EM N Gallina Pelada (Berguedà)

***Aquest és un d'aquells descensos que podrien formar part de la llista dels selectes. Si bé als modestos Prepirineus costa trobar descensos llargs, aquí hi ha poc a envejar dels veïns grossos del nord. I amb una mica de nas, la cosa es pot arrodonir amb un sol canvi de pells.. arribarà en una propera visita.  Aquest dia repetim la circular i aquest cop si aconseguim sortir per sota amb el cordino al sac, i ben lligat. Ben bona sortida ja ben ressenyada a l'obra imprescindible d'en Faura i en Longàs, els qui si van descobrir per la resta un munt de coses en una època on calia anar-hi per resoldre els enigmes.  Passem amb un sol ràpel amb un cordino de 30m, .. fins i tot es podia destrepar per l'esquerra, però millor assegurar la jugada amb material de rapel. Al final la cosa pot canviar bastant amb el gruix de neu.  Neus pols de fa una setmana seques encara i molt ben conservades. Itinerari bastant traçat que aquest dia i baixen més persones.. les nevades d'avui ja ho estaran tapant tot de nou.  Gran jornada d'esquí alpinisme ben assaborida. Luxe de Prepirineus que aquest any i ara del tot, s'engalanen amb la millor de les mudes! ....moltbenfetaidesfetamblaGemmaienRoc...neusquehisónpersertrobades

Pic de la Pleta Pelada (Vall de Manyanet)

Distància: 14 km.Desnivell: 1300 m.Dificultat: mitjana; S2-S3, ME(A).Durada total: 5 h (3 canvis de pells).Punt de sortida: estació d'esquí de Boí Taüll. Des de...

A la Tossa Pelada des de Tuixent

Distància: 18 km.Desnivell: 1350 m.Dificultat tècnica: fàcil (però compte, perquè hi ha molts trams de sender poc transitats).Durada total: 6 h. Punt de sortida:...

CIRCULAR PIC DE LA PELADA 2370m.

15/08/23. El Pic de la Pelada, és un cim secundari del Pic de Madres, però amb la seva personalitat. Fem una excursió circular molt interessant, seguint el Trac de l'amic...

Serrat voltor, creu de ferro i gallina pelada

Divendres vespre ens arrugem una mica amb el temps ja que no veiem clar acampar amb les nenes a la zona de la Cerdanya francesa si a la nit hi poden haver tempestes, així que...

Recull d’imatges del Pou de la Gallina de Manresa

El Pou de la Gallina esta en el carrer de Sobrerroca, 22 de Manresa. A la façana d’una capella de petites dimensions on es venera Sant Ignasi hi ha el tradicional pou de...

Cap de la Gallina Pelada. Serra d'Ensija.

22 de juliol de 2020Visita a la Serra d’Ensija, al Prepirineu del Bergadà, per coronar el cim del Cap de la Gallina Pelada, o Cap de Llitzet, un altre dels 100 cims proposats...

06/10/19 Serra Ensija - Gallina Pelada

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes / c/ Muntaner (sortida amb autocar ó cotxe particular). Cal confirmar...

Gallina Pelada (2.317 m.)

var Latitud_sortida = 42.172141; var Longitud_sortida = 1.784236; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

A la Tosa Pelada des de Port del Comte

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta, molt puntualment alta.Durada total: 4 hPunt de sortida: estació d'esquí de Port del Comte.Des de l'aparcament de...

Gallina Pelada o Cap Llitzet (2.327 m)

Dissabte 10 de juny de 2017Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h (7,2 km)Desnivell: 705 mDificultat (1): Mitjana.Programa:...

Travessa Sud-Nord de la Gallina Pelada

Aquest diumenge ans vàrem retrobar uns quants companys de la Facultat (INEF) per fer un excursió a la Serra d'Ensija, l'excusa perfecte per recordar vells temps i planificar...

La Gallina Pelada pel coll del Portet

Aquest diumenge amb la Neus hem tornat a la Gallina Pelada, però aquesta vegada hem començat a caminar per la seva Vessant Nord.Una ruta circular que farem en 4 h tot caminant...

La Gallina Pelada

Feia temps que tenia ganes de conèixer la Roca gran d'en Ferrús i la setmana passada amb la Neus vàrem decidir pujar a la Gallina Pelada per aquell vessant. La ruta és...

345 BAGA DE NOUCOMES (Berguedà) 041115

345 BAGA DE NOUCOMES (Berguedà) 041115Aproximació, des del Bages per la C.16 fins a Berga (avui ens hem trobat a Cal Rosal on hem esmorzat) a la Benzinera on ens trobem amb el...

SERRA S'ENSIJA: GALLINA PELADA (2.320 m)

Serra d'EnsijaFeia temps que hi anava darrera i finalment ahir va arribar el dia de pujar al cim de la Gallina Pelada, punt culminant de la serra d'Ensija, al Berguedà....

La Gallina Pelada 2317m i Creu de Ferro 2294m

Circular per la Serra d'EnsijaSortida circular per la cara nord de la Serra d'Ensija. Recorregut inspirat en el del Consorci de Turisme de l'Alt Berguedà. La ruta transcórrer...