = 1.411435; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Circular a Alcossebre, travessant tres Colls.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Avui al mateix temps que la Irene està una estona a la platja, vaig a recórrer aquesta zona. Faig...

Puig de les Tres Esteles (2.093 m)

Dissabte 4 de juny de 2022Hora de sortida: Sis del matí.  Ubicació: Comarca del Conflent.  Temps aproximat: 4 h (7,9 km)  Desnivell: 375 m  Dificultat (1):...

La talaia de l'urgell: el pilar d'almenara

Teníem altres plans inicials però al final hem trobat un bon pla B per conèixer el nostre país i anar treballant la meva recuperació. Hem decidit pujar al Pilar d'Almenara,...

Arbres – El Roure de tres branques de Vacarisses

El Roure de tres branques  esta al sector sud de la urbanització de Torreblanca, pel Passeig de l’Estació de Torreblanca. Roure de grans dimensions, situat al darrera...

Els Tres Ateus a la Paret de l'Extrem.

Dia gris i lleig avui a la Paret de l'Extrem del Montroig (sort que al galliner sempre hi ha escalfor). Em repetit una de les últimes vies del lloc: Els Tres Ateus. I potser...

Arbres – El Pi pinyer de tres troncs de Sant Hilari d’Abrera

El Pi pinyer de tres troncs de Sant Hilari està en un angle dels antics camps de la masia i ermita de Sant Hilari, a prop del carrer de Premià, en una franja boscosa en...

"Els tres ateus". Paret de l'extrem. Montroig.

Via nova que ens ha agradat força i ens ha fet treballar i escalar de valent.Solca el marcat diedre sota la via de la Lara i la Serp de dues cares per anar fent diagonal...

"Metálica". Pilar Sin Brillo. Montroig.

Bona via, directa, contundent, i amb poc "brillo". Els graus colladets i la protecció s'ha de treballar amb consciència.Quatre llarguets on flairarem l'estil de l'escalada amb...

La mesa de los tres reyes 2439 mts (desde linza)

... hoy es el gran día, la gran excursión de la zona, la MESA DE LOS TRES REYES !!!La noche la pasamos en el parkin del refugio de Linza y cenamos prontos pues, mañana el...

Castellsapera i Turó de Tres Creus (940 m)

Dimecres 5 de maig de 2021MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Bages.  Temps aproximat: 4 h (7,8 km)  Desnivell: 330 m (acumulat)...